Likwidacja szkód komunikacyjnych oraz inne naprawy karoserii wymagają bardzo szerokiej wiedzy, jak i wdrożenia odpowiednich technologii. Dotyczy to zarówno prac blacharskich oraz lakierniczych. W przypadku czynności typowo blacharskich wymagania rosną w bardzo dużym tempie i to, co do niedawna wydawało się odległą przyszłością lub nawet utopią, staje się rzeczywistością w warsztacie.
Nie od dzisiaj wiadomo, że „Polak potrafi”. Wiele można zrobić przy pomocy indywidualnego talentu, zacięcia oraz sprytu, ale nie zawsze to wystarcza aby praca była efektywna czyli opłacalna. Szczególnie w przypadku nowych konstrukcji karoserii, potrzebna jest jeszcze wiedza i technologia. Przez technologię można rozumieć urządzenia oraz systemy naprawcze, które odpowiednio dopasowane i wdrożone pozwalają na osiągnięcie właściwego poziomu pracy. Nie chodzi tutaj wyłącznie o spełnienie zachcianek, czy to właścicielka serwisu, czy też klientów, co do pochwalenia się sprzętem. Dotyczy to również, a może przede wszystkim, konieczności stosowania odpowiednich technologii wymaganych przez producentów pojazdów. Profesjonalne podejście do napraw oznacza zarówno naprawę skuteczną, ale i zgodną z opracowaną technologią. Problem stosowania technologii producenta pojazdu powraca jak bumerang przy różnego rodzaju okazjach, ale to niestety podstawa pracy dla profesjonalisty.
Wsparcie systemowe dla serwisów
W lakiernictwie samochodowym funkcjonują sieci lojalnościowe dla serwisów będące pod opieką producentów, lub dystrybutorów materiałów lakierniczych. Dostawca materiałów dba o właściwe wdrożenie produktów i utrzymanie odpowiedniego poziomu technicznego podczas ich stosowania. W większości przypadków opieka obejmuje również dostęp do szkoleń, które odbywają się zarówno w warsztacie klienta jak i w centrach szkoleniowych dystrybutora. W przypadku dostawców technologii blacharskich nie jest już tak dobrze. Przede wszystkim, sprzedaż materiałów eksploatacyjnych stanowi tutaj niewielki ułamek całej wartości obrotów i prawdopodobnie dlatego firmy będące dostawcami technologii naprawczych, jakby nie do końca doceniają tego rodzaju opiekę.
Program partnerski dla serwisów blacharskich
Pierwszym programem kompleksowego i systemowego wsparcia dla serwisów zajmujących się naprawami karoserii jest HERKULES PARTNER prowadzona przez HERKULES AUTO-TECHNIKA. Na samym początku warto dodać, że HERKULES od bardzo wielu lat propaguje szkolenia technologiczne i wyróżnia się na tle innych dostawców technologii oraz urządzeń dla blacharstwa. Program partnerski, co prawda powstał kilka lat temu, ale teraz przygotowano jego nową odsłonę. Jedną z ważniejszych cech programu, jest jego nieodpłatność. Serwisy deklarując chęć przystąpienia do sieci partnerskiej, uzyskują w zasadzie wyłącznie korzyści. Jaki jest zatem powód prowadzenia takiego programu przez dostawcę technologii? Prosty. Zacieśnienie kontaktów z klientami oraz lepszy dostęp do wiedzy co przynosi obopólne korzyści, zarówno warsztatom jak i dostawcy. Niestety nie wszyscy mogą przystąpić do programu partnerskiego, ale warto spróbować i przesłać zgłoszenie do weryfikacji. Weryfikacja jest poufna i jej wynik będzie przekazany wyłącznie zainteresowanym stronom. Zwykle jest tak, że organizator wskazuje na pewne czynniki, które po skorygowaniu przestaną być barierą uniemożliwiającą uczestnictwo w HERKULES PARTNER.
Korzyści bezpośrednie i pośrednie
Zgłoszenie chęci uczestnictwa w programie partnerskim, to w tym przypadku tak naprawdę gotowość do lojalnej współpracy na linii dostawca-serwis, ale są i inne korzyści. Organizator oferuje programy rabatowe na zakup technologii oraz materiałów eksploatacyjnych. Jest to podstawowa zaleta dla wszystkich, którzy zamierzają rozwijać się i inwestować w narzędzia. Dodatkowo program oferuje swoim uczestnikom możliwość wykorzystywania wspólnego oznakowania warsztatów, chociaż nie jest to obowiązkowe. Warto jednak wyróżnić swój serwis na tle konkurencji, co może również pomóc w zdobyciu nowych klientów. Wdrożenie technologii, to nie tylko zakup urządzeń. W celu skutecznego ich wdrożenia, konieczne jest wsparcie w postaci szkoleń technicznych zawierających zarówno umiejętności z pełnego wykorzystania zakupionych urządzeń, jak i poszerzenie wiedzy technologicznej.
Zdobywanie klientów strategicznych
HERKULES PARTNETR ma jeszcze jedna ważna zaletę. Organizator zadbał, aby nawiązać kontakty z innymi sieciami naprawczymi oraz klientami strategicznymi jakimi są na przykład tzw. floty pojazdów, czy też firmy leasingowe. Najlepsze serwisy partnerskie będą rekomendowane do współpracy z takimi właśnie klientami, którzy często poszukują sprawdzonych wykonawców usług blacharsko-lakierniczych w danym rejonie Polski.
Podczas Ogólnopolskiego Kongresu Serwisów Naprawczych w Uniejowie zainaugurowano działalność nowego narzędzia, stworzonego przez sekcję blacharsko-lakierniczą …
Dominujący charakter sporów serwisów z ubezpieczycielami Przeważająca większość sporów serwisów blacharsko lakierniczych z towarzystwami ubezpieczeń …
Zakupując podnośnik samochodowy (jedno, dwu lub czterokolumnowy) należy pamiętać o kilku ważnych kwestiach zanim zaczniemy …