• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Wskazówki od marki Standox – poważne uszkodzenia na podłożach metalowych

Wskazówki od marki Standox – poważne uszkodzenia na podłożach metalowych

Warsztaty lakiernicze prosperują dzięki dużej przepustowości; głównie dzięki drobnym naprawom, które można wykonać szybko i sprawnie, przy minimalnym czasie oczekiwania klienta. Czasami zdarzają się jednak poważne uszkodzenia, które wymagają więcej czasu i materiałów, pozostawiając klienta bez samochodu na dłużej.

Harald Klöckner, Axalta International Training Leader i Product Specialist na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, przygotował wskazówki dotyczące naprawy poważnych uszkodzeń lakieru na podłożach metalowych. Materiał został przygotowany na podstawie produktów marki Standox, które oferują doskonałą jakość naprawy, już za pierwszym razem.

Przygotowanie podłoża

Bardzo istotne jest przygotowanie podłoża. Lakiernicy nie powinni o tym zapominać, w przeciwnym razie będą mieli problemy na późniejszym etapie naprawy”, mówi Klöckner. „Pierwszym krokiem jest dokładne oczyszczenie powierzchni w celu usunięcia wszystkiego, co może mieć wpływ na przyczepność kolejnych warstw. W tym celu używamy zmywacza silikonowego Standox Silicone Remover 6600, który wycieramy do sucha ściereczką odtłuszczającą. Następnie powierzchnię należy przeszlifować do metalu i ponownie oczyścić przy użyciu preparatu Standox Silicone Remover 6600 i ściereczki odtłuszczającej”, mówi Klöckner.

Szlifowanie

Po przygotowaniu podłoża, na uszkodzone miejsce aplikujemy szpachlę poliestrową – Standox Soft Stopper U1090. W kolejnym etapie szlifujemy naprawiany obszar, usuwamy pył i ponownie nakładamy szpachlę na wszystkie niedoskonałości. Jeśli to konieczne aplikujemy cienką warstwę pudru kontrolnego i ponownie szlifujemy. Rysy po szlifowaniu papierem o grubszej gradacji usuwamy przy użyciu papieru o drobniejszej gradacji, ale nigdy nie o więcej niż dwa poziomy gradacji. Aby uzyskać najlepszy rezultat, do krawędzi szlifujemy maszynowo, a narożniki ręcznie.”

Klöckner dodaje: „Najlepszą praktyką jest ponowne oczyszczenie całej powierzchni za pomocą preparatu Standox Silicone Remover 6600 i wytarcie do sucha ściereczką odtłuszczającą.”

KPM-1-25561-87627-15183_mid

Naprawa lakiernicza

Zaczynamy od aplikacji wypełniacza gruntującego, np. Standox 1K Primer Filler U3010. Produkt zapewnia znakomitą ochronę przed korozją i bardzo dobrą przyczepność. Jest również dostępny w aerozolu, w poręcznej puszce 2K-SprayMax, która jest idealna do mniejszych napraw na przeszlifowanych powierzchniach. Następnie nakładamy wypełniacz, np. Standox VOC Xtra Filler U7560, który posiada bardzo dobre właściwości wypełniające, zapewnia dobrą przyczepnoś

lakieru nawierzchniowego, jest łatwy w aplikacji i szybko schnie.

W kolejnym etapie ręcznie szlifujemy narożniki i krawędzie, a pozostałe obszary maszynowo. Następnie czyścimy powierzchnię za pomocą środka czyszczącego Standox Precleaner 6800. Na koniec nakładamy lakier bazowy oraz jeden z lakierów bezbarwnych marki Standox.

Klöckner podsumowuje: „Chociaż naprawa poważnych uszkodzeń na podłożach metalowych jest bardziej czasochłonna w porównaniu do drobnych napraw, wcale nie musi być trudniejsza. Pamiętajmy jednak aby zawsze zapoznać się z wytycznymi producenta”.

Więcej informacji na temat marki Standox można znaleźć na stronie:  www.standox.pl. Nagrania szkoleniowe Standovision są dostępne na kanale YouTube marki pod adresem: www.youtube.com/standoxonline.

 

 

Zobacz również
  • Karta ratująca życie. Kluczowe narzędzie dla ratowników na polskich drogach

    Wypadki samochodowe to nagła tragedia, która może skończyć się śmiercią lub poważnymi obrażeniami dla uczestników. Gdy pojazd zostaje zmiażdżony, staje się pułapką dla osób zakleszczonych w nim, a każda minuta od momentu zdarzenia może być …

    Karta ratująca życie. Kluczowe narzędzie dla ratowników na polskich drogach
  • Nowa polerka do zadań specjalnych

    Włoska firma Rupes, to znany producent narzędzi elektrycznych i akcesoriów, między innymi do auto detailingu. Szczególne miejsce wśród produktów tej marki zajmują polerki. Model iBrid Rupes BigFoot, przedstawiany jest jako prawdziwa rewolucja w świecie zastosowań …

    Nowa polerka do zadań specjalnych
  • Axalta wyłącznym dostawcą ColorSystem dla BMW Group w regionie EMEA

    Axalta Coating Systems (NYSE: AXTA), wiodący globalny producent lakierów ciekłych i proszkowych, została wyłącznym dostawcą dla systemu ColorSystem Grupy BMW, który jest aktualnie stosowany w 15 krajach europejskich i RPA. Umowa obejmuje sieć 730 serwisów …

    Axalta wyłącznym dostawcą ColorSystem dla BMW Group w regionie EMEA
  • Brytyjski klasyk, polska robota czyli historia renowacji pewnego Mini

    Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …

    Brytyjski klasyk, polska robota czyli historia renowacji pewnego Mini
  • AkzoNobel osiąga solidne wyniki za cały rok 2023, zaś IV kwartał potwierdza pozytywną dynamikę wzrostu marży i delewarowania, które będą kontynuowane w 2024 r.

    Akzo Nobel N.V publikuje wyniki za IV kwartał i cały rok 2023 Najważniejsze informacje Q4 2023 (w porównaniu z Q4 2022) • Przychody w walutach stałych wzrosły o 4% dzięki wyższym wolumenom i cenom (raportowane …

    AkzoNobel osiąga solidne wyniki za cały rok 2023, zaś IV kwartał potwierdza pozytywną dynamikę wzrostu marży i delewarowania, które będą kontynuowane w 2024 r.

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x