Od ponad roku LINK4 oferuje ubezpieczenia komunikacyjne wraz z nawigacją NaviExpert wzbogaconą o moduł telematyczny „Bezpieczna jazda z LINK4”. Badania wśród kierowców pokazują, że Ci którzy korzystają z tej aplikacji jeżdżą bezpieczniej. Jak zapowiada ubezpieczyciel – już wkrótce będą mogli mniej zapłacić za polisę.
Dzięki aplikacji, z której korzystanie jest dobrowolne, kierowcy uzyskują dostęp do regularnych informacji o swoim stylu jazdy, a więc m.in. o tym, czy jeżdżą płynnie i w zgodzie z przepisami. Otrzymują także wskazówki, dzięki którym są w stanie poprawić styl. Dodatkowo LINK4 motywuje kierowców atrakcyjnymi nagrodami do bezpieczniejszego i bardziej płynnego poruszania się. Można je wygrać w cyklicznych konkursach. System przygotowany we współpracy z NaviExpert zlicza przejechany dystans, a także „płynne” oraz „bezpieczne” kilometry i zamienia je na punkty. Te z kolei decydują o miejscu w rankingach konkursowych.
By sprawdzić jak telematyka przekłada się na styl jazdy, LINK4 wspólnie z NaviExpert przebadał ponad dwa tysiące kierowców. Badane były dwie grupy osób. Pierwsza to klienci LINK4, którzy podróżują z włączoną nawigacją NaviExpert analizującą na bieżąco ich styl jazdy. Do drugiej grupy trafili użytkownicy NaviExpert podróżujący z nawigacją bez aplikacji „Bezpieczna jazda z LINK4”, których dane dostawca nawigacji przetwarza anonimowo
Wyniki badań potwierdzają, że klienci korzystający z aplikacji LINK4 jeżdżą bezpieczniej. Analizy przeprowadzone na wybranych trasach m.in. w Warszawie, Poznaniu, Krakowie oraz na Śląsku wskazują, że osoby, które otrzymują informację zwrotną o stylu jazdy, rzadziej i w mniejszym stopniu przekraczają dozwoloną prędkość oraz płynniej przyspieszają i hamują. Widać to szczególnie wyraźnie w przypadku dróg z ograniczeniami od 70 do 90 km/h (drogi jednojezdniowe dwukierunkowe) oraz tych powyżej 90 km/h (autostrady, drogi ekspresowe), na których prędkość kierowców jest w mniejszym stopniu zależna od reszty uczestników ruchu, a często dochodzi do poważnych wypadków.
„Zebrane doświadczenia chcemy wykorzystać do stworzenia produktu ubezpieczeniowego, w którym styl jazdy kierowcy będzie miał wpływ na wysokość składki. Ci którzy będą jeździli bezpiecznie, płynnie i w zgodzie z przepisami będą mogli liczyć na niższe składki. Jako ubezpieczyciel chcemy promować bezpieczny styl jazdy. Warto podkreślić, że nie będziemy piętnować tych kierowców, którzy preferują bardziej ryzykowny styl jazdy, poprzez podnoszenie im składek.” – zapewnia Krzysztof Kosiński, ekspert LINK4. „W pierwszej kolejności wprowadzimy rozwiązanie, które będzie opierać się na aplikacji. Oczywiście polisy wykorzystujące telematykę będą wyłącznie dla chętnych. Liczymy, że nasze rozwiązanie przygotowane wspólnie z NaviExpert spotka się z zainteresowaniem kierowców, dla których bezpieczna jazda jest ważniejsza, niż np. krótszy czas dotarcia do celu, ale wiążący się z koniecznością łamania przepisów.” – dodaje Kosiński.
Z badania przeprowadzonego przez IPSOS na ogólnopolskiej próbie kierowców wynika, że ponad połowa z nich jest gotowa zgodzić się na monitorowanie stylu jazdy, jeśli dzięki temu mogliby zaoszczędzić na coraz droższych polisach komunikacyjnych.
Jak zaznacza Adam Bąkowski, prezes NaviExpert: – „W czasie konkursów, w których nagradzamy osoby jeżdżące przez dany miesiąc lub dwa najbezpieczniej i najbardziej płynnie, widzimy, że kierowcy używający aplikacji starają się jeszcze bardziej pilnować za kółkiem. Widać, że po ofertę z telematyką sięgnęli kierowcy, których styl jazdy jest bezpieczniejszy niż przeciętnego Kowalskiego.”
Zmiana stylu jazdy pozwala kierowcom nie tylko zwiększyć bezpieczeństwo na drodze. Ważny jest również aspekt ekonomiczny. Dzięki aplikacji LINK4 i NaviExpert można zaoszczędzić zarówno na paliwie, jak i na częściach. Jeśli jeździmy płynnie, wydłuża się żywotność klocków i tarcz hamulcowych oraz płynów eksploatacyjnych. Rozwiązanie promowane przez obie firmy wpisuje się tym samym w coraz popularniejszy ecodriving.
Więcej informacji udzielą:
Marek Baran, Dyrektor ds. Public Relations, LINK4 TU S.A.
Tel. 668 444 399, marek.baran@link4.pl
Katarzyna Przybylska, Head of Marketing, NaviExpert
Tel. 503 013 460, kprzybylska@naviexpert.pl
Dominujący charakter sporów serwisów z ubezpieczycielami Przeważająca większość sporów serwisów blacharsko lakierniczych z towarzystwami ubezpieczeń …
Zakupując podnośnik samochodowy (jedno, dwu lub czterokolumnowy) należy pamiętać o kilku ważnych kwestiach zanim zaczniemy …
Od jakiegoś czasu dostrzec można w orzecznictwie sądów powszechnych w sprawach roszczeń serwisów naprawczych z …