• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Mały ale wariat, czyli polerka RUPES BigFoot HLR75 iBird.

Mały ale wariat, czyli polerka RUPES BigFoot HLR75 iBird.

 

 

Podstawowym narzędziem wykorzystywanym w czasie profesjonalnej korekty powłoki lakierniczej jest maszyna polerska. Najbardziej rozpowszechnione są maszyny przystosowane do aplikatorów o średnicy 130 mm, doskonale sprawdzają się przy dużych powierzchniach. Do polerowania niewielkich wyprofilowanych kształtów i napraw punktowych lepsza jest maszyna o średnicy talerza 75 mm. W ofercie profesjonalnych polerek firmy Rupes ciekawym wyborem jest nowa polerka BigFoot HLR75 iBird.

 

Nowa polerka najlepiej sprawdza się przy naprawach skomplikowanych detali karoserii. W czasie testów używaliśmy urządzenia także do dużych powierzchni, konkretnie maski samochodu. Oczywiście do tego rodzaju powierzchni bardziej odpowiedni jest pad o większej średnicy, jednak to jedyne zastrzeżenie. Z aplikatorem o średnicy 75 mm polerowanie dużych, nieskomplikowanych powierzchni trwa nieco dłużej. Za to ta maszyna jest lekka, dobrze leży w ręku i, co może mniej ważne, jest po prostu ładna. Mini polerka sprawdziła się dzięki kilku szczególnym cechom

rupes_1118

Po pierwsze urządzenie generuje pełną moc od najniższych obrotów. A obroty regulowane są płynnie wygodnym pokrętłem bez konieczności przerywania pracy. To zaleta opracowanego przez inżynierów firmy Rupes nowego silnika.

Po drugie, urządzenie jest zasilane z akumulatora, co oznacza, iż nie ma przewodu, który nieco utrudnia pracę. Akumulatory polerki (2 sztuki) o napięciu 28 V i pojemności 2,5 Ah wystarczą do spolerowania całego samochodu. Ładowanie akumulatora trwa krócej, niż doprowadzenie do zatrzymania maszyny z powodu wyczerpania tego, który jest używany.

rupes_1103

Ładowanie akumulatora od zera do 100% trwa nieco ponad pół godziny, stan naładowania sygnalizowany jest diodami. Naładowany w pełni akumulator wystarcza na około 40 minut pracy. Akumulatory czynią z tej polerki urządzenie naprawdę mobilne, ale jeśli ktoś chce, może też pracować z zasilaniem przewodem podłączonym do sieci. Tą technologię producent nazwał iBird. Niezależnie od rodzaju zasilania moc i wydajność polerki jest taka sama.

img_1261

rupes_1139

 

Po trzecie, pomimo niewielkich rozmiarów urządzenie pozwala uzyskiwać efekty na pewno nie gorsze, niż dużymi maszynami oscylacyjnymi. Skuteczność polerowania zapewnia rotacja o średnicy 12 mm, co przy maksymalnej mocy od minimalnych obrotów daje świetne efekty.

 

Po czwarte, cena. Jak na profesjonalne urządzenie, a Rupes jest producentem maszyn dla zawodowców, cena około 2,5 tysiąca jest akceptowalna.

Tekst oraz zdjęcia: Mirosław Rutkowski

Zobacz również
  • Nowa polerka do zadań specjalnych

    Włoska firma Rupes, to znany producent narzędzi elektrycznych i akcesoriów, między innymi do auto detailingu. Szczególne miejsce wśród produktów tej marki zajmują polerki. Model iBrid Rupes BigFoot, przedstawiany jest jako prawdziwa rewolucja w świecie zastosowań …

    Nowa polerka do zadań specjalnych
  • Nowe produkty w portfolio marki RUPES

    Znany producent elektronarzędzi oraz materiałów polerskich włoska firma RUPES rozszerzyła swoją ofertę o nowe produkty. Gąbka polerska RUPES D-A INTERMEDIATE oraz uniwersalna pasta polerska XC-2 XTRA CUT COMPOUND to produkty , które niewątpliwie zadowolą dotychczasowych …

    Nowe produkty w portfolio marki RUPES
  • Samochód z Autokliniki – poznańscy specjaliści autodetailingu

    Świetnie utrzymany samochód, z nieskazitelnym przez lata, fabrycznym lakierem – nie muszą pozostawać w sferze marzeń właściciela pojazdu. O podkreślenie walorów wizualnych auta, a także o nadanie mu niepowtarzalnych cech, dbają specjaliści w dziedzinie auto …

    Samochód z Autokliniki – poznańscy specjaliści autodetailingu
  • Polerowanie w jednym kroku – odświeżanie lakieru samochodowego

      Pasty polerskie świetnie wspomagają proces poprawiania wyglądu powierzchni karoserii samochodowej. Służą do korekty powłoki lakierniczej, usuwania uszkodzeń oraz nadawania połysku i ochrony. Przyjęło się, że w usuwaniu defektów stosuje się dwie metody: dwukrokową, w …

    Polerowanie w jednym kroku – odświeżanie lakieru samochodowego
  • Autodetailing- skąd się wziął i co dokładnie przez to pojęcie rozumiemy?

      Autodetailing czy też cardetailing, nie jest odkryciem naszych czasów. Jak podają źródła, pierwsze zastosowanie wosku chroniącego powierzchnię pojazdu, wykonanego z tłuszczu zwierzęcego, miało miejsce w 1800 r. Używano go w Niemczech do zabezpieczania powłoki …

    Autodetailing- skąd się wziął i co dokładnie przez to pojęcie rozumiemy?

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x