Warsztaty dokonujące napraw pojazdów wyposażonych w najnowsze zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) mają teraz do dyspozycji ponad 200 zatwierdzonych przez producentów OEM receptur – transparentnych dla czujników radarowych firmy AkzoNobel, opracowanych pod kątem wymagań poszczególnych producentów OEM.
Receptury kolorów są udostępniane sieci warsztatów samochodowych na całym świecie za pośrednictwem najnowocześniejszej aplikacji MIXITTM firmy AkzoNobel do wyszukiwania kolorów w chmurze.
Jako że samochody osobowe podlegają szybkim zmianom i wprowadzane są technologie radarowe oraz czujniki w celu zwiększenia bezpieczeństwa pojazdów, warsztaty blacharsko-lakiernicze muszą dostosować swoje procesy naprawy i renowacji, aby zachować integralność systemów bezpieczeństwa.
W tym celu producenci OEM opracowali wytyczne dotyczące naprawy radarów i czujników, obejmujące informacje i opisy procesów napraw renowacyjnych i powypadkowych. We współpracy z producentami OEM firma AkzoNobel opracowała i przetestowała receptury kolorów dostosowane do precyzyjnych specyfikacji i wytycznych dotyczących aplikacji określonych przez poszczególnych producentów.
Wyzwaniem dla producentów powłok jest opracowanie receptur niezakłócających sygnałów radarowych, biorąc pod uwagę, że obecnie ponad 60% receptur kolorów w branży motoryzacyjnej zawiera tonery metaliczne, które mogą osłabiać sygnały radarowe. Kolory solidowe, perłowe i metaliczne na różne sposoby wpływają na transmisję sygnałów, podobnie jak grubość powłoki i liczba nałożonych warstw, a słabsze sygnały radarowe mogą narażać samochód na niebezpieczeństwo i nie wykryć potencjalnego zagrożenia w jego otoczeniu.
George Sneddon, kierownik ds. technicznych programu OEM AkzoNobel, mówi, że współpraca firmy AkzoNobel z producentami OEM przyniesie długofalowe korzyści warsztatom: „Sygnały radarowe mogą być tłumione przez różne składniki czy też warstwy powłoki lakierniczej lub, w najgorszym przypadku, całkowicie odbijane przez warstwę metaliczną – wyjaśnia – dlatego wybór odpowiedniej receptury koloru i ścisłe przestrzeganie procedur naprawy wskazanych przez producentów OEM ma zasadnicze znaczenie dla bezpieczeństwa kierowców.
W związku z tym ściśle współpracujemy z producentami OEM, aby zaoferować warsztatom blacharsko-lakierniczym naszą wiedzę, doświadczenie i gamę produktów, które zaspokoją ich aktualne potrzeby i pomogą spełnić wymagania dotyczące pojazdów w przyszłości”.
Pełna gama receptur transparentnych dla czujników radarowych marek Sikkens i Lesonal jest dostępna na platformie MIXITTM. MIXITTM zapewnia lakiernikom natychmiastowy dostęp do kolorów potrzebnych do wykonania napraw karoserii w taki sposób, aby zapewnić bezpieczeństwo pojazdu i kierowcy. Codziennie są opracowywane i testowane nowe receptury, a ich szczegóły i specyfikacje są aktualizowane w czasie rzeczywistym za pośrednictwem platformy MIXIT.
Aby wesprzeć lakierników samochodowych w momencie wprowadzenia produktu na rynek, firma AkzoNobel udostępnia również kompleksowy pakiet szkoleń online obejmujący moduły e-learningowe w wielu językach. Zawierają one ogólne informacje na temat technologii radarowej i czujników oraz wskazówki, które pomogą warsztatom w procesie naprawy. O AkzoNobel Dostarczamy zrównoważone i innowacyjne lakiery i powłoki, na których coraz częściej polegają nasi klienci, społeczności i środowisko. Nasze międzynarodowe portfolio, obejmujące takie marki jak Dulux, International, Sikkens i Interpon, cieszy się zaufaniem klientów na całym świecie.
Zanim przejdziemy do oceny trudności procesu cieniowania – parę słów wstępu. Z koniecznością cieniowania najczęściej spotykamy się w sytuacji, kiedy dochodzi do uszkodzenia lakierowanych elementów poszycia zewnętrznego (np. zderzaków, błotników przednich, drzwi przednich, drzwi …
Z uwagi na obchodzony w dniu 22 kwietnia 2024 r. Dzień Ziemi pozwoliłam sobie na prawną analizę tematu, który choć z nazwy sugeruje inicjatywę proekologiczną, to w rzeczywistości stał się kolejnym argumentem ubezpieczycieli do pomniejszania …
Akzo Nobel N.V. (AKZA; AKZOY) publikuje wyniki za Q1 2024 Najważniejsze informacje Q1 2024 (w porównaniu z Q1 2023) Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2%, dzięki wzrostowi wolumenu sprzedaży zarówno w segmencie farb, …
AkzoNobel buduje dwa nowe laboratoria badawcze w swoim zakładzie w Sassenheim w Holandii, aby dalej wspierać pionierski rozwój produktów firmy. Wkrótce rozpoczną się prace nad budową centrum technologicznego dla farb proszkowych, a właśnie otwarto nowe …
Zrównoważony rozwój był kiedyś modnym hasłem, które pojawiało się w raportach rocznych i dawało akcjonariuszom poczucie, że firma, w której mają udziały, robi coś pozytywnego. Zrównoważony rozwój nie zawsze był zgodny ze strategią firmy; raczej …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …
Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …
Patrycjusz Gaj, jeden z liderów lakiernictwa customowego w Polsce, podzielił się z Czytelnikami Lakiernika swoimi wrażeniami z Japonii, gdzie odbywa się Yokohama Hot Rod Custom Show. Japonia i jej motoryzacja, to bardzo ciekawy temat, nie …