Przechodzimy do kolejnego etapu, jakim jest lakierowanie nawierzchniowe. Według mojej opini jest to równie ważny etap, jak wszystkie opisane wcześniej. Efekt finalny jest zwieńczeniem naszych działań i naszą wizytówką. Niezmiennie od kilkunastu lat na rynku można zaopatrzeć się w markowe i inne systemy lakierów nawierzchniowych tj. jedno-, dwu- i wielopowłokowe. Przeznaczenie tych produktów, jak i ich odporność na działanie czynników chemicznych, atmosferycznych, eksploatacyjnych jest też bardzo różna. Jak zwykle zwracam uwagę na profesjonalizm i odpowiedzialność za wykonaną usługę. Codziennie na ulicach widzę pojazdy, na których przeprowadzono naprawy, w wyniku których powstają wady w postaci łat odpadającego od lakieru bazowego lakieru bezbarwnego, odbarwienia koloru w wyniku działania promieni UV, skredowanej powłoki, braku odporności na zarysowania, braku odporności na działanie wilgoci objawiające się mlecznymi plamami lub drobnymi pęcherzykami (zgazowanie) w powłoce.
Co powinnyśmy wiedzieć i czym się kierować, by ustrzec się przed podobnymi skutkami.
Na pewno powinniśmy zapoznać się z ofertą techniczną producenta dotyczącą całej technologii naprawczej, a już na pewno przy zakupie materiałów nie kierować się zasadą 3 X C tzn. Cena Czyni Cuda.
System powłok lakierowych oferowany przez danego producenta jest kompatybilny z jego podkładami,utwardzaczami i gruntami, i tylko w ten sposób jesteśmy w stanie zapewnić odpowiednią jakość.
Jeśli ktoś robi od tej zasady odstępstwo musi się liczyć z niepowodzeniem.
W ofercie Spies Heckera występują dwa systemy lakierów jednopowłokowych HS 275 dla pojazdów osobowych i HS 670 dla pojazdów ciężarowych i dostawczych. Aplikacja odbywa się na przeszlifowaną, dokładnie oczyszczoną wcześniej powierzchnię preparatem Silikon Entferner 7010 półtora warstwy w jednym toku pracy, lakierując każdy element na gotowo. Możliwa jest również metoda lakierowania mokro na mokro. Głowną cechą jest wysoka odporność na działanie czynników chemicznych i mechanicznych. Pigmenty zawarte w żywicy HS zapewniają dobrą siłę krycia i szczelność powłoki, a zawarte filtry UV zabezpieczają przed odbarwianiem wskutek działania promieni słonecznych. Wysoki połysk, jak też różne stopnie matu zadowolą najbardziej wymagającego odbiorcę.
W lakierowaniu dwu- i trójpowłokowym stosujemy dwa systemy na bazie wody: Permahyd 280/285 i najnowszej generacji lakiery bazowe Permahyd Hi-TEC 480. Lakierowanie trójpowłokowe dotyczy lakieru z dodatkową powłoką grundtonu dla zapewnienia efektu optycznego typu perła. Ostatnią powłoką zamykającą są wysokiej jakości lakiery bezbarwne 8600, 8034, 8055 na bazie żywic HS, których cechą jest wysoki połysk, zapewnienie doskonałej szczeności i odporności na czynniki chemiczne i mechaniczne. Zawarte w nich filtry UV, jak wcześniej wspomniałem, mają za zadanie utrzymać barwę bazy w odpowiedniej tonacji przez bardzo długi okres czasu.
Aby osiągnąć oczekiwany efekt proponuję zastosować się do kilku porad:
Tomasz Kazakidis, Technical Representative Spies Hecker
Wykończenie karoserii samochodowej lakierem bezbarwnym upowszechniło się w motoryzacji pod koniec ubiegłego wieku. Zastosowanie tej …
Cromax ponownie dowodzi innowacyjności za sprawą pigmentu ChromaHybrid do lakierów bazowych Cromax® Pro Basecoat. To …
Z ogromnym entuzjazmem ogłoszono zwycięzców tegorocznej, jubileuszowej X edycji Ogólnopolskiego Turnieju Młodych Lakierników. Wydarzenie, które …