• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Inwestycja w przyszłość – jak zarobić na restauracji klasycznych samochodów

Inwestycja w przyszłość – jak zarobić na restauracji klasycznych samochodów

W ostatnich dziesięciu latach miał miejsce fenomenalny rozwój rynku samochodów klasycznych. W sierpniu 2017 roku padł nowy rekord – Aston Martin DBR1 z lat 50-tych został sprzedany na aukcji za 22,55 mln USD (91,62 mln PLN)[1]. W samym 2018 roku do Europy trafiło ok. 30 tys. klasycznych amerykańskich aut, co jasno pokazuje, że ten niezwykle dynamiczny rynek potrzebuje pomocy ekspertów. I tu pojawia się Standox.

 

Standox, marka lakierów z niemieckiego miasta Wuppertal, ma ugruntowaną pozycję profesjonalnego partnera warsztatów specjalizujących się w renowacji klasycznych samochodów. Jednocześnie, w czasach niepewności gospodarczej wielu ludzi szuka czegoś konkretnego do ulokowania środków. Dlatego też w ciągu ostatniej dekady wartość inwestycji w samochody zdecydowanie przewyższyła wartość inwestycji w monety, diamenty i stare wina[1]. Ten trend stanowi idealną okazję dla warsztatów, aby doskonalić swoje umiejętności w zakresie renowacji klasycznych aut i rozwijać się w tym segmencie rynku.

Sahli Think Colour 33

 

Olaf Adamek, Standox Brand Manager na Europę, Bliski Wschód i Afrykę: „Renowacja klasycznych samochodów wymaga zarówno bogatej wiedzy technicznej, jak i wykwalifikowanych pracowników. Może to być jednak bardzo lukratywne źródło dochodów dla warsztatów. Społeczność klientów jest rozbudowana, zwarta i odporna na zmiany gospodarcze. Często są to osoby o bogatej wiedzy ogólnej na temat renowacji klasycznych samochodów, które wymagają od warsztatów profesjonalnej pomocy w zakresie lakierowania. Muszą mieć poczucie, że ich drogocenny nabytek trafia w dobre ręce”.

 

Podczas dobierania najlepszej metody renowacji klasycznego auta trzeba zwracać uwagę na szczegóły. Czasami zlecenie na usunięcie odrobiny rdzy przeradza się w kompletną renowację z lakierowaniem całego nadwozia. Dlatego też dostęp do profesjonalnego wsparcia i właściwych produktów to klucz do sukcesu.

Key Museum Workshop-009

Korozja: wróg numer jeden samochodowych klasyków

Główna różnica pomiędzy renowacją lakierniczą samochodu klasycznego i samochodu współczesnego polega na zabezpieczaniu przed korozją. Do lat 80-tych ubiegłego stulecia nadwozia budowano głównie z blachy, która jest bardzo podatna na wilgoć.

Harald Klöckner, Standox Training and Technical Service Leader na region EMEA: „Nie ma wątpliwości, że uzyskanie całościowej wyceny dla naprawy jest kluczowe. Kiedy już dojdziemy w tym temacie do porozumienia z klientem, głównym zadaniem lakiernika jest zabezpieczenie historycznego auta przed korozją. Przede wszystkim trzeba zadbać o to, aby szpachla nie zetknęła się z gołą blachą, a także ograniczyć ryzyko korozji podczas przygotowywania podłoża. Pomiędzy blachą a szpachlą należy zawsze stosować cienką warstwę izolującą. W przeciwnym wypadku szpachla zachowuje się jak gąbka i absorbuje wodę, która następnie trafia do metalu”.

Jak w przypadku renowacji nowych samochodów cyfrowy proces zarządzania kolorami znacząco ułatwiła dopasowanie koloru w autach klasycznych oraz poprawiła precyzję całego procesu. Lakiernicy mają do dyspozycji cyfrowe narzędzia kolorystyczne Standox, np. spektrofotometr Genius iQ i oprogramowanie Standowin iQ, które pozwalają idealnie dopasować kolor i odtworzyć pierwotny odcień i efekt samochodu klasycznego.

Standox zaleca trzyetapowe podejście – po właściwym przygotowaniu powierzchni blachę należy odizolować kwasoutwardzalnym gruntem Standox, np. Etching Adhesion Primer U3100 i wypełniaczem LZO, np. VOC Xtra Filler U7560. Należy oczywiście przestrzegać specyfikacji danego systemu lakierniczego. Wypełniacz LZO izoluje ślady po szlifowaniu oraz pory, a także pomaga wyrównać powierzchnię, dzięki czemu stanowi ona idealny podkład dla warstwy nawierzchniowej.

