Po uzyskaniu ostatecznej akceptacji od rządu, kamień węgielny pod nowy zakład ma zostać położony w drugiej połowie 2013 roku, zaś produkcja ruszy w pierwszym kwartale 2015 roku.
“Decyzja naszego zarządu, na której podjęcie potrzeba było zaledwie 100 dni po tym, jak staliśmy się niezależną firmą – by zainwestować i rozwijać się wraz z naszymi klientami, odzwierciedla nasze długoterminowe zaangażowanie w przemysł motoryzacyjny na terenie Chin oraz całego świata”, mówi Charles Shaver, Prezes i Dyrektor Generalny Axalta Coating Systems. “Na tym właśnie polega skupienie naszej firmy na klientach. Bliskość w kontaktach umożliwia nam natychmiastową reakcję na ich potrzeby”. Nowy zakład produkcyjny będzie znajdował się w pobliżu klientów z okolic Szanghaju i będzie miał łatwy dostęp do głównych dróg transportowych, prowadzących do zachodniej i południowej części kraju. Ten dodatkowy zakład zwiększy możliwości produkcyjne flagowego zakładu Axalta w Changchun, wytwarzającego produkty dla segmentu OEM, który już przyspieszył produkcję, by sprostać niezwykle szybkiemu rozwojowi sektora motoryzacyjnego w Chinach.
“Lakiery wodnorozcieńczalne, które będą produkowane w nowym zakładzie, będą wykorzystywane w dwóch scalonych procesach produkcyjnych, które Axalta opracowała dla producentów samochodów celem zwiększenia wydajności i oszczędzania energii”, powiedział K. Peter Hurd, Wiceprezes ds. Operacyjnych. Specjalnie opracowany podkład systemu wodnorozcieńczalnego firmy Axalta eliminuje potrzebę stosowania etapu pełnego wypalania piecowego, niezbędnego po tradycyjnej aplikacji lakierów podkładów, co umożliwia producentom zrezygnowanie z większych pieców, których budowa i eksploatacja są kosztowne. Produkty wytwarzane w nowym zakładzie będą także wykorzystywane w systemie produkcyjnym EcoConcept – zastrzeżonej technologii, która łączy podkład i lakier bazowy, pozwalając zastąpić kilka etapów suszenia tylko jednym cyklem. Jak twierdzi dyrektor Regionalny Dyrektor ds. Operacyjnych firmy Axalta, Allan Tsai, “Skrócenie etapów wypalania pozwala oszczędzać czas oraz energię i wraz ze zredukowaną zawartością lotnych związków organicznych w samym lakierze, zmniejsza wpływ przemysłu motoryzacyjnego na środowisko”.
“Rosnąca produkcja samochodów w Chinach jest odzwierciedleniem fantastycznego rozwoju gospodarczego tego narodu. Axalta cieszy się z faktu, iż może przyczynić się do sukcesu Chin”, mówi Shaver. “Wiemy, że nasze systemy lakiernicze przynoszą korzyści producentom i środowisku naturalnemu. Zawsze pamiętamy, że kolory i jakość naszych produktów to także część przyjemności, jakiej doświadczają kierowcy, gdy kupują samochód. Axalta jest dumna z tego, że odgrywa tak wieloaspektową rolę w osiągnięciach Chin”.
Akzo Nobel N.V. (AKZA; AKZOY) publikuje wyniki za Q1 2024 Najważniejsze informacje Q1 2024 (w porównaniu z Q1 2023) Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2%, dzięki wzrostowi wolumenu sprzedaży zarówno w segmencie farb, …
AkzoNobel buduje dwa nowe laboratoria badawcze w swoim zakładzie w Sassenheim w Holandii, aby dalej wspierać pionierski rozwój produktów firmy. Wkrótce rozpoczną się prace nad budową centrum technologicznego dla farb proszkowych, a właśnie otwarto nowe …
Zrównoważony rozwój był kiedyś modnym hasłem, które pojawiało się w raportach rocznych i dawało akcjonariuszom poczucie, że firma, w której mają udziały, robi coś pozytywnego. Zrównoważony rozwój nie zawsze był zgodny ze strategią firmy; raczej …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …
Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …
Patrycjusz Gaj, jeden z liderów lakiernictwa customowego w Polsce, podzielił się z Czytelnikami Lakiernika swoimi wrażeniami z Japonii, gdzie odbywa się Yokohama Hot Rod Custom Show. Japonia i jej motoryzacja, to bardzo ciekawy temat, nie …