Konferencja miała charakter zamknięty, a zaproszenia uzyskały osoby, które zgłosiły organizatorowi chęć udziału i otrzymały zaproszenie. Tematem wiodącym były technologie naprawcze oraz sytuacja na rynku serwisowania pojazdów użytkowych. To właśnie temat likwidacji szkód w powypadkowych pojazdach użytkowych otworzył konferencję. Interesująca prezentację przedstawił Sławomir Zawalich z firmy DBK, w której zawarł wiele ciekawych informacji oraz spostrzeżeń niekoniecznie zgodnych z typowym postrzeganiem tego tematu przez uczestników rynku napraw powypadkowych. Tematykę podstawowych technologii napraw konstrukcji ramowych omówił Bogusław Raatz z firmy HERKULES, zwracając szczególną uwagę na właściwe wyposażenie oraz dobór technologii do możliwości warsztatu oraz potrzeb rynku likwidacji szkód. Prezentacja oparta była o najbardziej rozpowszechniony w Europie system naprawczy, którego podstawą jest kratownica osadzona w posadzce. Zaproszony na konferencję Damian Gustowski przedstawiciel firmy LEWOR omówił diagnozowanie geometrii pojazdów ramowych oraz w szczegółowy sposób przedstawił technologiczne aspekty stosowania podgrzewania indukcyjnego konstrukcji ramowych podczas ich prostowania. Podstawowym problemem jaki został poddany analizie był wpływ podgrzewania konstrukcji pojazdu na jego późniejsze właściwości mechaniczne oraz różnice jakie wynikają z różnych sposobów ich podgrzewania. Do dyskusji na ten temat włączyli się również pozostali prelegenci. Gościem specjalnym konferencji był Andreas Scheck z firmy EZ-DENT SYSTEM, który w bardzo ciekawy sposób zaprezentował technologie napraw poszycia pojazdów użytkowych stosowana powszechnie przez większość firm serwisowych w Europie Zachodniej. Metoda ta z powodzeniem stosowana jest już w wielu serwisach w Polsce, lecz przeważnie na razie dotyczy to serwisów pojazdów osobowych.
Była to pierwsza konferencja o tematyce serwisowania pojazdów użytkowych TRUCK&SERVICE lecz wiele na to wskazuje, że nie ostatnia. Mamy nadzieję, że kolejne spotkanie profesjonalistów z tej branży odbędzie się wkrótce, a jego forma obejmie szerszy zakres.
Akzo Nobel N.V. (AKZA; AKZOY) publikuje wyniki za Q1 2024 Najważniejsze informacje Q1 2024 (w porównaniu z Q1 2023) Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2%, dzięki wzrostowi wolumenu sprzedaży zarówno w segmencie farb, …
AkzoNobel buduje dwa nowe laboratoria badawcze w swoim zakładzie w Sassenheim w Holandii, aby dalej wspierać pionierski rozwój produktów firmy. Wkrótce rozpoczną się prace nad budową centrum technologicznego dla farb proszkowych, a właśnie otwarto nowe …
Zrównoważony rozwój był kiedyś modnym hasłem, które pojawiało się w raportach rocznych i dawało akcjonariuszom poczucie, że firma, w której mają udziały, robi coś pozytywnego. Zrównoważony rozwój nie zawsze był zgodny ze strategią firmy; raczej …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …
Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …
Patrycjusz Gaj, jeden z liderów lakiernictwa customowego w Polsce, podzielił się z Czytelnikami Lakiernika swoimi wrażeniami z Japonii, gdzie odbywa się Yokohama Hot Rod Custom Show. Japonia i jej motoryzacja, to bardzo ciekawy temat, nie …