• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

II Konferencja TRUCK & SERWIS pod patronatem LAKIERNIKA

II Konferencja TRUCK & SERWIS pod patronatem LAKIERNIKA

LAKIERNIK był jednym z patronów medialnych pierwszej konferencja TRUCK&SERWIS, która odbyła się przy okazji Targów Techniki Motoryzacyjnej w 2014 roku. Tegoroczne spotkanie specjalistów z dziedziny serwisowania i napraw konstrukcji samochodów ciężarowych organizowanej przez Instytut Technologii Karoserii (ITK) zostało zorganizowane 25 października bieżącego roku w Pile.

Partnerem technologicznym wydarzenia była firma HERKULES AUTO-TECHNIKA dostawca technologii diagnostycznych i naprawczych dla serwisów pojazdów użytkowych. Partnerem medialnym tegorocznej imprezy, ponownie zostało nasze pismo.
Tegoroczna konferencja została podzielona na dwa bloki: teoretyczny i prezentację podstawowych technologii napraw konstrukcji pojazdów użytkowych. Blok prezentacji zorganizowano w hotelu Arche, a pokazy technologi w autoryzowanym serwisie Mercedes Benz należącym do Grupy Gibas.
Udział w konferencji wzięli zarówno eksperci z branży serwisowania pojazdów, jak i przedstawiciele serwisów naprawczych. Dodatkowym wzbogaceniem tematyki prezentacji było wystąpienie przedstawiciela kancelarii prawnej zajmującej się optymalizacja zysków z napraw wykonywanych na zlecenie firm ubezpieczeniowych.

Poza tym część teoretyczna dotyczyła technologii oraz kluczowych aspektów związanych z organizacją serwisów samochodów użytkowych, optymalizacji procesu likwidacji szkód komunikacyjnych, urządzeń i organizacji technologii napraw powypadkowych i diagnostyki pojazdów, systemów napraw kabin samochodów użytkowych oraz systemów i technologii zabezpieczania antykorozyjnego, oraz pokryć lakierniczych w pojazdach użytkowych. Niezwykle ciekawie wypadła prezentacja przedstawiciela Politechniki Bydgoskiej, której tematem był wpływ kolizji pojazdu na parametry mechaniczne pojazdów oraz nowe metody badania zakresu uszkodzeń.

zdjecie-whatsapp-2023-10-27-o-18-09-54_65be02c0
Prelegentami na II Konferencji TRUCK&SERWIS byli: Sławomir Zwalich – specjalista od spraw projektowania oraz planowania i technologii serwisów pojazdów użytkowych obecnie prowadzący firmę projektowo-doradczą KONCEPT SERWIS i współpracujący z HERKULES AUTO-TECHNIKA, Bogusław Raatz – ekspert w dziedzinie technologii serwisowania pojazdów, autor wielu książek i artykułów o tej tematyce, od ponad 30 lat roku prowadzący firmę HERKULES AUTO-TECHNIKA, Sławomir Gołąb – wieloletni pracownik serwisów blacharsko-lakierniczych, aktualnie właściciel wzorcowego warsztatu blacharsko-lakierniczego AACOLOR oraz aktywny uczestnik rynku likwidacji szkód i audytor serwisów, współzałożyciel SEKCJI BLACHARSKO-LAKIERNICZEJ przy Polskiej Izbie Motoryzacji, dr inż. Tomasz Kałaczyński – pracownik Politechniki Bydgoskiej im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich, współautor specjalności Samochody i ciągniki na studiach II stopnia na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn, Piotr Ziegert – specjalista w dziedzinie technologii lakierniczych dla samochodów osobowych, użytkowych i przemysłowych związany z marką KANSAI HELIOS, Marek Czarnigowski – radca prawny specjalizujący się w rozwiązaniach prawnych związanych ze zwiększeniem efektywności podczas likwidacji szkód komunikacyjnych.

20231026_152447
Otwarcia konferencji dokonał Bogusław Raatz, prowadzący obrady w imieniu głównego partnera strategicznego HERKULES AUTO-TECHNIKA. Część prezentacyjną rozpoczął Sławomir Zawalich z firmy KONCEPT SERWIS. Zwrócił, uwagę na odpowiednią kolejność czynności i decyzji podczas planowania, projektowania i budowy serwisów pojazdów użytkowych. Najwięcej uwagi poświęcił na najczęściej popełnianie błędy przez inwestorów oraz projektantów.

Przedstawiciele HERKULESA zademonstrowali najnowsze głowice do pomiaru geometrii układu jezdnego oraz ram nośnych pojazdów użytkowych. Przekonywali, że świadomie stosowana nowoczesna diagnostyka uszkodzeń pojazdów również może pozwolić na zwiększenie zysków serwisu. Dr Kałaczyński z Politechniki Bydgoskiej prezentował zagadnienia związane z analizą modalną elementów karoserii i ram pojazdów nową metodą, nad którą pracuje jego uczelnia.

