• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

140 lat marki International

140 lat marki International

International, marka koncernu AkzoNobel, już od 140 lat chroni i zdobi powierzchnie znajdujące się w wodzie, jak i poza nią. Jako lider w sektorze powłok ochronnych, morskich i jachtowych, znany jest z najnowocześniejszych produktów, które są w stanie sprostać nawet najtrudniejszym warunkom.

 

W 1881 roku bracia Max i Albert Holzapfel rozpoczęli swoją przygodę z farbami morskimi. Chcąc wykorzystać rozwijający się przemysł morski, wspólnie z Charlesem Petrie, zaczęli mieszać farby ręcznie w stoczni nad rzeką Tyne (Felling, Anglia). Niemal dekadę później firma przyjęła nazwę International. Wtedy też w logo pojawiło się charakterystyczne czerwone śmigło. Pomimo upływu 140 lat na terenie oryginalnej fabryki w Felling nadal znajduje się jedna z głównych baz operacyjnych International, a laboratoria i biura kontynuują wprowadzanie innowacji w świecie powłok.

 

Globalna ekspansja i zmiany własnościowe

 

Pierwsza zagraniczna fabryka marki otwarta została w Rosji w 1889 roku. Dwa lata później firma wypłynęła też poza wody Europy, uruchomiając produkcję w Nowym Jorku. Do 1914 roku posiadała już 9 fabryk, w tym jedną w Azji. Obecnie International obsługuje rynki powłok morskich, ochronnych i jachtowych na wszystkich kontynentach.

 

Na drodze do sukcesu nie obyło się jednak bez fuzji i przejęć. Najbardziej znane jest przejęcie marki przez Courtaulds w 1968 roku. Firma połączyła wówczas International z historycznym PJA Paint Suppliers, skupiając wszystkie działania związane z malowaniem pod nazwą pierwszej z nich. Po kolejnych latach partnerstwa i fuzji, w 1998 roku International zostało włączone pod parasol AkzoNobel, gdzie pozostaje do dziś jako lider w swoich kategoriach produktowych.

Rodzina International w ciągu ostatnich dwóch dziesięcioleci powiększyła się o wiele uznanych marek, w tym Flexcrete, Chartek, Relest, Ceilcote czy Enviroline.

 

Odpowiadając na potrzeby

 

W miarę jak zmieniały się potrzeby armatorów, produkty International również ewoluowały.
W 1931 roku firma rozpoczęła produkcję farb jachtowych także dla konstruktorów łodzi rekreacyjnych w Europie i Azji (w Ameryce Północnej znane są jako Interlux).

 

Początkowo popyt na powłoki ochronne w przemyśle naftowym i gazowym był niewielki, jednak z czasem zyskał na znaczeniu. W latach 70-tych poszerzono ofertę tego rodzaju produktów, a obecnie powłoki ochronne stanowią największy i najważniejszy segment w portfolio International.

 

International w Polsce

 

W Polsce marka obecna jest od 1998 roku. Współpracuje zarówno ze stoczniami budującymi statki czy przeprowadzającymi remonty, jak i z armatorami. Jej powłoki wykorzystywane są także na okrętach Polskiej Marynarki Wojennej.

 

Przez 140 lat istnienia International zmieniał się wraz z rynkiem i wyzwaniami stawianymi branży. W tym czasie stał się synonimem innowacji i ciągłego przesuwania granic technologicznych. Marka i jej historia doskonale wpisują się w nieustanne dążenie AkzoNobel do wyprzedzania potrzeb klientów, m.in. poprzez tworzenie nowych, zaawansowanych powłok. Stale stawiamy sobie wyzwania i podnosimy poprzeczkę tak wysoko, jak to tylko możliwe – mówi Mirek Pawlik, Segment Manager Newbuilding East Europe, Russia, Black Sea & Turkey, Marine Coatings, AkzoNobel.

***

Już od ponad 200 lat odkrywamy świat nieograniczonych możliwości, ożywiania kolorem różnorodnych powierzchni. Jesteśmy ekspertami w produkowaniu farb i powłok, możliwe, że jeden z naszych produktów znajduje się zaledwie kilka metrów od Ciebie. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon, które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Prowadzimy działalność w ponad 150 krajach i stawiamy sobie za cel osiągnięcie pozycji światowego lidera w naszej branży. Właśnie tego możesz oczekiwać od będącego liderem zrównoważonego rozwoju producenta farb, który od ponad dwóch stuleci kreuje przyszłość. Więcej na stronie www.akzonobel.com

Zobacz również
  • Cieniowanie – czy to trudny proces?

      Zanim przejdziemy do oceny trudności procesu cieniowania – parę słów wstępu. Z koniecznością cieniowania najczęściej spotykamy się w sytuacji, kiedy dochodzi do uszkodzenia lakierowanych elementów poszycia zewnętrznego (np. zderzaków, błotników przednich, drzwi przednich, drzwi …

    Cieniowanie – czy to trudny proces?
  • Obniżenie wynagrodzenia serwisu poprzez korektę odszkodowania o wartość zdemontowanych części czyli ile „ekologii” jest w Green Partsach

    Z uwagi na obchodzony w  dniu 22 kwietnia 2024 r. Dzień Ziemi pozwoliłam sobie na prawną analizę tematu, który choć z nazwy sugeruje inicjatywę proekologiczną, to w rzeczywistości stał się kolejnym argumentem ubezpieczycieli do pomniejszania …

    Obniżenie wynagrodzenia serwisu poprzez korektę odszkodowania o wartość zdemontowanych części czyli ile „ekologii” jest w Green Partsach
  • AkzoNobel kontynuuje wzrost wolumenów i marż w segmencie farb oraz powłok

    Akzo Nobel N.V. (AKZA; AKZOY) publikuje wyniki za Q1 2024   Najważniejsze informacje Q1 2024 (w porównaniu z Q1 2023) Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2%, dzięki wzrostowi wolumenu sprzedaży zarówno w segmencie farb, …

    AkzoNobel kontynuuje wzrost wolumenów i marż w segmencie farb oraz powłok
  • AkzoNobel inwestuje w holenderskie laboratoria badawcze, kontynuując wprowadzanie skutecznych innowacji

    AkzoNobel buduje dwa nowe laboratoria badawcze w swoim zakładzie w Sassenheim w Holandii, aby dalej wspierać pionierski rozwój produktów firmy. Wkrótce rozpoczną się prace nad budową centrum technologicznego dla farb proszkowych, a właśnie otwarto nowe …

    AkzoNobel inwestuje w holenderskie laboratoria badawcze, kontynuując wprowadzanie skutecznych innowacji
  • Zrównoważony rozwój: od modnego słowa do transformacyjnego modelu biznesowego

    Zrównoważony rozwój był kiedyś modnym hasłem, które pojawiało się w raportach rocznych i dawało akcjonariuszom poczucie, że firma, w której mają udziały, robi coś pozytywnego. Zrównoważony rozwój nie zawsze był zgodny ze strategią firmy; raczej …

    Zrównoważony rozwój: od modnego słowa do transformacyjnego modelu biznesowego

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x