Istnieje wiele sposobów na uatrakcyjnienie wyglądu ukochanego samochodu. W dzisiejszych czasach, uzyskanie niebanalnego efektu wymaga sporej inwencji i zaangażowania sporych kosztów, a mimo to nie ma się gwarancji, że nasze auto będzie się wyróżniać „z tłumu”.
Ciekawym rozwiązaniem jest szeroka gama folii do oklejania, oferowanych przez firmę 3M.
Wykorzystują wieloletnie doświadczenie w tej dziedzinie, amerykańska firma wprowadziła linię produktów 3M Carbon Di-NOC, odpornych na wodę, brud, uderzenia, ścieranie i kształtowanie, posiadających certyfikat niepalności oraz certyfikat IMO ważny dla przemysłu stoczniowego.
Folie 3M Carbon to laminaty wiernie oddające strukturę włókna węglowego, ale w dużo niższej cenie i do wszechstronnego zastosowania. Posiadają kontrast graficzny 3D, wyraźnie wytłoczony wzór. Dzięki dużej elastyczności łatwo dopasowują się do powierzchni pofałdowanych oraz z przetłoczeniami. Warstwa kleju z technologią kanalikową 3M Comply gwarantująca łatwą aplikację bez pęcherzy powietrza. Efekt rozciągliwości uzyskuje się przy użyciu ciepła (opalarka). Motyw włókna węglowego w folii 3M Carbon, nie jest nadrukiem, folia posiada wytłoczony wzór przypominający do złudzenia prawdziwe włókno węglowe, które odbija światło tak jak tego oczekujemy i w zależności od kąta patrzenia uwydatnia jego deseń.
Czyszczenie i konserwacja przy użyciu detergentu i wody.
Pacjentem, na którym przeprowadziliśmy zabieg liftingu jest Ford Mondeo w kolorze Panther Black.
Pierwszą czynnością jest dokładne wyczyszczenie powłoki lakierniczej, przy użyciu benzyny ekstrakcyjnej i zmywacza, a także „odkurzenie” ściereczką antystatyczną.
Następnie nakładamy podkład wodny aby wzmocnić przyleganie folii na wszelkich załamaniach i krawędziach.
Folię powinno się nakładać stopniowo, najlepszy efekt przynosi wygładzanie plastikową szpachelka według zasady „od środka na zewnątrz”. Trzeba pamiętać, że raz zerwany papier ochronny, traci swoje przeznaczenie. Użycie opalarki ułatwia aplikację w przypadku przetłoczeń, załamań i wnęk. Należy uważać aby nie przegrzać materiału, wprawdzie folia 3M Carbon jest bardzo elastyczna, to jednak nadmierne rozciągnięcie może zdeformować wzór. Ewentualne pęcherze powietrza usuwa się przez nakłucie, podgrzanie i wygładzenie.
Efekt końcowy jest naprawdę imponujący, my zdecydowaliśmy się pozostawić część karoserii bez oklejania. Dzięki temu uzyskaliśmy kontrast, który doskonale podkreśla metamorfozę jaką przeszedł samochód.
Zanim przejdziemy do oceny trudności procesu cieniowania – parę słów wstępu. Z koniecznością cieniowania najczęściej spotykamy się w sytuacji, kiedy dochodzi do uszkodzenia lakierowanych elementów poszycia zewnętrznego (np. zderzaków, błotników przednich, drzwi przednich, drzwi …
Z uwagi na obchodzony w dniu 22 kwietnia 2024 r. Dzień Ziemi pozwoliłam sobie na prawną analizę tematu, który choć z nazwy sugeruje inicjatywę proekologiczną, to w rzeczywistości stał się kolejnym argumentem ubezpieczycieli do pomniejszania …
Wypadki samochodowe to nagła tragedia, która może skończyć się śmiercią lub poważnymi obrażeniami dla uczestników. Gdy pojazd zostaje zmiażdżony, staje się pułapką dla osób zakleszczonych w nim, a każda minuta od momentu zdarzenia może być …
Włoska firma Rupes, to znany producent narzędzi elektrycznych i akcesoriów, między innymi do auto detailingu. Szczególne miejsce wśród produktów tej marki zajmują polerki. Model iBrid Rupes BigFoot, przedstawiany jest jako prawdziwa rewolucja w świecie zastosowań …
Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …
Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …
Patrycjusz Gaj, jeden z liderów lakiernictwa customowego w Polsce, podzielił się z Czytelnikami Lakiernika swoimi wrażeniami z Japonii, gdzie odbywa się Yokohama Hot Rod Custom Show. Japonia i jej motoryzacja, to bardzo ciekawy temat, nie …