Docelowo metoda ta pozwoli na określanie stopnia uszkodzenia elementu podczas kolizji lub eksploatacji. Ma to umożliwić stwierdzenie przydatności do dalszego użytkowania elementu po naprawie lub konieczność wymiany części. Do tej pory to jeden z najpoważniejszych problemów podczas likwidacji szkód komunikacyjnych i zwykle jest to przedmiot niekończących się dyskusji lub niczym niepodpartych arbitralnych decyzji.

Piotr Ziegert z firmy KANSAI HELIOS zaprezentował rzadko pokazywane metody zabezpieczania antykorozyjnego w procesach fabrycznych podczas produkcji pojazdów. Niezwykle ciekawie wypadło porównanie ich do technologii dostępnych podczas napraw powypadkowych w serwisach.

zdjecie-whatsapp-2023-10-27-o-18-09-58_f1b393af
Po zakończeniu części teoretycznej uczestnicy spotkania zostali przewiezieni do serwisu Mercedes-Benz GTP GRUPY GIBAS. Ostatnim punktem konferencji była prezentacja przeprowadzona przez Krzysztofa Raatza z Centrum Szkoleniowego HERKULES, dotycząca urządzeń i systemów do napraw z serii TRUCK SYSTEM. Zaprezentowano zarówno urządzenia do napraw ram ciągników i naczep oraz urządzeń do prostowania kabin pojazdów.

Prezentujący zwrócił uwagę na uniwersalność urządzeń HERKULES TRUCK SYSTEM i możliwość różnorodnej konfiguracji w zależności od specyfiki zastosowania. Następnie pokazano kompletny system do pomiarów geometrii układu jezdnego TRUCK EXAM z możliwością sterowania smartfonem, tabletem lub z komputera przenośnego oraz urządzenie do kontroli kształtu ram z możliwością tworzenia protokołów pomiarowych.

20231026_135423

Nie zabrakło również demonstracji wyposażenia przeznaczonego do prac pomocniczych jak podgrzewaczy indukcyjnych, zgrzewarek, urządzeń spawalniczych oraz innych narzędzi do napraw powypadkowych. Najwyższej klasy zgrzewarki inwerterowe oraz podgrzewacze indukcyjne weszły już do obowiązkowego wyposażenie serwisów naprawczych chcących w sposób profesjonalny i efektywny likwidować szkody komunikacyjne w pojazdach. Wśród dostawców tego typu urządzeń aktualnie dominuje francuska firma GYS producent tego typu urządzeń istniejący od lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku.
Konferencja została zakończona rozmowami nieoficjalnymi pomiędzy jej uczestnikami oraz wspólną kolacją. Organizatorzy II Konferencji TRUCK&SERWIS mają nadzieję, że stanie się ona działaniem cyklicznym i niebawem odbędzie się jej kolejna edycja.

Materiały prasowe:
Instytut Technologii Karoserii (ITK)

Zobacz również
  • AkzoNobel inwestuje w holenderskie laboratoria badawcze, kontynuując wprowadzanie skutecznych innowacji

    AkzoNobel buduje dwa nowe laboratoria badawcze w swoim zakładzie w Sassenheim w Holandii, aby dalej wspierać pionierski rozwój produktów firmy. Wkrótce rozpoczną się prace nad budową centrum technologicznego dla farb proszkowych, a właśnie otwarto nowe …

    AkzoNobel inwestuje w holenderskie laboratoria badawcze, kontynuując wprowadzanie skutecznych innowacji
  • Zrównoważony rozwój: od modnego słowa do transformacyjnego modelu biznesowego

    Zrównoważony rozwój był kiedyś modnym hasłem, które pojawiało się w raportach rocznych i dawało akcjonariuszom poczucie, że firma, w której mają udziały, robi coś pozytywnego. Zrównoważony rozwój nie zawsze był zgodny ze strategią firmy; raczej …

    Zrównoważony rozwój: od modnego słowa do transformacyjnego modelu biznesowego
  • Troton zaprosił Marcina z Lasu na spotkanie z uczniami

    Na zaproszenie firmy Troton do Gościna przyjechał Marcin Kostrzyński, dziennikarz, leśnik i operator kamery, doskonale znany miłośnikom przyrody jako Marcin z Lasu. Spotkał się z uczniami klas 1-8 Zespołu Szkół w Gościnie. Zabrał ich w …

    Troton zaprosił Marcina z Lasu na spotkanie z uczniami
  • Ferrari, Aston Martin i składak Wigry – Sławomir Gołąb swój biznes stworzył od zera i robi to co kocha

    – Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …

    Ferrari, Aston Martin i składak Wigry – Sławomir Gołąb swój biznes stworzył od zera i robi to co kocha
  • Opowieść o Dywizjonie 303 na bardzo dobrym motocyklu

    Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …

    Opowieść o Dywizjonie 303 na bardzo dobrym motocyklu

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x