• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Praktyczne wskazówki od marki Standox: skuteczna renowacja białych lakierów perłowych

Praktyczne wskazówki od marki Standox: skuteczna renowacja białych lakierów perłowych

Każdy wie, że białe lakiery perłowe są trudne w renowacji. Jeśli lakiernik nie będzie precyzyjnie wykonywał swojej pracy, na karoserii może pozostać widoczny ślad po naprawie. Grzegorz Kotliński, Doradca Techniczny marki Standox, wyjaśnia, jak prawidłowo wykonać naprawę.

Od dziesięciu lat biały lakier nieustannie zyskuje na popularności. Wspomniany kolor odzwierciedla współczesny styl i świadomość ekologiczną. W ramach tego trendu wielu producentów wprowadza do swojej oferty specjalne perłowe lakiery z efektem, np. Mineral White BMW czy Mystic White Mercedesa. Lakiery składają się z dwóch warstw lakieru bazowego, dzięki którym samochód zyskuje połysk, który zmienia barwę w zależności od kąta patrzenia. Renowacja takiej powłoki lakierniczej wymaga złożonej aplikacji wielu warstw lakieru. Aby pomóc lakiernikom marka Standox opracowała szczegółowe wytyczne dotyczące napraw lakierów perłowych.

Wskazówka nr 1: przygotuj blaszki do natrysku próbnego

„Kluczowym elementem w białych lakierach perłowych jest warstwa zapewniająca efekt” – wyjaśnia Grzegorz Kotliński. „Aby uzyskać efekt najbardziej zbliżony do oryginalnego, należy użyć blaszek do natrysku próbnego”. Zaleca się, aby przed rozpoczęciem pracy przygotować trzy blaszki, na które będziemy aplikować lakier bazowy. Każdą z nich należy polakierować inaczej – odpowiednio jedną, dwoma i trzema warstwami. W ten sposób na każdej blaszce uzyskamy inny efekt, a to pozwoli nam określić, który jest najbliższy oryginałowi.

Wskazówka nr 2: oznacz blaszki

Czynność pozornie oczywista i prosta, ale łatwo o niej zapomnieć. „Należy odnotować liczbę warstw na odwrocie każdej blaszki” – mówi Grzegorz Kotliński. „W przeciwnym wypadku łatwo się pomylić”.

Wskazówka nr 3: zawsze lakieruj elementy razem

Podczas samej naprawy najpierw należy przeprowadzić aplikację lakieru bazowego na uszkodzone miejsce, aż do uzyskania dobrego krycia, a następnie przystąpić do cieniowania sąsiadujących elementów. „Dopasowanie koloru do lakieru na obszarach w pobliżu uszkodzenia jest bardzo ważne” – wyjaśnia Grzegorz Kotliński. „Co więcej, podczas renowacji lakierów trójwarstwowych nie należy nigdy lakierować elementów osobno – zawsze razem”. Przed aplikacją lakieru z efektem, należy ostrożnie usunąć pył, ponieważ po aplikacji tej warstwy wszelkie niedoskonałości staną się widoczne.

Wskazówka nr 4: ilość warstw ma kluczowe znaczenie dla pasowalności koloru

„Podczas aplikacji lakieru z efektem należy zaczynać od zewnętrznej krawędzi naprawianego obszaru i kierować się do środka. Warto wykorzystać całą dostępną przestrzeń” – doradza Grzegorz Kotliński. „Konieczna jest aplikacja takiej samej ilości warstw jak na blaszce, która najbardziej odpowiadała oryginałowi. To pozwoli uzyskać idealny efekt”.

W 60 centrach szkoleniowych Standox na całym świecie, specjaliści marki Standox regularnie prowadzą kursy dotyczące renowacji lakierów specjalnych. Więcej informacji można znaleźć w zakładce „serwis” na stronie Standox pod adresem: www.standox.pl

O marce Standox

Standox, jedna z globalnych marek renowacyjnych systemów lakierniczych Axalta Coating Systems pomaga swoim klientom uzyskiwać najlepsze wyniki dzięki najwyższej jakości produktom i kompleksowemu doradztwu. Jako wiodąca europejska marka lakierów renowacyjnych z siedzibą w Wuppertalu, Niemcy, Standox oferuje innowacyjne systemy lakiernicze oraz doskonałe technologie doboru koloru. Aprobaty wszystkich głównych producentów pojazdów samochodowych odzwierciedlają pozycję marki jako wiodącego partnera na rynku motoryzacyjnym. Standox pomaga profesjonalnym warsztatom lakierniczym osiągać doskonałe wyniki za każdym razem.

Zobacz również
  • Aerozol Cromax PS1504A Quickfill Primer-Surfacer w kolorze szarym

    Podkład gruntujący 1K w aerozolu od marki Cromax®. Produkt PS1504A Quickfill Primer-Surfacer w kolorze szarym (VS4) pomaga zmaksymalizować wydajność warsztatów lakierniczych. Prosta aplikacja, wszechstronne zastosowanie i bardzo szybkie schnięcie sprawiają, że warsztaty lakiernicze mogą zwiększyć …

    Aerozol Cromax PS1504A Quickfill Primer-Surfacer w kolorze szarym
  • Auto – Dubnicki: rodzinna, koszalińska firma w rękach drugiego pokolenia

    Koszalińska firma Auto – Dubnicki, to rodzinny biznes, którego początki sięgają lat 80-tych ubiegłego wieku. Teraz o jej rozwój dba kolejne pokolenie, a oferta daleko wykracza poza plany, które kiedyś kreślili założyciele. Pierwszy warsztat blacharsko …

    Auto – Dubnicki: rodzinna, koszalińska firma w rękach drugiego pokolenia
  • Pół wieku bydgoskiej szkoły, która kształci także lakierników

      Zespół Szkół Samochodowych w Bydgoszczy świętował jubileusz 50 – lecia istnienia. Była to wyjątkowa okazja do wspomnień o ludziach, którzy przez kolejne lata tworzyli bydgoską szkołę i do uhonorowania tych, których praca składa się …

    Pół wieku bydgoskiej szkoły, która kształci także lakierników
  • Rozwój w zakresie lakierownia ciekłego

    Postęp technologiczny w zakresie lakierowania ciekłego nie wyhamował w okresie pandemii i można odnieść wrażenie, że przymusowa izolacja wysokiej klasy specjalistów wprowadziła do branży lakierniczej cały szereg nowatorskich rozwiązań. Ogromne zapotrzebowanie na zwiększenie asortymentu produktów …

    Rozwój w zakresie lakierownia ciekłego
  • AkzoNobel wprowadza na rynek nową powłokę proszkową dla jednośladów

    Dzięki nowemu produktowi od firmy AkzoNobel – Interpon A3000 – producenci motocykli obniżą koszty, ale także zaoszczędzą energię, co w sposób ewidentny pozytywnie wpłynie na środowisko naturalne. Nowy produkt, będący pierwszym jednowarstwowym lakierem proszkowym firmy …

    AkzoNobel wprowadza na rynek nową powłokę proszkową dla jednośladów

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x