• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Axalta publikuje Globalny Raport Popularności Kolorów

Axalta publikuje Globalny Raport Popularności Kolorów

 

Z tegorocznego raportu wynika, że kolory neutralne wciąż cieszą się dużą popularnością.

 Firma Axalta Coating Systems , wiodący globalny dostawca lakierów ciekłych i proszkowych, opublikowała 70. doroczny Globalny Raport Popularności Kolorów. Wynika z niego, że w 2022 roku wciąż dominują kolory biały, czarny i szary. Raport po raz pierwszy opublikowano w 1953 r.; jest to najdłużej wydawana i najbardziej wszechstronna publikacja dotycząca trendów kolorystycznych.

Współczesne kolory samochodów są bardziej żywe niż kiedykolwiek” – mówi Robert Schnell, Axalta Vice President, Global Sales & Product Management „W porównaniu do białych lakierów z lat 50. ubiegłego wieku, współczesne powłoki są jaśniejsze oraz dodatkowo lśnią za sprawą specjalnych efektów. Łącznie aż 82% samochodów jeżdżących dziś po drogach ma nadwozie w jednym z czterech kolorów: białym, czarnym, szarym lub srebrnym”.

2022-axalta-color-pop-regional-graphic-world

 

2022-axalta-color-pop-regional-graphic-europe

 

 

Globalnie prym wciąż wiedzie biel (34% samochodów), z czego perłowa biel to 14%, a lakiery solidowe – 20%. Także nadwozia czarne (21% samochodów) lśnią za sprawą specjalnych drobinek w lakierze. Trzeci w kolejności szary (19%) również jest dostępny w różnych odcieniach i wykończeniach specjalnych. Co więcej, różne warianty niebieskiego (8%), czerwonego (5%) i zielonego (1%) wyróżniają się intensywnością, połyskiem oraz złożonymi efektami.

 

 

axalta-global-color-popularity-report-2022-infographic

Raport Popularności kolorów jest dostępny online www.refinish.axalta.eu/color-popularity-report wraz z raportem na temat trendów kolorystycznych. Raporty tworzone przez ekspertów Axalta analizują historię oraz przyszłość kolorów w branży motoryzacyjnej. Obie publikacje zapewniają producentom OEM wnikliwe wnioski oraz informacje, dzięki którym mogą podejmować przemyślane decyzje dotyczące kolorów nadwozi.

 

 

Zobacz również
  • Cieniowanie – czy to trudny proces?

      Zanim przejdziemy do oceny trudności procesu cieniowania – parę słów wstępu. Z koniecznością cieniowania najczęściej spotykamy się w sytuacji, kiedy dochodzi do uszkodzenia lakierowanych elementów poszycia zewnętrznego (np. zderzaków, błotników przednich, drzwi przednich, drzwi …

    Cieniowanie – czy to trudny proces?
  • Obniżenie wynagrodzenia serwisu poprzez korektę odszkodowania o wartość zdemontowanych części czyli ile „ekologii” jest w Green Partsach

    Z uwagi na obchodzony w  dniu 22 kwietnia 2024 r. Dzień Ziemi pozwoliłam sobie na prawną analizę tematu, który choć z nazwy sugeruje inicjatywę proekologiczną, to w rzeczywistości stał się kolejnym argumentem ubezpieczycieli do pomniejszania …

    Obniżenie wynagrodzenia serwisu poprzez korektę odszkodowania o wartość zdemontowanych części czyli ile „ekologii” jest w Green Partsach
  • AkzoNobel kontynuuje wzrost wolumenów i marż w segmencie farb oraz powłok

    Akzo Nobel N.V. (AKZA; AKZOY) publikuje wyniki za Q1 2024   Najważniejsze informacje Q1 2024 (w porównaniu z Q1 2023) Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2%, dzięki wzrostowi wolumenu sprzedaży zarówno w segmencie farb, …

    AkzoNobel kontynuuje wzrost wolumenów i marż w segmencie farb oraz powłok
  • AkzoNobel inwestuje w holenderskie laboratoria badawcze, kontynuując wprowadzanie skutecznych innowacji

    AkzoNobel buduje dwa nowe laboratoria badawcze w swoim zakładzie w Sassenheim w Holandii, aby dalej wspierać pionierski rozwój produktów firmy. Wkrótce rozpoczną się prace nad budową centrum technologicznego dla farb proszkowych, a właśnie otwarto nowe …

    AkzoNobel inwestuje w holenderskie laboratoria badawcze, kontynuując wprowadzanie skutecznych innowacji
  • Zrównoważony rozwój: od modnego słowa do transformacyjnego modelu biznesowego

    Zrównoważony rozwój był kiedyś modnym hasłem, które pojawiało się w raportach rocznych i dawało akcjonariuszom poczucie, że firma, w której mają udziały, robi coś pozytywnego. Zrównoważony rozwój nie zawsze był zgodny ze strategią firmy; raczej …

    Zrównoważony rozwój: od modnego słowa do transformacyjnego modelu biznesowego

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x