Z tegorocznego raportu wynika, że kolory neutralne wciąż cieszą się dużą popularnością.
Firma Axalta Coating Systems , wiodący globalny dostawca lakierów ciekłych i proszkowych, opublikowała 70. doroczny Globalny Raport Popularności Kolorów. Wynika z niego, że w 2022 roku wciąż dominują kolory biały, czarny i szary. Raport po raz pierwszy opublikowano w 1953 r.; jest to najdłużej wydawana i najbardziej wszechstronna publikacja dotycząca trendów kolorystycznych.
„Współczesne kolory samochodów są bardziej żywe niż kiedykolwiek” – mówi Robert Schnell, Axalta Vice President, Global Sales & Product Management „W porównaniu do białych lakierów z lat 50. ubiegłego wieku, współczesne powłoki są jaśniejsze oraz dodatkowo lśnią za sprawą specjalnych efektów. Łącznie aż 82% samochodów jeżdżących dziś po drogach ma nadwozie w jednym z czterech kolorów: białym, czarnym, szarym lub srebrnym”.
Globalnie prym wciąż wiedzie biel (34% samochodów), z czego perłowa biel to 14%, a lakiery solidowe – 20%. Także nadwozia czarne (21% samochodów) lśnią za sprawą specjalnych drobinek w lakierze. Trzeci w kolejności szary (19%) również jest dostępny w różnych odcieniach i wykończeniach specjalnych. Co więcej, różne warianty niebieskiego (8%), czerwonego (5%) i zielonego (1%) wyróżniają się intensywnością, połyskiem oraz złożonymi efektami.
Raport Popularności kolorów jest dostępny online www.refinish.axalta.eu/color-popularity-report wraz z raportem na temat trendów kolorystycznych. Raporty tworzone przez ekspertów Axalta analizują historię oraz przyszłość kolorów w branży motoryzacyjnej. Obie publikacje zapewniają producentom OEM wnikliwe wnioski oraz informacje, dzięki którym mogą podejmować przemyślane decyzje dotyczące kolorów nadwozi.
Zanim przejdziemy do oceny trudności procesu cieniowania – parę słów wstępu. Z koniecznością cieniowania najczęściej spotykamy się w sytuacji, kiedy dochodzi do uszkodzenia lakierowanych elementów poszycia zewnętrznego (np. zderzaków, błotników przednich, drzwi przednich, drzwi …
Z uwagi na obchodzony w dniu 22 kwietnia 2024 r. Dzień Ziemi pozwoliłam sobie na prawną analizę tematu, który choć z nazwy sugeruje inicjatywę proekologiczną, to w rzeczywistości stał się kolejnym argumentem ubezpieczycieli do pomniejszania …
Akzo Nobel N.V. (AKZA; AKZOY) publikuje wyniki za Q1 2024 Najważniejsze informacje Q1 2024 (w porównaniu z Q1 2023) Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2%, dzięki wzrostowi wolumenu sprzedaży zarówno w segmencie farb, …
AkzoNobel buduje dwa nowe laboratoria badawcze w swoim zakładzie w Sassenheim w Holandii, aby dalej wspierać pionierski rozwój produktów firmy. Wkrótce rozpoczną się prace nad budową centrum technologicznego dla farb proszkowych, a właśnie otwarto nowe …
Zrównoważony rozwój był kiedyś modnym hasłem, które pojawiało się w raportach rocznych i dawało akcjonariuszom poczucie, że firma, w której mają udziały, robi coś pozytywnego. Zrównoważony rozwój nie zawsze był zgodny ze strategią firmy; raczej …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …
Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …
Patrycjusz Gaj, jeden z liderów lakiernictwa customowego w Polsce, podzielił się z Czytelnikami Lakiernika swoimi wrażeniami z Japonii, gdzie odbywa się Yokohama Hot Rod Custom Show. Japonia i jej motoryzacja, to bardzo ciekawy temat, nie …