Volkswagen T-range to samochód o kultowym statusie. Auto ma niepowtarzalny styl. Przez ponad 65 lat pojazd reprezentował pewien szczególny styl życia. Był marzeniem hipisa, samochodem surferów, narzędziem pracy, a przede wszystkim środkiem transportu dla wielu rodzin. Nowy ambasador marki Spies Hecker został odrestaurowany przy zastosowaniu białego oraz czerwonego lakieru o wysokim połysku.
Volkswagen Transporter, który sprowadzono z Teksasu (USA), został wyprodukowany w 1979 roku. Samochód okazał się nie lada wyzwaniem dla specjalistów pracujących nad jego renowacją. Podczas prac lakiernicy korzystali z tabeli kolorów Classic Car marki Spies Hecker.
„Pierwszym etapem renowacji pojazdu było zeszlifowanie starego lakieru oraz rdzy, aż do metalu. Dokładnie przeszlifowano również trudno dostępne elementy, jak np. rama szyberdachu i otwory wentylacyjne. Bardzo ważne było odpowiednie przygotowanie podłoża oraz upewnienie się, że wszelkie pozostałości po szlifowaniu zostały usunięte. Starannie wykonana praca zapewniła właściwą ochronę antykorozyjną oraz trwałe wykończenie wierne oryginałowi” mówi David Kukies, z niemieckiego zespołu Spies Hecker.
„Karoseria została zagruntowana produktem Priomat Wash Primer 4075, a na elementach zastosowano wypełniacz Permasolid HS Performance Filler 5320” – wyjaśnia.
Volkswagen Bulli wyróżnia charakterystyczna linia nadwozia, zwłaszcza jego zaokrąglony kształt karoserii. Po zastosowaniu szpachli Raderal IR Premium Putty 2035 i dokładnym szlifowaniu, drobne nierówności zostały pokryte podkładem Raderal primer filler 3508.
„Priorytetem dla naszych lakierników było uzyskanie doskonałych wyników nawet przy pracy nad najdrobniejszymi szczegółami. W celu uzyskania najlepszej izolacji, po ponownym szlifowaniu specjaliści nałożyli kolejną warstwę podkładu Permasolid HS Performance Filler 5320. Szpachlowane miejsca powinny zostać pokryte trzema warstwami wypełniacza. Dzięki temu uzyskamy warstwę o grubości co najmniej 80µm“ – wyjaśnia Kukies.
Kolejnym etapem była aplikacja lakieru Permahyd Hi-TEC 480 oraz lakieru bezbarwnego Permasolid HS Clearcoat 8055. W przypadku klasycznych samochodów można również nałożyć jedną warstwę Permasolid HS Automotive Top Coat 275 lub dwie warstwy Permahyd Basecoat 280/285 z lakierem bezbarwnym Permasolid HS Clearcoat. Dla uzyskania optymalnego wykończenia przeprowadzono aplikację drugiej warstwy lakieru bezbarwnego Permasolid HS.
Dzięki profesjonalnemu podejściu, dbałości o szczegóły i odpowiednim produktom, prace renowacyjne przy pojedzie Bulli przyniosły doskonale wyniki. „Ciężko pracowaliśmy, aby uzyskać tak wyjątkowy efekt końcowy” – mówi Kukies. Logo Spies Hecker w stylu lat 70tych zostało umieszczone na drzwiach auta. Kamper VW T2 będzie reprezentował markę Spies Hecker podczas targów motoryzacyjnych w Niemczech i w sąsiednich krajach.
Joachim Hinz, Spies Hecker Brand Manager na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, mówi: „Ten przykład profesjonalnej realizacji projektu idealnie odzwieciedla charakterystykę naszych produktów i pasję towarzyszącą lakiernikom przy pracy.”
Spies Hecker, jedna z globalnych marek renowacyjnych systemów lakierniczych Axalta Coating Systems, tworzy optymalne i praktyczne rozwiązania, które nie tylko w znacznym stopniu ułatwiają pracę warsztatów lakierniczych, ale również sprawiają, że staje się ona znacznie bardziej wydajna. Bazując na ponad 130 latach sukcesów, Spies Hecker przede wszystkim koncentruje się na swoich klientach. Wysokiej jakości systemy produktowe, zindywidualizowana obsługa i odpowiednio ukierunkowane szkolenia podkreślają znaczenie relacji z klientami. Marka mająca swoją siedzibę w Kolonii, Niemcy, jest w czołówce światowych marek lakierów renowacyjnych, a jej produkty są dostępne w 76 krajach na całym świecie.
Spies Hecker – po prostu bliżej!
Więcej informacji można uzyskać od:
Jadwiga Krzywiec
Marketing Specialist
Refinish Systems
Axalta Coating Systems Poland Sp. z o.o.
ul. Szamocka 8
01-748 Warszawa
Polska
Tel: +48 22 454 6409
Email: jadwiga.krzywiec@axaltacs.com
Ten motocykl to prawdziwa legenda. Chyba wszyscy kojarzą go ze słynnej komedii „Nie lubię poniedziałku”. MZ ES 250 Trophy w latach 70-tych królował na polskich drogach. Pojazd, który dziś wzbudza niemałe zainteresowanie wśród miłośników motoryzacji …
Suzuki LJ 80 (eljot) to samochód legenda. Kultowa terenówka produkowana w latach 1977-1983 kojarzona z wakacyjnym autem zapisała się w historii i do dziś budzi wśród wielu osób sentyment. Tak jest w przypadku Piotra Gacia …
Jak sam mówi jest w stanie namalować wszystko, od figur geometrycznych po czaszki i płomienie. Swoją pasję do aerografii nieustannie rozwija i cały czas eksperymentuje. Marcin Tatar Tatarczuk daje drugie życie motocyklom, a jego …
Malowanie kasku może być dość proste, ale dające satysfakcję lecz możemy też mieć bardziej skomplikowany wzór. Malujemy kask na kolor, dookoła szparunek, obwódka w postaci jednej lub dwóch linii, do tego logo i mamy naprawdę …
Tegoroczna edycja ugruntowała poznańskie wydarzenie jako największe w Polsce targi pojazdów zabytkowych. Na rekordowej powierzchni – w 5 halach na niemal 35 000 m2 – znalazło się 948 pojazdów. Zobaczyło je 26 742 zwiedzających. W …
W przyszłym roku firma PHU Auto Piotra Jaworowskiego z Konstantynowa Łódzkiego, będzie świętować 30 – lecie istnienia. Jednak początki jego aktywności w branży sięgają jeszcze końca lat 80-tych. – Kiedyś sprzedawał ten kto miał, a …
. O tym, że amerykańska motoryzacja była z innej planety niż europejska, wiedzą wszyscy, którzy choć trochę samochodami się interesują. O ile globalne modele światowych producentów samochodów wypchnęły z dróg krążowniki szos, to amerykańska …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …