Sposobów na ograniczenie kosztów i usprawnienie pracy w lakierni jest wiele. Można ograniczyć bezproduktywne przerwy, zapewnić rozsądny podział pracy, wyłączać energochłonne urządzenia. W procesie naprawy lakierniczej jest jednak jeden szczególnie kosztowny etap pracy, w którym nawet najlepsze planowanie nie pomoże: lakierowanie w kabinie lakierniczej.
Marka Standox ma na to receptę. Jest nim system aplikacji w 1 cyklu. Jego stosowanie umożliwia warsztatom znaczną redukcję czasu przebywania elementu w kabinie lakierniczej, a co za tym idzie również czasu przestojów w pracy. Wchodzące w skład systemu aplikacji w 1 cyklu produkty – podkład, lakier bazowy i bezbarwny – są aplikowane mokro na mokro, bez czasu odparowania między warstwami.
Standox to obecnie jedyna marka na rynku, która oferuje pełen, kompletny system lakierowania w 1 cyklu, od podkładu po lakier bezbarwny. Podkład Standocryl VOC Xtra Filler jest idealny do aplikacji mokro na mokro w dwóch następujących po sobie przejściach. Lakiery bazowe Standoblue i Standohyd, jak też Standofleet oraz lakier bezbarwny Standocryl VOC Xtra Clear aplikuje się na 1,5 warstwy.
Korzyści z procesu są widoczne gołym okiem. Zazwyczaj występujące odparowanie międzywarstwowe nie ma zastosowania, dzięki czemu lakiernia oszczędza nie tylko czas, ale i materiały. Rezultat naprawy w 1 cyklu jest równie dobry, jak przy aplikacji dwóch warstw. Po końcowym odparowaniu, system Standoblue tworzy niesamowicie gładką powierzchnię, a wysoka zawartość cząstek stałych w lakierze bezbarwnym VOC-Xtra zapewnia doskonały rezultat wykończenia.
W kontekście rosnących cen energii, ta opracowana w Niemczech metoda lakierowania może być ciekawą alternatywą nie tylko dla dużych warsztatów, ale także średnich i mniejszych lakierni. W końcu każda minuta zaoszczędzona w kabinie lakierniczej zmniejsza rachunki za energię, a co za tym idzie przynosi korzyści w końcowym rozrachunku.
Więcej informacji o systemie aplikacji w 1 cyklu znaleźć można na stronie internetowej www.standox.pl. Marka Standox organizuje również szkolenia lakiernicze z wykorzystaniem systemu. W przypadku zainteresowania, prosimy o kontakt z przedstawicielem marki Standox.
Otwarcie nowej spółki zależnej odzwierciedla nastawienie firmy na wzrost lokalnej obecności. Znana z najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie systemów lakierniczych zarówno samochodowych jak i przemysłowych, Roberlo dąży do konsolidacji i wzmocnienia swojej obecności w Polsce. Powstanie …
Akzo Nobel N.V. (AKZA; AKZOY) publikuje wyniki za Q1 2024 Najważniejsze informacje Q1 2024 (w porównaniu z Q1 2023) Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2%, dzięki wzrostowi wolumenu sprzedaży zarówno w segmencie farb, …
AkzoNobel buduje dwa nowe laboratoria badawcze w swoim zakładzie w Sassenheim w Holandii, aby dalej wspierać pionierski rozwój produktów firmy. Wkrótce rozpoczną się prace nad budową centrum technologicznego dla farb proszkowych, a właśnie otwarto nowe …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …
Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …
Patrycjusz Gaj, jeden z liderów lakiernictwa customowego w Polsce, podzielił się z Czytelnikami Lakiernika swoimi wrażeniami z Japonii, gdzie odbywa się Yokohama Hot Rod Custom Show. Japonia i jej motoryzacja, to bardzo ciekawy temat, nie …