Kryzys energetyczny, nazywany przez niektórych najbardziej ekstremalnym, jaki kiedykolwiek miał miejsce w Europie, pogłębia się1. Firmy stoją w obliczu niezwykle wysokich i stale rosnących kosztów oraz pędzącej inflacji. Ograniczenie wydatków stało się priorytetem, również dla serwisów lakierniczych, które na co dzień zużywają bardzo dużo energii.
Jim Muse, Vice President, Axalta Refinish na Europę, Bliski Wschód i Afrykę: „Warsztaty stoją w obliczu kryzysu. Muszą ograniczać wydatki za energię tam, gdzie zużywa się jej najwięcej – w kabinie lakierniczej. Żeby jednak zredukować koszty, trzeba najpierw poznać ich wartość, a następnie określić które procesy mają wpływ na ich wysokość. Aby wspierać klientów Axalta opracowała narzędzie o nazwie Axalta Energy Scanner”.
Axalta Energy Scanner oblicza, o ile warsztat może przyspieszyć czas realizacji napraw oraz obniżyć koszty energii zastępując standardowy system produktami z linii Fast Cure Low Energy. Narzędzie pozwala określić potencjalny wzrost wydajności oraz zidentyfikować możliwości rozwoju firmy.
Ta rewolucyjna technologia bazuje na autorskich recepturach chemicznych firmy Axalta, które wykorzystują temperaturę oraz wilgotność powietrza do przyspieszenia procesu schnięcia. Sytem Fast Cure Low Energy pozwala osiągnąć idealną równowagę pomiędzy szybkością pracy a niskim zużyciem energii przy zachowaniu najwyższej jakości naprawy. W przypadku typowego 30-minutowego cyklu suszenia w temperaturze 60°C w kabinie zasilanej gazem system ten obniża koszt energii o ok. 75%.
Fast Cure Low Energy to jedyny system lakierniczy, który można suszyć w niskich temperaturach lub na powietrzu, przy zachowaniu wydajności tradycyjnych systemów. Technologia szybkiego utwardzania przy niskim zużyciu energii jest też zgodna z założoną strategią zrównoważonego rozwoju 2030 firmy Axalta. Jeden z celów mówi, że 80% nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań Axalty będzie przynosić klientom korzyści w obszarze zrównoważonego rozwoju. Spadek zużycia energii uzyskany dzięki tym produktom zmniejsza ślad węglowy serwisu nawet o 55%. To sprawia, że technologia FCLE wyróżnia się na tle konkurencji.
„Warsztaty stojące w obliczu gwałtownego wzrostu kosztów energii na pewno docenią potencjał narzędzia Axalta Energy Scanner. Nasza przełomowa technologia pozwala warsztatom obniżać koszty energii i ślad węglowy. Tym samym stanowi najbardziej zrównoważone rozwiązanie lakiernicze na rynku”.
Ta opatentowana technologia jest dostępna w produktach trzech marek renowacyjnych premium firmy Axalta: Cromax, Spies Hecker oraz Standox. Więcej informacji można znaleźć na stronach www.cromax.pl/ultrasystem, www.spieshecker.pl/speed-tec lub www.standox.pl/xtreme-system.
Aby dowiedzieć się jak efektywnie zarządzać energią w serwisie skontaktuj się z lokalnym przedstawicielem handlowym.
Więcej informacji o firmie Axalta Refinish można znaleźć na stronie: www.refinish.axalta.eu.
Otwarcie nowej spółki zależnej odzwierciedla nastawienie firmy na wzrost lokalnej obecności. Znana z najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie systemów lakierniczych zarówno samochodowych jak i przemysłowych, Roberlo dąży do konsolidacji i wzmocnienia swojej obecności w Polsce. Powstanie …
Zanim przejdziemy do oceny trudności procesu cieniowania – parę słów wstępu. Z koniecznością cieniowania najczęściej spotykamy się w sytuacji, kiedy dochodzi do uszkodzenia lakierowanych elementów poszycia zewnętrznego (np. zderzaków, błotników przednich, drzwi przednich, drzwi …
Z uwagi na obchodzony w dniu 22 kwietnia 2024 r. Dzień Ziemi pozwoliłam sobie na prawną analizę tematu, który choć z nazwy sugeruje inicjatywę proekologiczną, to w rzeczywistości stał się kolejnym argumentem ubezpieczycieli do pomniejszania …
Akzo Nobel N.V. (AKZA; AKZOY) publikuje wyniki za Q1 2024 Najważniejsze informacje Q1 2024 (w porównaniu z Q1 2023) Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2%, dzięki wzrostowi wolumenu sprzedaży zarówno w segmencie farb, …
AkzoNobel buduje dwa nowe laboratoria badawcze w swoim zakładzie w Sassenheim w Holandii, aby dalej wspierać pionierski rozwój produktów firmy. Wkrótce rozpoczną się prace nad budową centrum technologicznego dla farb proszkowych, a właśnie otwarto nowe …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …
Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …
Patrycjusz Gaj, jeden z liderów lakiernictwa customowego w Polsce, podzielił się z Czytelnikami Lakiernika swoimi wrażeniami z Japonii, gdzie odbywa się Yokohama Hot Rod Custom Show. Japonia i jej motoryzacja, to bardzo ciekawy temat, nie …