• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Jak wyliczyć koszt roboczogodziny?

Jak wyliczyć koszt roboczogodziny?

 

Obecny poziom inflacji oraz drastyczny wzrost kosztów nośników energii (prądu, gazu, oleju opałowego) sugerują przeliczenie poziomu kosztów ponoszonych w serwisie blacharsko-lakierniczym i ustalenie stawki za prace naprawcze na poziomie pokrywającym koszty i zapewniającym jakąkolwiek marżę.

Od stycznia 2021 roku integralną częścią Certyfikatu PIM jest, wchodzący w skład dokumentu opisowego, plik „DANE DO AUDYTU RBH – SBL”.

Dokument ten zawiera informacje dotyczące wyposażenia technicznego, możliwości technologicznych serwisu, jakości procesu dbałości o ochronę środowiska oraz innych istotnych informacji.

Konieczność powstania takiego dokumentu została podyktowana opiniami biegłych sądowych, którzy nie zawsze potrafią właściwie ocenić poziom techniczny i technologiczny serwisu,

co w konsekwencji utrudnia pełnomocnikom procesowym dochodzenia właściwej stawki za prace serwisowe. Również sądy nie zawsze właściwie interpretowały dotychczasowe zapisy w części opisowej certyfikatu.

Integralną częścią Certyfikatu, w jego opisowej formie, jest również „Raport z faktycznych ustaleń” czyli opinia niezależnego biegłego rewidenta, która potwierdza, że:

przyjęty do obliczeń wzór jest poprawny arytmetycznie i nie zawiera błędów logicznych,

metodologia wyliczenia kosztu roboczogodziny i określenia stawki za prace serwisowe jest zgodna z obowiązującymi w Polsce przepisami prawa, w tym z ustawami o księgowości i rachunkowości,

dokument „analiza wyliczenia kosztu roboczogodziny” jest spójny merytorycznie i nie zawiera błędów logicznych.

Obecnie zarówno biegli sądowi jak i sądy w swoich wyrokach niemal w stu procentach przychylają się do określonej w Certyfikacie stawki za serwisowe prace blacharsko-lakiernicze.

Całkowity koszt certyfikacji wynosi obecnie 3500,- PLN netto + 23% VAT (nie przewidujemy wzrostu tej kwoty do 30 czerwca 2022 roku)

shutterstock_333018104

SZCZEGÓŁY

Ponadto PIM realizuje projekt świadczący usługi w zakresie doradztwa i pomocy związanej z procesem likwidacji szkód komunikacyjnych, w szczególności:

a)        pomoc w procesach mających na celu skuteczną likwidację szkód komunikacyjnych na etapie przedsądowym,

b)        wykonywanie analizy ekonomiczno-finansowej oraz audytu technicznego,

c)         kompletowanie oraz weryfikację dokumentacji szkodowej koniecznej do prowadzenia postępowania przedsądowego i wszczęcia postępowania sądowego,

d)        poprawne oszacowania kosztów naprawy uszkodzonego samochodu, wynagrodzenia za: najem samochodów zastępczych, holowania, parkowania, zabezpieczenia pojazdu po szkodzie, sporządzenie kalkulacji naprawy oraz ubiegania się o inne roszczenia,

e)        działania zmierzające do systematycznego podnoszenia stawek za w/w usługi,

f)         sporządzanie reklamacji,

g)        podjęcia wszelkich czynności niezbędnych do zainicjowania i prowadzenia postępowań sądowych,

h)        prowadzenia czynności zmierzających do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu (negocjacje ugodowe w toku postępowania sądowego),

i)         informowanie o istotnych kwestiach związanych z prowadzeniem postępowań,

j)         cykliczne spotkania z klientami mające na celu podsumowanie dotychczasowych działań oraz planowanie nowych działań,

k)        udzielanie porad i sugestii w zakresie zarządzania pracownikami, klientami i finansami,

l)         proponowanie nowych rozwiązań, które ułatwią proces likwidacji szkód komunikacyjnych,

m)       wsparcie w prawidłowej organizacji serwisu,

n)        cykliczne szkolenia pracowników.

rejestracjaimg_7261

Każdy serwis będzie miał przydzielonego opiekuna czuwającego nad prawidłowym przebiegiem współpracy.

W ramach współpracy każdy serwis uzyskuje:

a)        podniesienie jakości świadczonych usług,

b)        możliwość profesjonalnego określenia kosztów prowadzenia działalności gospodarczej w tym wyliczenia indywidualnej stawki za roboczogodzinę,

c)         pakiet informacji praktycznych wynikających z wieloletniego doświadczenia pozwalający na usprawnienie procesu likwidacji szkód,

d)        wsparcie techniczne w kwestii prawidłowego ustalenia zakresu napraw i ich kosztów, w postaci konsultacji ze specjalistami oraz cyklicznych szkoleń w zakresie kosztorysowania,

e)        profesjonalną obsługę szkód w ramach postępowania przedsądowego i sądowego,

f)         dostęp do najnowszych branżowych informacji mających na celu wzmocnienie pozycji serwisów naprawczych w sporach z ubezpieczycielami,

g)        możliwość uczestnictwa w konsultacjach branżowych dotyczących aktualnych problemów i wymiany doświadczeń z innymi serwisami.

Wszelkich dodatkowych informacji dotyczących szczegółowych warunków nawiązania współpracy udzielają specjaliści z Polskiej Izby Motoryzacji.

 

Ewa Rosik

Polska Izba Motoryzacji

Zobacz również
  • Ferrari, Aston Martin i składak Wigry – Sławomir Gołąb swój biznes stworzył od zera i robi to co kocha

    – Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …

    Ferrari, Aston Martin i składak Wigry – Sławomir Gołąb swój biznes stworzył od zera i robi to co kocha
  • Efektywna naprawa pojazdów użytkowych cz.2

      Systemy do napraw kabin Zwykle montowane są one do kratownicy podobnie jak w przypadku naprawy ram. Kabina mocowana jest na części nośnej z uchwytami pośrednimi, do których zainstalowane są uchwyty specjalizowane do montażu kabin …

    Efektywna naprawa pojazdów użytkowych cz.2
  • Efektywna naprawa pojazdów użytkowych cz.1

      Kluczowe dla opłacalności usług związanych z naprawami konstrukcji pojazdów użytkowych jest umiejętny dobór technologii, urządzeń oraz odpowiednie wdrożenie całego systemu w serwisie. O ile coraz częściej właściciele warsztatów i kadra zarządzająca doskonale rozumie konieczność …

    Efektywna naprawa pojazdów użytkowych cz.1
  • Czy szkolenia są potrzebne?

    Sporadycznie co prawda, ale spotyka się opinie , że szkolenie to niepotrzebne zawracanie głowy, a w książkach o blacharstwie i lakiernictwie to ” nic nie ma”. Wystarczy jednak poczytać na forach internetowych, o co pytają …

    Czy szkolenia są potrzebne?
  • Naprawa a technologia

      Rozwój konstrukcji pojazdów jest widoczny zarówno w ewolucji systemów napędowych, układów elektronicznej kontroli trakcji oraz bezpieczeństwa jazdy ale i konstrukcji karoserii. Dla rynku napraw karoserii to właśnie zmiany w tym zakresie są najbardziej istotne …

    Naprawa a technologia

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x