• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Naprawy lakiernicze pojazdów pokrytych powłoką ceramiczną lub inną

Naprawy lakiernicze pojazdów pokrytych powłoką ceramiczną lub inną

Naprawa lakiernicza samochodów, o które właściciele dbają regularnie korzystając z usług autodetailingowych, może sprawiać niejakie problemy. Powłoki lakiernicze zabezpieczone woskiem naturalnym czy syntetycznym z dodatkami na przykład krzemionki, tworzą warstwę ochronną o minimalnej adhezji i dużej odporności chemicznej. Na dokładkę ta warstwa powinna być również odporna na uszkodzenia mechaniczne. Trudno się więc spodziewać, że położona na taką powierzchnię, nawet po jej zmatowieniu, warstwa podkładu spełni swoje zadanie, zwłaszcza jeśli idzie o przyczepność do podłoża.

 

Cechy wosków zabezpieczających i konserwujących powodują, że przed rozpoczęciem napraw warstwę zabezpieczającą lakier należy usunąć. Próby zastosowania w tym celu preparatów chemicznych raczej nie przyniosą powodzenia, zatem są bezcelowe. Po pierwsze nie bardzo wiadomo jaki rodzaj zabezpieczenia był stosowany i jakiego rodzaju mikstura ma szanse sobie z nim poradzić. No i czy agresywna chemia nie spowoduje kolejnych problemów w procesie lakierowania. Po drugie, każda warstwa zabezpieczająca w większym lub mniejszym stopniu wiąże się z powierzchniowymi warstwami lakieru i chemia niekoniecznie sobie z tym poradzi. Jedyną skuteczną metodą przygotowania powierzchni jest mechaniczne usunięcie warstw wosku. Warstwę zabezpieczająca należy usunąć z całego elementu, bowiem naprawa miejscowa z cieniowaniem nie wchodzi w rachubę. Po dokładnym, może nawet aż do podkładu, zeszlifowaniu elementu, odpyleniu i odtłuszczeniu, można przystąpić do naprawy, zgodnie z przyjętą przez lakiernika technologią.

img_5361

 

Usunięcie warstw zabezpieczających to nie jedyny problem. Chodzi o to, że woski naturalne, syntetyczne czy hybrydowe z dodatkami utwardzającymi czy wypełniającymi dają wspaniałe efekty poprawy wyglądu lakieru, przy okazji w pewnym stopniu zmieniają jego odcień. Te zmiany mogą być naprawdę spore jeśli w procesie autodetailingu stosowane były woski koloryzujące. Jednym z zadań preparatów pielęgnacyjnych jest ochrona właściwego lakieru przed promieniami UV, co oznacza, iż płowienie lakieru jest ograniczone. Może się okazać, że dane z bazy kolorów nie będą się zgadzały z rzeczywistością. Potrzebne będą próby koloru. Zadanie będzie tym trudniejsze, że pokryte warstwami zabezpieczającymi powierzchnie są zwyczaj odrobinę ciemniejsze od oryginału, dzięki temu konserwowane lakiery zyskują wrażenie głębi. Dobierając zatem odcień lakieru należy uwzględnić zmianę odcienia na skutek działania czynników atmosferycznych, światła, utleniania i płowienia lakieru oryginalnego, nie pokrytego warstwą zabezpieczającą. Po dobraniu odcienia koloru i po zakończeniu naprawy (i dokładnym wysuszeniu), naprawiany element powinien być pokryty tym samym preparatem zabezpieczającym. Dopiero wtedy okaże się, czy barwa lakieru na elemencie naprawianym zgadza się z pozostałymi. Nie zawsze taka naprawa kończy się pełnym sukcesem, ale nie było umowy, że życie lakiernika będzie stąpaniem po płatkach róż. Czasem trafia się na kolce…

 

Autor: Mirosław Rutkowski , Mieczysław Sieczkowski

 

img_9667

Zobacz również
  • Szpachli na gołą blachę zdecydowanie nakładać nie wolno

    Nowe samochody nie rdzewieją. Producenci dają kilkunastoletnią gwarancję na perforację blach, zdarzają się auta bardziej niż pełnoletnie bez korozji. Ale są też niestare, za to zaatakowane przez rudą. Czyli co, jednak rdzewieją?   Zdarzają się …

    Szpachli na gołą blachę zdecydowanie nakładać nie wolno
  • European Business Awards dla firmy TROTON

    European Business Awards to jeden z najbardziej prestiżowych międzynarodowych konkursów, w którym uczestniczą firmy z różnych sektorów gospodarki rywalizując w takich kategoriach jak np. innowacje, ochrona środowiska i społecznie odpowiedzialny biznes, ponadprzeciętny sukces rynkowy.   …

    European Business Awards dla firmy TROTON
  • : Technologia standardowej naprawy karoserii samochodowej z wykorzystaniem podkładu reaktywnego ( wash primer)

    SZLIFOWANIE POWIERZCHNI – ocena uszkodzenia i wstępne rozszlifowanie uszkodzonej powierzchni OCZYSZCZENIE POWIERZCHNI – usunięcie kurzu i oczyszczenie powierzchni przy użyciu zmywacza silikonów PRÓBA ROZPUSZCZALNIKOWA – sprawdzenie trwałości podłoża nieznanego pochodzenia ( tu rozpuszczalnik nie narusza …

    : Technologia standardowej naprawy karoserii samochodowej z wykorzystaniem podkładu reaktywnego ( wash primer)
  • Samochody istnieją już ponad 100 lat

    Już pierwsze pojazdy posiadały zabezpieczone powierzchnie zewnętrzne przed oddziaływaniem atmosferycznym. No i musiały być estetyczne. Możemy zadać pytanie, od którego momentu rozpoczęło się zapotrzebowanie na rozwój produktów do ochrony powierzchni karoserii pojazdów? Nie wola producentów, …

    Samochody istnieją już ponad 100 lat
  • Technologia naprawy elementu karoserii samochodowej z zastosowaniem gruntów przegrodowych firmy TROTON

    SZLIFOWANIE POWIERZCHNI – ocena uszkodzenie i wstępne rozszlifowanie uszkodzonej powierzchni OCZYSZCZANIE POWIERZCHNI – usunięcie kurzu i oczyszczanie powierzchni przy użyciu zmywacza silikonów firmy TROTON PRÓBA ROZPUSZCZALNIKOWA – sprawdzenie trwałości podłoża nieznanego pochodzenia ( tu rozpuszczalnik …

    Technologia naprawy elementu karoserii samochodowej z zastosowaniem gruntów przegrodowych firmy TROTON

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie