Oczywiste jest, że za usunięcie szkód powstałych w wyniku kolizji powinien być jej sprawca. To on musi w pełni wywiązać się z obowiązku przywrócenia pojazdu do stanu sprzed kolizji. Wszyscy jednak wiedzą, że to nie jest wcale takie proste ani oczywiste. Nie do przeskoczenia jest bariera techniczna związana z ingerencją w konstrukcję pojazdu i co tutaj nie i opowiadać, to pojazd już raz naprawiany, nigdy nie nie będzie już „bezwypadkowy”. Nawet najlepsza naprawa całkowicie zgodna z technologią producenta pojazdu nie pozwala na stuprocentowe przywrócenie stanu technicznego samochodu, do tego przed jego uszkodzeniem. Dochodzi do tego spadek wartości handlowej takiego pojazdu wynikający głównie z uwarunkowań psychologicznych potencjalnych nabywców.
Podstawowe zasady:
Zagadnienia dotyczące części wydają się stosunkowo proste do zweryfikowania w kontaktach z firmą ubezpieczeniową, a przynajmniej są na to jakieś realne szanse. Można sprawdzić dostawcę, faktury czy zweryfikować wszystko w ASO lub z pomocą rzeczoznawcy.
A co z zastosowaniem technologii naprawczych?
Co z metodami łączenia karoserii, które wymagają zastosowania supernowoczesnych urządzeń jak zgrzewarki, lutospawarki czy nitownice? Jak sprawdzić zastosowane kleje i jakość wykonanych połączeń nitowanych? A co z przegrzanymi w wyniku niewłaściwego zastosowania technologii elementami karoserii, pomimo tego, że są O, to bezpowrotnie utraciły swe własności mechaniczne? I tak daje, i tak dalej…
Andrzej Ostry
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Systemy do napraw kabin Zwykle montowane są one do kratownicy podobnie jak w przypadku naprawy ram. Kabina mocowana jest na części nośnej z uchwytami pośrednimi, do których zainstalowane są uchwyty specjalizowane do montażu kabin …
Kluczowe dla opłacalności usług związanych z naprawami konstrukcji pojazdów użytkowych jest umiejętny dobór technologii, urządzeń oraz odpowiednie wdrożenie całego systemu w serwisie. O ile coraz częściej właściciele warsztatów i kadra zarządzająca doskonale rozumie konieczność …
Rozwój konstrukcji pojazdów jest widoczny zarówno w ewolucji systemów napędowych, układów elektronicznej kontroli trakcji oraz bezpieczeństwa jazdy ale i konstrukcji karoserii. Dla rynku napraw karoserii to właśnie zmiany w tym zakresie są najbardziej istotne …
Korozja nadwozia samochodu to nie tylko korozja szczelinowa i korozja perforacyjna czy pod powłokowa. To także korozja powstała od czynników eksploatacyjnych: mechanicznych i chemicznych. Konieczne jest zatem zweryfikowanie dotychczasowego myślenia o korodowaniu nadwozi samochodów …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …
Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …
Patrycjusz Gaj, jeden z liderów lakiernictwa customowego w Polsce, podzielił się z Czytelnikami Lakiernika swoimi wrażeniami z Japonii, gdzie odbywa się Yokohama Hot Rod Custom Show. Japonia i jej motoryzacja, to bardzo ciekawy temat, nie …