 

Kiedy z powodu rozległych uszkodzeń na nadwoziu klasycznego samochodu pozostało bardzo mało oryginalnego lakieru, gdy samochód został ponownie lakierowany i pierwotny kolor już dawno zaginął pod nowszymi warstwami, lub gdy kod koloru jest nieznany, Standox pomaga warsztatowi na każdym etapie dopasowania koloru oraz wykorzystuje swoje bogate doświadczenie w dziedzinie restauracji aut, aby pomóc dobrać właściwy kolor.

 

„Dzięki zaawansowanej technologii spektrofotometru Genius iQ i oprogramowania Standowin iQ warsztaty mają dostęp do ponad 200 000 nieustannie aktualizowanych receptur kolorów, które pozwalają za każdym razem idealnie dopasować kolor. Wszystkie informacje są przesyłane bezprzewodowo do wagi” – wyjaśnia Harald Klöckner.

 

Zasoby i wsparcie techniczne

„Poza praktycznym wsparciem, na które mogą liczyć nasi klienci, udostępniamy też bogaty zbiór wiedzy technicznej online, aby lakiernicy mogli rozwijać swoje umiejętności” – dodaje Harald Klöckner.

Standopedia to internetowy przewodnik Standox, który dostarcza lakiernikom informacji technicznych oraz specjalistycznych porad w różnych kwestiach związanych z lakiernictwem, np. na temat renowacji kolorów specjalnych lub stosowania nowych produktów. Standox oferuje też bogaty zbiór technicznych poradników Standothek, zawierających praktyczne informacje dla lakierników, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności w zakresie renowacji samochodów klasycznych.

„Właściciele samochodów klasycznych darzą swoje samochody ogromną pasją, a jeśli naprawę auta wykonano dobrze, właściciel prawdopodobnie przyjedzie do warsztatu z pozostałymi samochodami. Warsztaty oferujące spersonalizowaną i profesjonalną usługę zdobywają lojalność klientów, zyskują odpowiednią reputację na rynku i rozwijają działalność” – podsumowuje Olaf Adamek.

Informacje na temat Standopedii można znaleźć w zakładce „serwis” na stronie głównej Standox lub pod adresem: www.standox.pl/standopedia. Materiały Standox na temat samochodów klasycznych można znaleźć w publikacji Prestige and Classic Cars, dostępnej do pobrania pod adresem: www.standox.pl/standothek.

 

Zobacz również
  • Grubość powłok na elementach posiadających zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS)

    Producenci samochodów w dalszym ciągu wykorzystują technologie w celu poprawy ogólnego komfortu i bezpieczeństwa pasażerów pojazdu. Wyposażenie w zintegrowany zaawansowany system wspomagania kierowcy (ADAS) staje się standardem w wielu nowych pojazdach. Obejmuje on: system ostrzegania …

    Grubość powłok na elementach posiadających zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS)
  • Komar, to brzmi dumnie, czyli jak wciągnął mnie Bzyk Raider

    W Swarzędzu koło Poznania grupa pasjonatów jednośladowej motoryzacji utworzyła Klub Bzyk Raider . Jego członkowie ratują przed zapomnieniem klasyczne motorowery. Rozmawialiśmy z Przemysławem Mełeniem, który we współpracy z Centrum Szkoleniowym firmy TROTON, tchnął nowe życie …

    Komar, to brzmi dumnie, czyli jak wciągnął mnie Bzyk Raider
  • Cromax pomaga warsztatom stanąć na nogi

    Stopniowe znoszenie restrykcji związanych z epidemią koronawirusa w Polsce oznacza, że warsztaty lakiernicze powoli wracają do pracy. W wielu krajach zaleca się unikać transportu publicznego, co sugeruje, że w najbliższym czasie będziemy częściej wybierać samochód. To z kolei …

    Cromax pomaga warsztatom stanąć na nogi
  • 5 sposobów na zrównoważony rozwój warsztatu

    Spies Hecker pomaga warsztatom chronić środowisko i zmniejszać zużycie energii. Joachim Hinz, Spies Hecker Brand Manager na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, omawia znaczenie zrównoważonego rozwoju.   Środowisko naturalne – klucz do zrównoważonego rozwoju – musi stawić …

    5 sposobów na zrównoważony rozwój warsztatu
  • To kolor sprzedaje auto: rozmowa z kolorystką

    Skończyła handel zagraniczny, ale jej życie kręci się wokół samochodów. Właściwie nic w tym dziwnego, bo jak żartuje, urodziła się w lakierniczo – blacharskim warsztacie taty, do którego z czasem dołączył brat. Od lalek wolała …

    To kolor sprzedaje auto: rozmowa z kolorystką

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się