• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Praktyczne wskazówki od marki Standox: skuteczna renowacja białych lakierów perłowych

Praktyczne wskazówki od marki Standox: skuteczna renowacja białych lakierów perłowych

Każdy wie, że białe lakiery perłowe są trudne w renowacji. Jeśli lakiernik nie będzie precyzyjnie wykonywał swojej pracy, na karoserii może pozostać widoczny ślad po naprawie. Grzegorz Kotliński, Doradca Techniczny marki Standox, wyjaśnia, jak prawidłowo wykonać naprawę.

Od dziesięciu lat biały lakier nieustannie zyskuje na popularności. Wspomniany kolor odzwierciedla współczesny styl i świadomość ekologiczną. W ramach tego trendu wielu producentów wprowadza do swojej oferty specjalne perłowe lakiery z efektem, np. Mineral White BMW czy Mystic White Mercedesa. Lakiery składają się z dwóch warstw lakieru bazowego, dzięki którym samochód zyskuje połysk, który zmienia barwę w zależności od kąta patrzenia. Renowacja takiej powłoki lakierniczej wymaga złożonej aplikacji wielu warstw lakieru. Aby pomóc lakiernikom marka Standox opracowała szczegółowe wytyczne dotyczące napraw lakierów perłowych.

Wskazówka nr 1: przygotuj blaszki do natrysku próbnego

„Kluczowym elementem w białych lakierach perłowych jest warstwa zapewniająca efekt” – wyjaśnia Grzegorz Kotliński. „Aby uzyskać efekt najbardziej zbliżony do oryginalnego, należy użyć blaszek do natrysku próbnego”. Zaleca się, aby przed rozpoczęciem pracy przygotować trzy blaszki, na które będziemy aplikować lakier bazowy. Każdą z nich należy polakierować inaczej – odpowiednio jedną, dwoma i trzema warstwami. W ten sposób na każdej blaszce uzyskamy inny efekt, a to pozwoli nam określić, który jest najbliższy oryginałowi.

Wskazówka nr 2: oznacz blaszki

Czynność pozornie oczywista i prosta, ale łatwo o niej zapomnieć. „Należy odnotować liczbę warstw na odwrocie każdej blaszki” – mówi Grzegorz Kotliński. „W przeciwnym wypadku łatwo się pomylić”.

Wskazówka nr 3: zawsze lakieruj elementy razem

Podczas samej naprawy najpierw należy przeprowadzić aplikację lakieru bazowego na uszkodzone miejsce, aż do uzyskania dobrego krycia, a następnie przystąpić do cieniowania sąsiadujących elementów. „Dopasowanie koloru do lakieru na obszarach w pobliżu uszkodzenia jest bardzo ważne” – wyjaśnia Grzegorz Kotliński. „Co więcej, podczas renowacji lakierów trójwarstwowych nie należy nigdy lakierować elementów osobno – zawsze razem”. Przed aplikacją lakieru z efektem, należy ostrożnie usunąć pył, ponieważ po aplikacji tej warstwy wszelkie niedoskonałości staną się widoczne.

Wskazówka nr 4: ilość warstw ma kluczowe znaczenie dla pasowalności koloru

„Podczas aplikacji lakieru z efektem należy zaczynać od zewnętrznej krawędzi naprawianego obszaru i kierować się do środka. Warto wykorzystać całą dostępną przestrzeń” – doradza Grzegorz Kotliński. „Konieczna jest aplikacja takiej samej ilości warstw jak na blaszce, która najbardziej odpowiadała oryginałowi. To pozwoli uzyskać idealny efekt”.

W 60 centrach szkoleniowych Standox na całym świecie, specjaliści marki Standox regularnie prowadzą kursy dotyczące renowacji lakierów specjalnych. Więcej informacji można znaleźć w zakładce „serwis” na stronie Standox pod adresem: www.standox.pl

O marce Standox

Standox, jedna z globalnych marek renowacyjnych systemów lakierniczych Axalta Coating Systems pomaga swoim klientom uzyskiwać najlepsze wyniki dzięki najwyższej jakości produktom i kompleksowemu doradztwu. Jako wiodąca europejska marka lakierów renowacyjnych z siedzibą w Wuppertalu, Niemcy, Standox oferuje innowacyjne systemy lakiernicze oraz doskonałe technologie doboru koloru. Aprobaty wszystkich głównych producentów pojazdów samochodowych odzwierciedlają pozycję marki jako wiodącego partnera na rynku motoryzacyjnym. Standox pomaga profesjonalnym warsztatom lakierniczym osiągać doskonałe wyniki za każdym razem.

Zobacz również
  • Cieniowanie – czy to trudny proces?

      Zanim przejdziemy do oceny trudności procesu cieniowania – parę słów wstępu. Z koniecznością cieniowania najczęściej spotykamy się w sytuacji, kiedy dochodzi do uszkodzenia lakierowanych elementów poszycia zewnętrznego (np. zderzaków, błotników przednich, drzwi przednich, drzwi …

    Cieniowanie – czy to trudny proces?
  • Obniżenie wynagrodzenia serwisu poprzez korektę odszkodowania o wartość zdemontowanych części czyli ile „ekologii” jest w Green Partsach

    Z uwagi na obchodzony w  dniu 22 kwietnia 2024 r. Dzień Ziemi pozwoliłam sobie na prawną analizę tematu, który choć z nazwy sugeruje inicjatywę proekologiczną, to w rzeczywistości stał się kolejnym argumentem ubezpieczycieli do pomniejszania …

    Obniżenie wynagrodzenia serwisu poprzez korektę odszkodowania o wartość zdemontowanych części czyli ile „ekologii” jest w Green Partsach
  • Karta ratująca życie. Kluczowe narzędzie dla ratowników na polskich drogach

    Wypadki samochodowe to nagła tragedia, która może skończyć się śmiercią lub poważnymi obrażeniami dla uczestników. Gdy pojazd zostaje zmiażdżony, staje się pułapką dla osób zakleszczonych w nim, a każda minuta od momentu zdarzenia może być …

    Karta ratująca życie. Kluczowe narzędzie dla ratowników na polskich drogach
  • Nowa polerka do zadań specjalnych

    Włoska firma Rupes, to znany producent narzędzi elektrycznych i akcesoriów, między innymi do auto detailingu. Szczególne miejsce wśród produktów tej marki zajmują polerki. Model iBrid Rupes BigFoot, przedstawiany jest jako prawdziwa rewolucja w świecie zastosowań …

    Nowa polerka do zadań specjalnych
  • Brytyjski klasyk, polska robota czyli historia renowacji pewnego Mini

    Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …

    Brytyjski klasyk, polska robota czyli historia renowacji pewnego Mini

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x