Bazylea, Szwajcaria – 5 lipca 2017 r. – Przedstawiciel Axalta Coating Systems (NYSE: AXTA), wiodącego globalnego dostawcy lakierów ciekłych i proszkowych, wygłosił przemówienie inauguracyjne podczas 24. dorocznej konferencji DFO European Automotive Coating w Braunschweig (Niemcy). Wydarzenie przyciągnęło specjalistów z branży motoryzacyjnej i lakierniczej. Sven Radek, Application Technology Manager w Axalta Coating Systems na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), zaprezentował rozwiązanie o nazwie Harmonized Coating Technologies™, które integruje procesy aplikacji podkładów, lakierów bazowych i lakierów bezbarwnych. Koncepcja firmy Axalta pozwala producentom samochodów zmniejszyć koszty przetwarzania, zredukować zużycie materiałów oraz ich wpływ na środowisko naturalne.
Prezentacja zatytułowana Less is More (ang. mniej znaczy więcej) ukazała korzyści płynące ze stosowania systemów: 3-Wet, 2-Wet i Eco-Concept stanowiących podstawę technologii Harmonized Coating Technologies. Standardowy proces stosowany podczas aplikacji lakierów wodorozcieńczalnych wymaga czterech warstw lakierniczych, trzech kabin oraz jednej suszarki. Skonsolidowane procesy technologiczne Axalty pozwalają na łączenie warstw oraz pominięcie etapu suszenia w kabinie lakierniczej.
„Technologia Harmonized Coating od Axalty, umożliwia skrócenie całego procesu lakierowania stosowanego przez producentów samochodów osobowych i osiągnięcie doskonałych wyników już przy wykorzystaniu dwóch kabin, z pominięciem aplikacji podkładu i procesu szlifowania. Producenci samochodów oszczędzają w ten sposób czas, energię, zasoby, przestrzeń i materiały. Przewidujemy, że do 2018 r. 20% wszystkich samochodów będzie lakierowanych w ramach skonsolidowanych procesów” – mówi Sven Radek.
Podczas DFO, Sven Radek omówił innowacyjny, opracowany przez firmę Axalta system 3-Wet. Zgodnie z nim, po malowaniu kataforetycznym i utwardzeniu powłoki przeprowadzamy aplikację jedno- lub dwuskładnikowego podkładu. Dzięki temu warstwa nawierzchniowa zyskuje doskonałe wykończenie, a także jest bardziej odporna na zadrapania, odpryski oraz działanie promieni UV. Kolor podkładu można dopasować do różnych grup kolorystycznych lakierów bazowych, co umożliwia uzyskanie jednolitej barwy. System 3-Wet nie wymaga stosowania gruntu – wystarczy podkład.
„Nie musimy już utwardzać podkładu w kabinie, szlifowanie również nie jest konieczne. Zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne warstwy lakieru bazowego można aplikować na podkład po krótkim odparowaniu” – mówi Sven Radek.
Jeden z systemów Harmonized Coating Technologies firmy Axalta: Eco-Concept, stosowany na całym świecie od 2003 r. ma podobne założenia. Dla producentów samochodów oznacza pominięcie procesu utwardzania w kabinie oraz szlifowania. Specjalnie opracowany dwuskładnikowy lakier bazowy zapewnia dobrą odporność na zadrapania, odpryski oraz działanie promieni UV.
„Przewidujemy, że producenci samochodów na całym świecie będą dążyć do konsolidacji procesów lakierowania. Jesteśmy przekonani, że do roku 2020 zastosowanie procesu 3-Wet z użyciem wodorozcieńczalnych lakierów schnących w temperaturze otoczenia wzrośnie o 9%” – uważa Radek.
Więcej informacji na temat firmy Axalta można znaleźć na stronie www.axalta.pl.
O Axalta Coating Systems
Axalta jest wiodącą światową firmą koncentrującą się wyłącznie na materiałach lakierniczych, która oferuje swoim klientom innowacyjne, kolorowe, piękne i niezawodne rozwiązania. Nasze lakiery przeznaczone są dla producentów samochodów, warsztatów renowacyjnych zajmujących się naprawą samochodów osobowych i dostawczych, dostawców silników elektrycznych i rurociągów oraz branży budowlanej i projektowane są z myślą o zapobieganiu korozji, zwiększaniu wydajności i zapewnianiu trwałości powlekanych powierzchni. Bazując na ponad 150 latach doświadczeń w branży lakierniczej, 13 000 pracowników firmy Axalta stale poszukuje sposobów, by jeszcze lepiej służyć ponad 100 000 klientów w 130 krajach, oferując im najlepsze systemy lakiernicze i techniki ich aplikacji. Więcej informacji na naszej stronie internetowej axalta.com i na Twitterze @Axalta oraz na LinkedIn.
Zanim przejdziemy do oceny trudności procesu cieniowania – parę słów wstępu. Z koniecznością cieniowania najczęściej spotykamy się w sytuacji, kiedy dochodzi do uszkodzenia lakierowanych elementów poszycia zewnętrznego (np. zderzaków, błotników przednich, drzwi przednich, drzwi …
Z uwagi na obchodzony w dniu 22 kwietnia 2024 r. Dzień Ziemi pozwoliłam sobie na prawną analizę tematu, który choć z nazwy sugeruje inicjatywę proekologiczną, to w rzeczywistości stał się kolejnym argumentem ubezpieczycieli do pomniejszania …
Akzo Nobel N.V. (AKZA; AKZOY) publikuje wyniki za Q1 2024 Najważniejsze informacje Q1 2024 (w porównaniu z Q1 2023) Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2%, dzięki wzrostowi wolumenu sprzedaży zarówno w segmencie farb, …
AkzoNobel buduje dwa nowe laboratoria badawcze w swoim zakładzie w Sassenheim w Holandii, aby dalej wspierać pionierski rozwój produktów firmy. Wkrótce rozpoczną się prace nad budową centrum technologicznego dla farb proszkowych, a właśnie otwarto nowe …
Zrównoważony rozwój był kiedyś modnym hasłem, które pojawiało się w raportach rocznych i dawało akcjonariuszom poczucie, że firma, w której mają udziały, robi coś pozytywnego. Zrównoważony rozwój nie zawsze był zgodny ze strategią firmy; raczej …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …
Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …
Patrycjusz Gaj, jeden z liderów lakiernictwa customowego w Polsce, podzielił się z Czytelnikami Lakiernika swoimi wrażeniami z Japonii, gdzie odbywa się Yokohama Hot Rod Custom Show. Japonia i jej motoryzacja, to bardzo ciekawy temat, nie …