• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Polerowanie w jednym kroku – odświeżanie lakieru samochodowego

Polerowanie w jednym kroku – odświeżanie lakieru samochodowego

 

Pasty polerskie świetnie wspomagają proces poprawiania wyglądu powierzchni karoserii samochodowej. Służą do korekty powłoki lakierniczej, usuwania uszkodzeń oraz nadawania połysku i ochrony. Przyjęło się, że w usuwaniu defektów stosuje się dwie metody: dwukrokową, w której najpierw używa się pasty polerskiej o silniejszych właściwościach ściernych, wycinających głębokie rysy, z użyciem twardszych aplikatorów. W drugim kroku używa się mleczka polerskiego, które ma zapewnić efekt estetyczny, taki jak usunięcie hologramów, czy nadanie blasku polerowanej powierzchni, do czego zwykle specjaliści stosują miękkie aplikatory, tzw. typu ‘finish’.

Skupmy się na pastach jednokrokowych, które łączą w sobie etapy polerowania i wykończenia w jednym procesie, zapewniając wygodę i efektywność. Bo choć przy bardzo głębokich rysach ta metoda może okazać się mniej skuteczna, na pewno jest zalecana w przypadku mniejszych zarysowań, szczególnie w sytuacjach wymagających szybkiego działania.

dsc_8641v

Aby sam proces polerowania przyniósł zadowalający efekt, powierzchnia z całą pewnością wymaga stosownego przygotowania. Oto kilka działań, które powinny go poprzedzić:

  1. Dokładne mycie samochodu: pierwszym krokiem jest usunięcie wszelkich zanieczyszczeń z powierzchni samochodu, takich jak kurz, błoto, ptasie odchody czy owady. Do mycia samochodu najlepiej korzystać z profesjonalnych produktów i aplikatorów (gąbek, ściereczek), które nie zniszczą lakieru i nie będą tworzyć wtórnych zarysowań. Czysta powierzchnia jest kluczowa dla skutecznego działania pasty.
  2. Odtłuszczanie powierzchni: pozostałości olejów, wosków i innych substancji mogą zakłócać proces polerowania. Odtłuszczenie powierzchni przygotowuje lakier do „przyjęcia” pasty polerskiej. Proces dekontaminacji (oczyszczania) możemy wykonać preparatami z zawartością alkoholu izopropylowego przy pomocy ściereczki z mikrofibry.
  3. Ocena stanu lakieru: pod światło lub lampą inspekcyjną należy dokładnie ocenić stan lakieru. Zadrapania czy matowość wymagają intensywniejszego polerowania.
  4. Test na małym obszarze: przed rozpoczęciem pełnego procesu polerowania powinno się przeprowadzić test na niewielkim obszarze, aby upewnić się, że pasta i aplikator nie spowodują niepożądanych efektów. Zwłaszcza przy starszych, zniszczonych powłokach lakieru wykonanie takiego testu jest konieczne.
  5. Zabezpieczenie elementów nielakierowanych: gumy, plastiki, listwy chromowane – wszystkie elementy nielakierowane warto zabezpieczyć przed ingerencją pasty. Mniejsze zabezpieczamy za pomocą taśmy, a te większe (np.; szyby) papierem ochronnym.
  6. Wybór odpowiednich padów polerskich: w zależności od stanu lakieru oraz rodzaju używanej pasty, dobieramy odpowiednie pady polerskie. Do usuwania rys najczęściej potrzebny będzie twardszy aplikator. Jeśli chcemy usunąć hologramy, sięgamy po ten typu tzw; „soft”. Chcąc osiągnąć blask powierzchni, można zakończyć pracę wspomnianym już wyżej aplikatorem typu „finisz”. Proces doboru aplikatorów jest sprawą indywidualną, w zależności od tego, jaki zakres prac jest do wykonania i jaki chcemy osiągnąć efekt końcowy. Dobrze dobrane akcesoria są kluczowe dla osiągnięcia dobrego efektu.troton-14

Efektywne użycie past polerskich wymaga staranności i przestrzegania określonych kroków przygotowawczych. Odpowiednie przygotowanie powierzchni samochodu, wybór właściwej pasty oraz akcesoriów polerskich pozwala uzyskać połyskującą powłokę lakieru, tworząc efekt lustra z głębią koloru. Dlatego przed przystąpieniem do procesu polerowania warto poświęcić czas na staranne przygotowanie, co przełoży się na trwały i imponujący efekt końcowy. Podobnie, jak w przypadku kosmetyków do mycia i odświeżania samochodu, źle dobrana technologia polerowania może wyrządzić wiele szkód. Chcąc zachować jak najdłużej efekt polerowania, warto rozważyć korzystanie z myjni ręcznej lub zająć się pielęgnacją swoich czterech kółek samodzielnie.

Postępując zgodnie z tymi wskazówkami, będziemy cieszyć się pięknym i lśniącym lakierem samochodowym przez wiele lat.

Niech blask będzie z Wami! 😉

Kacper Wierzbicki

TROTON Dział Szkoleniowo-Techniczny

Brayt system polerski i kosmetyki samochodowe

Zobacz również
  • Nowa polerka do zadań specjalnych

    Włoska firma Rupes, to znany producent narzędzi elektrycznych i akcesoriów, między innymi do auto detailingu. Szczególne miejsce wśród produktów tej marki zajmują polerki. Model iBrid Rupes BigFoot, przedstawiany jest jako prawdziwa rewolucja w świecie zastosowań …

    Nowa polerka do zadań specjalnych
  • Nowe produkty w portfolio marki RUPES

    Znany producent elektronarzędzi oraz materiałów polerskich włoska firma RUPES rozszerzyła swoją ofertę o nowe produkty. Gąbka polerska RUPES D-A INTERMEDIATE oraz uniwersalna pasta polerska XC-2 XTRA CUT COMPOUND to produkty , które niewątpliwie zadowolą dotychczasowych …

    Nowe produkty w portfolio marki RUPES
  • Samochód z Autokliniki – poznańscy specjaliści autodetailingu

    Świetnie utrzymany samochód, z nieskazitelnym przez lata, fabrycznym lakierem – nie muszą pozostawać w sferze marzeń właściciela pojazdu. O podkreślenie walorów wizualnych auta, a także o nadanie mu niepowtarzalnych cech, dbają specjaliści w dziedzinie auto …

    Samochód z Autokliniki – poznańscy specjaliści autodetailingu
  • Autodetailing- skąd się wziął i co dokładnie przez to pojęcie rozumiemy?

      Autodetailing czy też cardetailing, nie jest odkryciem naszych czasów. Jak podają źródła, pierwsze zastosowanie wosku chroniącego powierzchnię pojazdu, wykonanego z tłuszczu zwierzęcego, miało miejsce w 1800 r. Używano go w Niemczech do zabezpieczania powłoki …

    Autodetailing- skąd się wziął i co dokładnie przez to pojęcie rozumiemy?
  • Mały ale wariat, czyli polerka RUPES BigFoot HLR75 iBird.

        Podstawowym narzędziem wykorzystywanym w czasie profesjonalnej korekty powłoki lakierniczej jest maszyna polerska. Najbardziej rozpowszechnione są maszyny przystosowane do aplikatorów o średnicy 130 mm, doskonale sprawdzają się przy dużych powierzchniach. Do polerowania niewielkich wyprofilowanych …

    Mały ale wariat, czyli polerka RUPES BigFoot HLR75 iBird.

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x