• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Farby AkzoNobel a pierwszy chiński wycieczkowiec

Farby AkzoNobel a pierwszy chiński wycieczkowiec

Pierwszy wycieczkowiec, jaki kiedykolwiek zbudowano w Chinach, wyruszył właśnie w swój dziewiczy rejs. Statek powstał przy współpracy z międynarodową firmą AkzoNobel. Jej dział powłok morskich, ochronnych i jachtowych dostarczył farbę Internetional®.

Adora Magic City powstała w ciągu zaledwie trzech lat. Mieści ona 5246 pasażerów i jest wyposażona
w, opracowaną przez AkzoNobel, technologię kontroli zanieczyszczeń Intersmooth®. Na kadłubie statku umieszczono zaś powłokę o wysokich osiągach ze względu na jej niebywałą trwałość, niską zawartość LZO, a także doskonałe właściwości aplikacyjne.

Wykonawcą chińskiego wycieczkowca – mającego 323,6 m długości i 1292-osobową załogę – jest Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co., Ltd. To z pewnością nowy rozdział dla chińskiego sektora statków wycieczkowych, który jest jednocześnie zapowiedzią zmian na tym rynku.


„Jesteśmy dumni, że nasza technologia powłok cieszy się tak dużym zaufaniem. Podczas wizyty
w Chinach byliśmy pod ogromnym wrażeniem bogatego wyposażenia tego przełomowego statku” – mówi Simon Parker, dyrektor AkzoNobel ds. powłok morskich, ochronnych i jachtowych, który dodaje, że firma zaangażuje się również w budowę siostrzanego statku Adora Magic City.

„Mamy nadzieję, że zostaniemy zaproszeni do kolejnych, podobnych projektów w przyszłości i nadal będziemy zaangażowani w dalszy progres dotyczący zaawansowanych powłok. Pomoże to, jak sądzimy, naszym klientom, a także całej branży rozwijać się w kierunku zrównoważonej przyszłości.”

Nowo zwodowany statek, ważący 135 500 ton, zawiera ponad 25 milionów różnych części i został wyprodukowany przy współpracy ponad 30 krajów i 8 000 wyspecjalizowanych dostawców.

20240110_akzonobel_supports_delivery_of_chinas_first_domestic_large_cruise_ship

„Nasza zdolność do wspierania globalnych projektów i łańcuchów dostaw zapewnia wartość dla wszystkich związanych z naszym biznesem, czyli Marine Coatings ” — kontynuuje Parker. „Nasza marka International od ponad 140 lat odpowiada na potrzeby klientów. Nieustannie wprowadzamy innowacje, aby dotrzymać kroku zmieniającym się wymaganiom, kładąc wyraźny nacisk na wsparcie w zakresie wydajności stoczni w całym okresie eksploatacji, a przy tym zmniejszanie zarówno zużycia paliwa, jak
i emisji CO podczas pracy”.

Marka International oferuje wiodące portfolio powłok, które chronią i poprawiają wydajność zbiorników w obliczu różnych wyzwań, takich jak uderzenia i ścieranie czy odporność chemiczna. W tym obszarze asortyment produktów ponadto pomaga ograniczyć gromadzenie się biofoulingu a z czasem zmniejszyć opór powietrza, co przyczynia się do poprawy efektywności paliwowej i zmniejszenia emisji CO2.

Właściciele i operatorzy mają również dostęp do oprogramowania Intertrac. Wykorzystuje ono duże zbiory danych do wspomagania wyboru podwodnego schematu kadłuba oraz przewidywania
i maksymalizacji wydajności w całym okresie eksploatacji, przy jednoczesnym uwzględnieniu kluczowych przepisów branżowych.

Więcej informacji na temat międzynarodowej gamy produktów firmy można znaleźć na dedykowanej stronie internetowej.

Zobacz również
  • Roberlo zwiększa swoją obecność w Polsce

    Otwarcie nowej spółki zależnej odzwierciedla nastawienie firmy na wzrost lokalnej obecności. Znana z najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie systemów lakierniczych zarówno samochodowych jak i przemysłowych, Roberlo dąży do konsolidacji i wzmocnienia swojej obecności w Polsce. Powstanie …

    Roberlo zwiększa swoją obecność w Polsce
  • Cieniowanie – czy to trudny proces?

      Zanim przejdziemy do oceny trudności procesu cieniowania – parę słów wstępu. Z koniecznością cieniowania najczęściej spotykamy się w sytuacji, kiedy dochodzi do uszkodzenia lakierowanych elementów poszycia zewnętrznego (np. zderzaków, błotników przednich, drzwi przednich, drzwi …

    Cieniowanie – czy to trudny proces?
  • Obniżenie wynagrodzenia serwisu poprzez korektę odszkodowania o wartość zdemontowanych części czyli ile „ekologii” jest w Green Partsach

    Z uwagi na obchodzony w  dniu 22 kwietnia 2024 r. Dzień Ziemi pozwoliłam sobie na prawną analizę tematu, który choć z nazwy sugeruje inicjatywę proekologiczną, to w rzeczywistości stał się kolejnym argumentem ubezpieczycieli do pomniejszania …

    Obniżenie wynagrodzenia serwisu poprzez korektę odszkodowania o wartość zdemontowanych części czyli ile „ekologii” jest w Green Partsach
  • AkzoNobel kontynuuje wzrost wolumenów i marż w segmencie farb oraz powłok

    Akzo Nobel N.V. (AKZA; AKZOY) publikuje wyniki za Q1 2024   Najważniejsze informacje Q1 2024 (w porównaniu z Q1 2023) Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2%, dzięki wzrostowi wolumenu sprzedaży zarówno w segmencie farb, …

    AkzoNobel kontynuuje wzrost wolumenów i marż w segmencie farb oraz powłok
  • AkzoNobel inwestuje w holenderskie laboratoria badawcze, kontynuując wprowadzanie skutecznych innowacji

    AkzoNobel buduje dwa nowe laboratoria badawcze w swoim zakładzie w Sassenheim w Holandii, aby dalej wspierać pionierski rozwój produktów firmy. Wkrótce rozpoczną się prace nad budową centrum technologicznego dla farb proszkowych, a właśnie otwarto nowe …

    AkzoNobel inwestuje w holenderskie laboratoria badawcze, kontynuując wprowadzanie skutecznych innowacji

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x