• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Axalta prezentuje kolekcję Color_gen 2017

Axalta prezentuje kolekcję Color_gen 2017

Axalta Coating Systems (NYSE: AXTA), wiodący globalny dostawca lakierów ciekłych i proszkowych, zaprezentował europejskim producentom samochodów kolekcję kolorów Color_gen 2017 przeznaczoną dla branży motoryzacyjnej. Premiera nowej kolekcji odbyła się w marcu podczas wydarzenia Color Show 2017 zorganizowanego przez firmę Axalta w Chongqing i Szanghaju (Chiny).  Color_gen to źródło informacji na temat światowych trendów kolorystycznych, które zdominują rynek w roku modelowym 2020/2021. Dzięki nowej kolekcji producenci samochodów poznają preferencje kolorystyczne kierowców z trzech różnych grup wiekowych: GENNext, GENHere&Now i GENLux.

 

Color_gen jest uzupełnieniem dwóch pozostałych inicjatyw związanych z kolorami, które firma Axalta organizuje z myślą o producentach samochodów – Globalnego Raportu Popularności kolorów oraz Samochodowego Koloru Roku, którym w 2017 roku został Gallant Gray. Te trzy narzędzia stanowią cenne źródło informacji na temat preferencji kolorystycznych z poprzednich lat, najnowszych trendów kolorystycznych panujących obecnie oraz prognoz dotyczących ich rozwoju w przyszłości.

 

„Podejmowane przez Axalta inicjatywy związane z analizą kolorów umożliwiają śledzenie światowych trendów kolorystycznych w przemyśle motoryzacyjnym. Color_gen bierze pod lupę zachowania i preferencje różnych grup docelowych ważnych z punktu widzenia sprzedawców samochodów. Każde pokolenie kieruje się innymi przesłaniami, prowadzi inny styl życia, ma inne ambicje i dokonuje innych wyborów” – mówi Elke Dirks, Colour Designer Axalta Automotive OEM Coatings na region EMEA.
 

Color_gen 2017 analizuje 3 grupy docelowe najważniejsze dla producentów samochodów. W ten sposób zapewnia wgląd w wartości jakimi kierują się kupujący, jak np. styl, marka czy kolor samochodu.

 

GENNext to osoby w wieku 16–35 lat, które do 2020 r. według prognoz będą stanowiły 50% osób pracujących. Dla tego pokolenia samochód to manifestacja stylu życia. Konsumenci w tej grupie najprawdopodobniej będą zainteresowani praktycznymi i funkcjonalnymi pojazdami oraz szerokim wachlarzem kolorów: od delikatnych i pastelowych po stonowane, naturalne barwy (np. oliwkowy, ciemnozielony lub terakotowy) oraz kolory jaskrawe.

 

GENHere&Now to konsumenci w wieki 36–55 lat, którzy prowadzą aktywny tryb życia, są u szczytu kariery i dążą do utrzymania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Color_gen przewiduje, że zapracowane rodziny będą zainteresowane kolorami intensywnymi i o średnim nasyceniu; single prowadzący sportowy tryb życia – nieszablonowymi, modnymi odcieniami metalicznymi, a bezdzietne pary z dwoma źródłami dochodu – wyszukaną paletą barw chromatycznych (szary, czarny, srebrny i biały z efektem).

 

GENLux to konsumenci powyżej 55. roku życia – najważniejsza grupa konsumentów z punktu widzenia producentów samochodów. Zazwyczaj mają nieco więcej czasu, pieniędzy i przywiązują wagę do wysokiej jakości. Kolory, które najbardziej zainteresują tę grupę wiekową to kolory z efektem klasy premium, szklane drobinki oraz różne odmiany kolorów solidowych i metalicznych, takie jak burgundowy czy wariacje zielonego British Racing Green.

 

„Producenci samochodów czerpią ogromne korzyści z informacji, które każdego roku są udostępniane przez firmę Axalta, takich jak np. Color_gen, trendy kolorystyczne czy prognozy popularności kolorów. Ta wiedza umożliwia opracowywanie nowych, innowacyjnych rozwiązań. Producenci samochodów mogą polegać na ponad 150 letnim doświadczeniu firmy Axalta i międzynarodowym zespole ekspertów, dzięki którym zyskują przewagę nad konkurencją” – dodaje Dirk.

90 lat temu firma Axalta jako pierwsza w historii utworzyła kolorystyczny komitet doradczy, którego zadaniem było opracowywanie kolorów lakierów samochodowych. Od tamtej pory firma nieustannie pracuje nad innowacyjnymi technologiami kolorów, dostarczając klientom rzetelnych informacji na temat trendów konsumenckich w tym obszarze. Co więcej, Axalta zapewnia producentom samochodów oraz warsztatom lakierniczym dostęp do jednej z najbardziej rozbudowanych baz kolorów na świecie (ponad 4 mln) oraz wysokiej jakości systemów lakierniczych.

Więcej informacji na temat firmy Axalta można znaleźć na stronie www.axalta.pl.

 

 

Zobacz również
  • Cieniowanie – czy to trudny proces?

      Zanim przejdziemy do oceny trudności procesu cieniowania – parę słów wstępu. Z koniecznością cieniowania najczęściej spotykamy się w sytuacji, kiedy dochodzi do uszkodzenia lakierowanych elementów poszycia zewnętrznego (np. zderzaków, błotników przednich, drzwi przednich, drzwi …

    Cieniowanie – czy to trudny proces?
  • Obniżenie wynagrodzenia serwisu poprzez korektę odszkodowania o wartość zdemontowanych części czyli ile „ekologii” jest w Green Partsach

    Z uwagi na obchodzony w  dniu 22 kwietnia 2024 r. Dzień Ziemi pozwoliłam sobie na prawną analizę tematu, który choć z nazwy sugeruje inicjatywę proekologiczną, to w rzeczywistości stał się kolejnym argumentem ubezpieczycieli do pomniejszania …

    Obniżenie wynagrodzenia serwisu poprzez korektę odszkodowania o wartość zdemontowanych części czyli ile „ekologii” jest w Green Partsach
  • AkzoNobel kontynuuje wzrost wolumenów i marż w segmencie farb oraz powłok

    Akzo Nobel N.V. (AKZA; AKZOY) publikuje wyniki za Q1 2024   Najważniejsze informacje Q1 2024 (w porównaniu z Q1 2023) Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2%, dzięki wzrostowi wolumenu sprzedaży zarówno w segmencie farb, …

    AkzoNobel kontynuuje wzrost wolumenów i marż w segmencie farb oraz powłok
  • AkzoNobel inwestuje w holenderskie laboratoria badawcze, kontynuując wprowadzanie skutecznych innowacji

    AkzoNobel buduje dwa nowe laboratoria badawcze w swoim zakładzie w Sassenheim w Holandii, aby dalej wspierać pionierski rozwój produktów firmy. Wkrótce rozpoczną się prace nad budową centrum technologicznego dla farb proszkowych, a właśnie otwarto nowe …

    AkzoNobel inwestuje w holenderskie laboratoria badawcze, kontynuując wprowadzanie skutecznych innowacji
  • Zrównoważony rozwój: od modnego słowa do transformacyjnego modelu biznesowego

    Zrównoważony rozwój był kiedyś modnym hasłem, które pojawiało się w raportach rocznych i dawało akcjonariuszom poczucie, że firma, w której mają udziały, robi coś pozytywnego. Zrównoważony rozwój nie zawsze był zgodny ze strategią firmy; raczej …

    Zrównoważony rozwój: od modnego słowa do transformacyjnego modelu biznesowego

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x