Sprawa jest poważna, bo rynek jest zainteresowany jak najlepszą jakością materiałów, a surowe przepisy stawiające na ekologię, wymuszają produkcję powłok w sposób przyjazny środowisku. Analiza dla Ameryki Północnej i Europy jest już gotowa. Nie obejdzie się bez uruchomienia wykorzystania najnowocześniejszych technologii.
Jak wynika z przygotowanej analizy, rynek powłok ochronnych, w 2013 r. przyniesie dochód z ich sprzedaży wysokości 2,03 mld dolarów w Ameryce Północnej, a w Europie 2,40 mld dolarów. Będzie więcej, bo już w 2017 roku te wartości mają wzrosnąć odpowiednio do 2,40 i 2,72 mld dolarów.
Zapotrzebowanie na powłoki ochronne będzie rosło. Stabilny rozwój będzie dotyczył zarówno Ameryki Północnej, jak i Europy. Ważne by inwestować tam, gdzie biznes na powłokach ochronnych zapowiada się na najpewniejszy. Zdaniem analityków Fros & Sullivan producenci powłok i żywic powinni dostrzec ogromny potencjał w morskich i przybrzeżnych platformach wiertniczych i na polach naftowych. Chodzi o miejsca, przedsięwzięcia których realizacja następuje w ekstremalnych warunkach, sprzyjających szybkiemu rozwojowi korozji.
By zdobyć nowe rynki, trzeba zadbać o doświadczonych partnerów, badaczy najnowszych technologii. Chodzi o uwiarygodnienie swojej oferty, gotowość do przedstawienia wyczerpujących wyników badań, opracowanych statystyk. Dziś w prace nad ekologicznymi i jednocześnie bardzo wytrzymałymi powłokami angażują nie tylko biznes, ale i ośrodki naukowe.
W swojej analizie Frost & Sullivan naświetla możliwości rozwoju w siedmiu różnych dziedzinach przemysłu (olejowego i gazowego, oczyszczania wody, energetyki, przemysłu morskiego, wytwórstwa, infrastruktury oraz architektury komercyjnej). To istotne źródło wiedzy dla producentów, które warto zgłębić. Analiza nosi tytuł: Strategic Analysis of the Protective and Marine Coatings Market and the Resins Market. Jest dostępna na stronie internetowej firmy.
Akzo Nobel N.V. (AKZA; AKZOY) publikuje wyniki za Q1 2024 Najważniejsze informacje Q1 2024 (w porównaniu z Q1 2023) Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2%, dzięki wzrostowi wolumenu sprzedaży zarówno w segmencie farb, …
AkzoNobel buduje dwa nowe laboratoria badawcze w swoim zakładzie w Sassenheim w Holandii, aby dalej wspierać pionierski rozwój produktów firmy. Wkrótce rozpoczną się prace nad budową centrum technologicznego dla farb proszkowych, a właśnie otwarto nowe …
Zrównoważony rozwój był kiedyś modnym hasłem, które pojawiało się w raportach rocznych i dawało akcjonariuszom poczucie, że firma, w której mają udziały, robi coś pozytywnego. Zrównoważony rozwój nie zawsze był zgodny ze strategią firmy; raczej …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …
Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …
Patrycjusz Gaj, jeden z liderów lakiernictwa customowego w Polsce, podzielił się z Czytelnikami Lakiernika swoimi wrażeniami z Japonii, gdzie odbywa się Yokohama Hot Rod Custom Show. Japonia i jej motoryzacja, to bardzo ciekawy temat, nie …