Blisko 200 firm z Polski zaprezentowało swoja ofertę podczas tegorocznych targów we Frankfurcie nad Menem. Najnowsze produkty i innowacyjne rozwiązania dla handlu detalicznego, warsztatów i przemysłu zaprezentowało 4200 firm z 80 krajów. Na powierzchni 320 000 metrów kwadratowych i 26 poziomach hal goście branżowi ze 172 krajów mogli odkryć pionierskie technologie, a nawet wypróbować niektóre z nich na zewnętrznej powierzchni wystawienniczej. Automechanika Frankfurt w 2024 roku po raz kolejny pokazała, dlaczego są wiodącymi międzynarodowymi targami branży motoryzacyjnej. Tegorocznymi trendami były elektryfikacja, łączność pojazdów, systemy wspomagania kierowcy i cyfryzacja.
Rozszerzony program wsparcia okazał się hitem – 108 000 gości ze 172 krajów skorzystało z tej szansy, aby dowiedzieć się, co jest ważne w dzisiejszej branży. Detlef Braun, Członek Zarządu Messe Frankfurt: „Nawet w środku transformacji cyfrowej, branża po raz kolejny pokazała bogactwo innowacji, zapewniając niezliczone atrakcje. Wspólnie z naszymi wystawcami udało nam się znaleźć odpowiednich graczy, którzy zaprezentowali najważniejsze tematy – w tym alternatywne systemy napędowe, zrównoważony rozwój oraz wykorzystanie sztucznej inteligencji i robotyki na motoryzacyjnym rynku wtórnym – na scenach i w halach wystawowych. Jesteśmy również zachwyceni rosnącym popytem ze strony gości, zarówno z Niemiec, jak i z zagranicy.”
Odbyły się dyskusje na temat trendów i zmian w różnych sektorach przemysłu. W Future Mobility Park i forum eksperckim Innovation4Mobility odwiedzający mieli okazję z bliska zapoznać się z pojazdami z alternatywnymi układami napędowymi – w tym elektrycznymi, wodorowymi i hybrydowymi – a nawet samemu zasiąść za kierownicą. Pojawiły się także nowe formaty wydarzeń, takie jak ekscytujący rajd. 94 procent gości branżowych – z czego 70 procent pochodziło z zagranicy – było zadowolonych z wydarzenia, zarówno z oferty targów, jak i z osiągnięcia swoich celów.
Michael Johannes, wiceprezes ds. mobilności i logistyki, Messe Frankfurt: „Nigdy wcześniej Automechanika we Frankfurcie nie miała takiego programu wspierającego i takich wydarzeń. Nasz zakres prezentacji i warsztatów praktycznych obejmował szeroki zakres tematów, w tym naprawę karoserii i lakiernictwo, pojazdy elektryczne, pojazdy użytkowe, naprawę przyczep kempingowych, druk 3D i wiele innych. Zostały one bardzo dobrze przyjęte przez profesjonalistów, a studenci i uczniowie skorzystali z oferowanych możliwości, aby przekonać się, jak wyglądają niektóre branże i zawody motoryzacyjne. Jedną z tegorocznych nowości był program i obszar poświęcony szczególnie Pokoleniu Z. Chcieliśmy zwrócić ich uwagę na możliwości zawodowe, jakie otwierają się w fascynującym świecie motoryzacji – i to nam się udało.
Warto tutaj dodać, że w dziedzinie lakiernictwa i napraw powypadkowych Polska miała wielu swoich reprezentantów, a byli nimi między innymi:
-TROTON
-HERKULES AUTO-TECHNIKA
-MULTICHEM
-NOVOL
Hasłem tegorocznej Automechaniki było „Driveing Transformation” i było to widoczne podczas całych targów: w wybiegających w przyszłość prezentacjach na kluczowe tematy, takie jak transformacja cyfrowa, zrównoważona mobilność i sztuczna inteligencja, w praktycznych warsztatach szkoleniowych, w naszych „Warsztatach specjalną prezentację przyszłości oraz w ożywionych dyskusjach panelowych – bo nigdy wcześniej nie zaprezentowano tylu innowacyjnych technologii, jak w roku 2024. Zrównoważone technologie, produkty i rozwiązania były szczególnym tematem tegorocznej Automechaniki. Na scenie w nowym Sustainability Court w hali 5.0 odbyły się liczne prezentacje na temat regeneracji i strategii gospodarki o obiegu zamkniętym.
W tym roku zadebiutowała także „Ambition”, specjalna przestrzeń dla pokolenia Z zlokalizowana w hali 3.1, obejmująca krótkie i wciągające prezentacje, dyskusje panelowe i występy na żywo, których celem jest zainteresowanie młodych ludzi branżą motoryzacyjną. Stało się tak ze względu na dobrze znany niedobór wykwalifikowanej kadry w branży motoryzacyjnej. Aby przyciągnąć następne pokolenie, potrzebne są nowe koncepcje.
Opracowanie: redakcja
mat. Messe Frankfurt, KAROSERIA oraz relacja własna
W tegorocznej edycji Automechaniki wzięło dział ponad 4200 wystawców, a w tym, blisko 200 firm z Polski. Wśród najciekawszych ofert z naszego kraju należy wyróżnić propozycje HERKULESA. Na stoisku firmy z ponad trzydziestoletnią tradycją zaprezentowano …
Herkules Auto-Technika nie ustaje w staraniach rozwoju swojej sieci dealerskiej na świecie. Tym razem w siedzibie HERKULESA odbyło się trzydniowe szkolenie dla przybyłych z Indii przedstawicieli dealera urządzeń do naprawy pojazdów użytkowych HERKULES TRUCK. To …
Tegoroczna edycja ugruntowała poznańskie wydarzenie jako największe w Polsce targi pojazdów zabytkowych. Na rekordowej powierzchni – w 5 halach na niemal 35 000 m2 – znalazło się 948 pojazdów. Zobaczyło je 26 742 zwiedzających. W …
Polska Izba Motoryzacji pragnie wyróżnić najlepsze obiekty blacharsko-lakiernicze działające: w sieci autoryzowanych dealerów, innych sieciach lub działających samodzielnie. Celem konkursu jest nagrodzenie serwisów za rozwój i innowacyjność przedsiębiorstwa, nowoczesność wyposażenia i wdrożone nowe rozwiązania technologiczne, …
Celem projektu jest pozyskanie nowych pracowników lakierni poprzez proces kształcenia lub doszkalania oraz promowanie zawodu lakiernik samochodowy wśród młodzieży. Autorski program marki Sikkens został przygotowany przez specjalistów z działu technicznego AkzoNobel i wsparciu partnerów biznesowych, a jego założenia obejmują część teoretyczną oraz praktyczną. …
W przyszłym roku firma PHU Auto Piotra Jaworowskiego z Konstantynowa Łódzkiego, będzie świętować 30 – lecie istnienia. Jednak początki jego aktywności w branży sięgają jeszcze końca lat 80-tych. – Kiedyś sprzedawał ten kto miał, a …
. O tym, że amerykańska motoryzacja była z innej planety niż europejska, wiedzą wszyscy, którzy choć trochę samochodami się interesują. O ile globalne modele światowych producentów samochodów wypchnęły z dróg krążowniki szos, to amerykańska …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …