Globalny Raport Popularności Kolorów Samochodów na rok 2018 firmy Axalta kolejny raz wskazuje na dominację bieli (38%)

Globalny Raport Popularności Kolorów Samochodów na rok 2018 firmy Axalta kolejny raz wskazuje na dominację bieli (38%)

Axalta (NYSE: AXTA) opublikowała 66.doroczny globalny raport na temat popularności kolorów samochodów (Global Automotive 2018 Color Popularity Report). Raport wyraźnie wskazuje, że w 2018 r. dominowała biel z wynikiem 38%. Drugie miejsce, z ogromną stratą, zajmuje czerń (18%), natomiast trzecie miejsce zajmują wspólnie szary i srebrny przy udziale 12-procentowym.

W niektórych obszarach czerń i szary odnotowały znaczący wzrost popularności. Czarny zyskał w Chinach (5%), Azji (3%), Korei Południowej i Afryce (oba po 2%). Szary – w Afryce (3%) i Europie (2%).

„Coraz częściej pojawiają się cieplejsze barwy oraz kolory połączone z czernią, które starają się zagrozić dominującej pozycji białego” – mówi Nancy Lockhart, Axalta’s Global Colour Marketing Manager. „Choć wciąż dominują barwy neutralne, wśród konsumentów powracają do łask kolory nieco bardziej śmiałe. Poza gamą neutralną najpopularniejszy jest niebieski, który odpowiada za 7% rynku. Wzrasta też popularność pomarańczowego i brązowego”.

Pobierz pełny raport na temat popularności kolorów.

Najważniejsze informacje dotyczące poszczególnych regionów zawarte w raporcie dotyczącym popularności kolorów:

  • Azja: Pomimo spadku o 1%, żółty/złoty to wciąż najpopularniejszy kolor w Indiach i Chinach. Niebieski powraca do Japonii jako odcień ekologiczny. W Korei czerń zyskała 2% na popularności.
  • Europa: W Europie wzrost odnotowuje szary (2%).
  • Ameryka Północna: Brązowy/beżowy wzrósł w porównaniu do roku ubiegłego o 2% – to największy wzrost tego koloru we wszystkich regionach.
  • Rosja: Największy rynek dla aut brązowych/beżowych (9%). Zaraz za Rosją plasują się Chiny (7%).
  • Ameryka Południowa: Czerwień zyskała 1% i teraz ma aż 8% udziału w rynku – popularniejsza jest już tylko w Ameryce Północnej (9%).
  • RPA: Pomarańczowy zyskał w porównaniu do 2017 r., a 3,6% samochodów zostało sklasyfikowane jako kolory „inne”.

Po raz pierwszy wydany w 1953 r., raport firmy Axalta to najdłużej publikowane i najbardziej kompleksowe źródło wiedzy o trendach kolorystycznych rynku motoryzacyjnego. Informacje do raportu gromadzone i opracowywane przez ekspertów Axalta z dziedziny kolorystyki z całego świata, mają na celu zapewnienie producentom samochodów interesującej i istotnej wiedzy w zakresie preferencji kolorystycznych ich konsumentów. Znajomość obecnych trendów pozwala przewidywać preferencje klientów w nadchodzących latach.

Annie You, Axalta OEM Colour Designer, Chiny, potwierdza, że klienci Axalta doceniają doroczny raport oraz nieoczywiste trendy, które często ujawnia. „W Chinach w 2017 r. biel osiągnęła szczyt i odpowiadała za 62% rynku” – mówi. „W tym roku ma 58% udziału, nadal więcej niż w jakimkolwiek innym regionie”.

Elke Dirks, Axalta OEM Colour Designer na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, podkreśla regionalną skłonność do szarości. „Po raz pierwszy w historii naszego raportu szary jest drugim kolorem w regionie, co umacnia jego pozycję w neutralnej gamie barw” – mówi.

  • Print
  • Print
  • Print
  • Print
  • Print
  • Print
  • Print
  • Print
  • Print
  • Print
  • Print

Zobacz również inne wątki z tej kategorii

Najnowszy numer czasopisma Lakiernik
Newsletter

Bądźmy w kontakcie Zapisz się do naszego Newslettera

Newsletter
Copyright (C) lakiernik.com.pl
Realizacja strony: Estymo
Wyjście
Przeiń na górę