• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

AkzoNobel wykorzystuje żywicę rzepakową i sosnową do stworzenia pierwszej bio-powłoki wewnętrznej dla KIA Motors

AkzoNobel wykorzystuje żywicę rzepakową i sosnową do stworzenia pierwszej bio-powłoki wewnętrznej dla KIA Motors

 

KIA Motors do wykończenia wnętrza swojego nowego elektrycznego SUV-a EV9 używa biofarby dostarczanej przez AkzoNobel. Producent aut elektrycznych po raz pierwszy zdecydował się na tego typu powłokę do wnętrz.

Do stworzenia produktu, jakim jest biofarba, wykorzystano dwa rodzaje bio-żywicy, która jest pozyskiwana z rzepaku, ale i żywicy sosnowej. Farbę można znaleźć na wewnętrznych panelach przełączników drzwi EV9. AkzoNobel dostarcza ponadto powłoki do pozostałych elementów wnętrza.

Obie firmy mają długą historię dotyczącą tworzenia coraz bardziej zrównoważonych produktów. Jesteśmy dumni z tego, że mogliśmy pomóc KIA Motors w osiągnięciu znaczącego przełomu
w produkcji” – mówi Patrick Bourguignon, Dyrektor działu Automotive i Specialty Coatings
w AkzoNobel.

Biopochodna farba stosowana w EV9 spełnia wszystkie wymagania KIA Motors w zakresie odporności chemicznej i fizycznej (na przykład na działanie kremu do opalania, odświeżacza powietrza, ciepła czy zarysowań). Uzyskano aż 100% potwierdzenie wzorca kolorów,

„KIA Motors miała unikalne wymagania dotyczące powłok dla EV9, a wydajność naszego bioproduktu spełniła wszystkie ich potrzeby” – kontynuuje Bourguignon. „To najnowszy przykład tego, w jaki sposób jako firma nieustająco rozwijamy zaawansowaną technologię powłok, która minimalizuje wpływ na środowisko, bez uszczerbku dla jakości”.

kia-exterior-print

AkzoNobel jest zaufanym partnerem KIA Motors od dziesięciu lat. Mimo, że nowa umowa dotyczy modeli EV9 produkowanych w Korei Południowej, oczekuje się, że zostanie rozszerzona na kolejne modele aut elektrycznych KIA Motors.

O firmie AkzoNobel

Dostarczamy zrównoważone i innowacyjne farby oraz powłoki, na których w coraz większym stopniu polegają nasi klienci, społeczności
i środowisko. Nasze światowej klasy portfolio marek – w tym Dulux, International, Sikkens i Interpon – cieszy się zaufaniem klientów na całym świecie. Działamy w ponad 150 krajach i postawiliśmy sobie za cel osiągnięcie pozycji światowego lidera w branży. Tego można oczekiwać od pionierskiej firmy produkującej farby, która jest zaangażowana w realizację celów opartych na nauce i podejmuje rzeczywiste działania, aby sprostać globalnym wyzwaniom i chronić przyszłe pokolenia.

Zobacz również
  • Cieniowanie – czy to trudny proces?

      Zanim przejdziemy do oceny trudności procesu cieniowania – parę słów wstępu. Z koniecznością cieniowania najczęściej spotykamy się w sytuacji, kiedy dochodzi do uszkodzenia lakierowanych elementów poszycia zewnętrznego (np. zderzaków, błotników przednich, drzwi przednich, drzwi …

    Cieniowanie – czy to trudny proces?
  • Obniżenie wynagrodzenia serwisu poprzez korektę odszkodowania o wartość zdemontowanych części czyli ile „ekologii” jest w Green Partsach

    Z uwagi na obchodzony w  dniu 22 kwietnia 2024 r. Dzień Ziemi pozwoliłam sobie na prawną analizę tematu, który choć z nazwy sugeruje inicjatywę proekologiczną, to w rzeczywistości stał się kolejnym argumentem ubezpieczycieli do pomniejszania …

    Obniżenie wynagrodzenia serwisu poprzez korektę odszkodowania o wartość zdemontowanych części czyli ile „ekologii” jest w Green Partsach
  • AkzoNobel kontynuuje wzrost wolumenów i marż w segmencie farb oraz powłok

    Akzo Nobel N.V. (AKZA; AKZOY) publikuje wyniki za Q1 2024   Najważniejsze informacje Q1 2024 (w porównaniu z Q1 2023) Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2%, dzięki wzrostowi wolumenu sprzedaży zarówno w segmencie farb, …

    AkzoNobel kontynuuje wzrost wolumenów i marż w segmencie farb oraz powłok
  • AkzoNobel inwestuje w holenderskie laboratoria badawcze, kontynuując wprowadzanie skutecznych innowacji

    AkzoNobel buduje dwa nowe laboratoria badawcze w swoim zakładzie w Sassenheim w Holandii, aby dalej wspierać pionierski rozwój produktów firmy. Wkrótce rozpoczną się prace nad budową centrum technologicznego dla farb proszkowych, a właśnie otwarto nowe …

    AkzoNobel inwestuje w holenderskie laboratoria badawcze, kontynuując wprowadzanie skutecznych innowacji
  • Zrównoważony rozwój: od modnego słowa do transformacyjnego modelu biznesowego

    Zrównoważony rozwój był kiedyś modnym hasłem, które pojawiało się w raportach rocznych i dawało akcjonariuszom poczucie, że firma, w której mają udziały, robi coś pozytywnego. Zrównoważony rozwój nie zawsze był zgodny ze strategią firmy; raczej …

    Zrównoważony rozwój: od modnego słowa do transformacyjnego modelu biznesowego

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x