Likwidacja szkód komunikacyjnych oraz inne naprawy karoserii wymagają bardzo szerokiej wiedzy, jak i wdrożenia odpowiednich technologii. Dotyczy to zarówno prac blacharskich oraz lakierniczych. W przypadku czynności typowo blacharskich wymagania rosną w bardzo dużym tempie i to, co do niedawna wydawało się odległą przyszłością lub nawet utopią, staje się rzeczywistością w warsztacie.
Nie od dzisiaj wiadomo, że „Polak potrafi”. Wiele można zrobić przy pomocy indywidualnego talentu, zacięcia oraz sprytu, ale nie zawsze to wystarcza aby praca była efektywna czyli opłacalna. Szczególnie w przypadku nowych konstrukcji karoserii, potrzebna jest jeszcze wiedza i technologia. Przez technologię można rozumieć urządzenia oraz systemy naprawcze, które odpowiednio dopasowane i wdrożone pozwalają na osiągnięcie właściwego poziomu pracy. Nie chodzi tutaj wyłącznie o spełnienie zachcianek, czy to właścicielka serwisu, czy też klientów, co do pochwalenia się sprzętem. Dotyczy to również, a może przede wszystkim, konieczności stosowania odpowiednich technologii wymaganych przez producentów pojazdów. Profesjonalne podejście do napraw oznacza zarówno naprawę skuteczną, ale i zgodną z opracowaną technologią. Problem stosowania technologii producenta pojazdu powraca jak bumerang przy różnego rodzaju okazjach, ale to niestety podstawa pracy dla profesjonalisty.
Wsparcie systemowe dla serwisów
W lakiernictwie samochodowym funkcjonują sieci lojalnościowe dla serwisów będące pod opieką producentów, lub dystrybutorów materiałów lakierniczych. Dostawca materiałów dba o właściwe wdrożenie produktów i utrzymanie odpowiedniego poziomu technicznego podczas ich stosowania. W większości przypadków opieka obejmuje również dostęp do szkoleń, które odbywają się zarówno w warsztacie klienta jak i w centrach szkoleniowych dystrybutora. W przypadku dostawców technologii blacharskich nie jest już tak dobrze. Przede wszystkim, sprzedaż materiałów eksploatacyjnych stanowi tutaj niewielki ułamek całej wartości obrotów i prawdopodobnie dlatego firmy będące dostawcami technologii naprawczych, jakby nie do końca doceniają tego rodzaju opiekę.
Program partnerski dla serwisów blacharskich
Pierwszym programem kompleksowego i systemowego wsparcia dla serwisów zajmujących się naprawami karoserii jest HERKULES PARTNER prowadzona przez HERKULES AUTO-TECHNIKA. Na samym początku warto dodać, że HERKULES od bardzo wielu lat propaguje szkolenia technologiczne i wyróżnia się na tle innych dostawców technologii oraz urządzeń dla blacharstwa. Program partnerski, co prawda powstał kilka lat temu, ale teraz przygotowano jego nową odsłonę. Jedną z ważniejszych cech programu, jest jego nieodpłatność. Serwisy deklarując chęć przystąpienia do sieci partnerskiej, uzyskują w zasadzie wyłącznie korzyści. Jaki jest zatem powód prowadzenia takiego programu przez dostawcę technologii? Prosty. Zacieśnienie kontaktów z klientami oraz lepszy dostęp do wiedzy co przynosi obopólne korzyści, zarówno warsztatom jak i dostawcy. Niestety nie wszyscy mogą przystąpić do programu partnerskiego, ale warto spróbować i przesłać zgłoszenie do weryfikacji. Weryfikacja jest poufna i jej wynik będzie przekazany wyłącznie zainteresowanym stronom. Zwykle jest tak, że organizator wskazuje na pewne czynniki, które po skorygowaniu przestaną być barierą uniemożliwiającą uczestnictwo w HERKULES PARTNER.
Korzyści bezpośrednie i pośrednie
Zgłoszenie chęci uczestnictwa w programie partnerskim, to w tym przypadku tak naprawdę gotowość do lojalnej współpracy na linii dostawca-serwis, ale są i inne korzyści. Organizator oferuje programy rabatowe na zakup technologii oraz materiałów eksploatacyjnych. Jest to podstawowa zaleta dla wszystkich, którzy zamierzają rozwijać się i inwestować w narzędzia. Dodatkowo program oferuje swoim uczestnikom możliwość wykorzystywania wspólnego oznakowania warsztatów, chociaż nie jest to obowiązkowe. Warto jednak wyróżnić swój serwis na tle konkurencji, co może również pomóc w zdobyciu nowych klientów. Wdrożenie technologii, to nie tylko zakup urządzeń. W celu skutecznego ich wdrożenia, konieczne jest wsparcie w postaci szkoleń technicznych zawierających zarówno umiejętności z pełnego wykorzystania zakupionych urządzeń, jak i poszerzenie wiedzy technologicznej.
Zdobywanie klientów strategicznych
HERKULES PARTNETR ma jeszcze jedna ważna zaletę. Organizator zadbał, aby nawiązać kontakty z innymi sieciami naprawczymi oraz klientami strategicznymi jakimi są na przykład tzw. floty pojazdów, czy też firmy leasingowe. Najlepsze serwisy partnerskie będą rekomendowane do współpracy z takimi właśnie klientami, którzy często poszukują sprawdzonych wykonawców usług blacharsko-lakierniczych w danym rejonie Polski.
Z uwagi na obchodzony w dniu 22 kwietnia 2024 r. Dzień Ziemi pozwoliłam sobie na prawną analizę tematu, który choć z nazwy sugeruje inicjatywę proekologiczną, to w rzeczywistości stał się kolejnym argumentem ubezpieczycieli do pomniejszania …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Systemy do napraw kabin Zwykle montowane są one do kratownicy podobnie jak w przypadku naprawy ram. Kabina mocowana jest na części nośnej z uchwytami pośrednimi, do których zainstalowane są uchwyty specjalizowane do montażu kabin …
Kluczowe dla opłacalności usług związanych z naprawami konstrukcji pojazdów użytkowych jest umiejętny dobór technologii, urządzeń oraz odpowiednie wdrożenie całego systemu w serwisie. O ile coraz częściej właściciele warsztatów i kadra zarządzająca doskonale rozumie konieczność …
Sporadycznie co prawda, ale spotyka się opinie , że szkolenie to niepotrzebne zawracanie głowy, a w książkach o blacharstwie i lakiernictwie to ” nic nie ma”. Wystarczy jednak poczytać na forach internetowych, o co pytają …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …
Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …
Patrycjusz Gaj, jeden z liderów lakiernictwa customowego w Polsce, podzielił się z Czytelnikami Lakiernika swoimi wrażeniami z Japonii, gdzie odbywa się Yokohama Hot Rod Custom Show. Japonia i jej motoryzacja, to bardzo ciekawy temat, nie …