• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Wyposażenie warsztatu blacharskiego – urządzenia i narzędzia pomocnicze

Wyposażenie warsztatu blacharskiego – urządzenia i narzędzia pomocnicze

Poza typowo specjalistycznym wyposażeniem każdego serwisu napraw karoserii konieczne jest posiadanie wyposażenia ogólnego. Chodzi tutaj o wszelkiego rodzaju stojaki, podnośniki, regały, klucze i inne. Odpowiednio dobrane wyposażenie bywa nie mniej istotne jak dobra zgrzewarka czy lutospawarka. Podczas napraw poszczególnych elementów zdemontowanych z pojazdu najwygodniej pracuje się po zamocowaniu go na odpowiednim, regulowanym stojaku.

 

Do diagnozy jak i pracy przy dolnych strefach karoserii niezbędny jest podnośnik. Podnośnik dwukolumnowy może posłużyć również do montażu i demontażu pojazdu na ramie naprawczej. Ważne, aby podczas montażu podnośnika na posadzce warsztatu schować mechanizm przenoszenia napędu tak, aby nie było progu utrudniającego przejazd ramą. Stojaki typu PantoGraF™ mają bardzo duży zakres regulacji w poziomie, ale dodatkową zaletą jest niezależna regulacja podpór w pionie.

 

059818

Występują dwie wersje: z kołami jezdnymi oraz bez kół. Jeżeli stojak ma służyć do pracy stacjonarnej to wersja bez kół wydaje się bardziej praktyczna, ponieważ zachowuje się bardziej stabilnie niż na kołach.

Kolejnym niedocenianym wyposażeniem są wózki na elementy karoserii oraz regały. Odpowiednia ilość regałów to ważny element wyposażenia każdego warsztatu samochodowego, nie tylko blacharskiego.

Regały przydają się nie tylko w magazynie, ale i w pomieszczeniu napraw. Zaletą jest dobra widoczność elementów znajdujących się na półkach regału.

061507

 

 

Należy pamiętać, że narzędzia ręczne są używane bardzo intensywnie. Dotyczy to zarówno kluczy, przecinaków, młotków itp. Najlepiej wyposażyć warsztat w narzędzia dobrej jakości. To się opłaca. Warto też inwestować w zestawy narzędziowe, ponieważ dopiero odpowiednio dobrane narzędzia znajdujące się w jednym miejscu dają komfort pracy. Najlepszym rozwiązaniem są indywidualne szafki narzędziowe dla każdego pracownika. W serwisie musi się znaleźć również co najmniej jeden solidny stół narzędziowy wyposażony w imadło ślusarskie. Będzie on niejednokrotnie potrzebny do demontażu i montażu drobnych elementów jak i napraw mechanicznych.

Kolejnym urządzeniem niezbędnym w warsztacie jest prasa hydrauliczna o sile minimum 200 kN. Będzie służyła do wyciskania łożysk i innych podobnych czynności. Z konieczności wymieniono tylko najważniejsze elementy wyposażenia uzupełniającego. Warto posiadać jak najwięcej różnych narzędzi, ponieważ w warsztacie zajmującym się naprawami karoserii wykonuje się bardzo różne czynności związane z samochodem na dowolne przestawianie pojazdów w warsztacie. Jest wiele drobnych narzędzi, które nie stanowią podstawowego wyposażenia wymienianego często jako kanon dla warsztatu blacharskiego.

 

20090920-_dsc8076

Chociażby demontaż uszkodzonych elementów oraz zespołów wyposażenia pojazdu niesie za sobą konieczność stosowania bardzo różnych narzędzi. Nie do przecenia jest posiadanie wózków do przetaczania pojazdów we wszystkich kierunkach, które podstawia się pod koła pojazdu. Pozwalają na dowolne przestawianie pojazdów w warsztacie. Jest wiele drobnych narzędzi, które nie stanowią podstawowego wyposażenia wymienianego często jako kanon dla warsztatu blacharskiego,

 

22425-1

Warto wybrać tarnik z obracanym uchwytem. Jest to bardzo przydatna funkcja i pozwala na dopasowanie kształtu rękojeści do miejsca, w którym wykonywana jest naprawa. Nieczęsto można spotkać blacharzy stosujących klepadła kształtowe pokazane za zdjęciach Najprostsze klepadło (u dołu po lewej) przeznaczone jest do formowania płaszczyzn. Na sąsiednim zdjęciu widoczne jest klepadło do uzyskiwania załamania pod kątem 90°. Pozostałe dwa zdjęcia ilustrują inne zastosowania klepadeł.

 

Zobacz również
  • Ferrari, Aston Martin i składak Wigry – Sławomir Gołąb swój biznes stworzył od zera i robi to co kocha

    – Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …

    Ferrari, Aston Martin i składak Wigry – Sławomir Gołąb swój biznes stworzył od zera i robi to co kocha
  • Efektywna naprawa pojazdów użytkowych cz.2

      Systemy do napraw kabin Zwykle montowane są one do kratownicy podobnie jak w przypadku naprawy ram. Kabina mocowana jest na części nośnej z uchwytami pośrednimi, do których zainstalowane są uchwyty specjalizowane do montażu kabin …

    Efektywna naprawa pojazdów użytkowych cz.2
  • Efektywna naprawa pojazdów użytkowych cz.1

      Kluczowe dla opłacalności usług związanych z naprawami konstrukcji pojazdów użytkowych jest umiejętny dobór technologii, urządzeń oraz odpowiednie wdrożenie całego systemu w serwisie. O ile coraz częściej właściciele warsztatów i kadra zarządzająca doskonale rozumie konieczność …

    Efektywna naprawa pojazdów użytkowych cz.1
  • Naprawa a technologia

      Rozwój konstrukcji pojazdów jest widoczny zarówno w ewolucji systemów napędowych, układów elektronicznej kontroli trakcji oraz bezpieczeństwa jazdy ale i konstrukcji karoserii. Dla rynku napraw karoserii to właśnie zmiany w tym zakresie są najbardziej istotne …

    Naprawa a technologia
  • Problemy z korozją cz.2

      Korozja nadwozia samochodu to nie tylko korozja szczelinowa i korozja perforacyjna czy pod powłokowa. To także korozja powstała od czynników eksploatacyjnych: mechanicznych i chemicznych. Konieczne jest zatem zweryfikowanie dotychczasowego myślenia o korodowaniu nadwozi samochodów …

    Problemy z korozją cz.2

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x