W sierpniu 2021 r. w Africa Museum w Tervuren (Belgia) odbyła się oficjalna prezentacja pojazdu BluePoint Atlas, najbardziej aerodynamicznego bolidu zasilanego energią słoneczną w historii Agoria Solar Team. Weźmie on udział w organizowanym po raz pierwszy wyścigu Solar Challenge Morocco (23–30 października 2021 r.), który zastępuje odwołany w tym roku Bridgestone World Solar Challenge, odbywający się zazwyczaj w Australii.
Szata graficzna BluePoint Atlas powstała w centrum szkoleniowym Cromax w Belgii z udziałem członków Agoria Solar Team, czyli studentów inżynierii z belgijskiego Uniwersytetu w Lowanium. Do lakierowania nadwozia zastosowano produkty Ultra Performance Energy System Cromax, marki lakierów renowacyjnych premium firmy Axalta, wiodącego globalnego dostawcy lakierów ciekłych i proszkowych.
Ruben Holsbeeckx, odpowiedzialny w Agoria Solar Team za relacje biznesowe: „Nasza współpraca z Cromax to zawsze czysta przyjemność i w przypadku bolidu BluePoint Atlas było podobnie. Cromax zapewnia wydajność i innowacyjne rozwiązania, a obie te cechy są dla nas kluczowe”.
Thomas Cool, Axalta Refinish Academy Manager na Belgię i Refinish Product Specialist na Europę, Bliski Wschód i Afrykę: „Z przyjemnością znów gościliśmy studentów z Agoria Solar Team w naszym centrum szkoleniowym na trwających tydzień przygotowaniach, uwzględniających również prace lakiernicze. Na bolidzie BluePoint Atlas użyliśmy naszego najszybszego i najbardziej zaawansowanego technologicznie systemu lakierniczego – Ultra Performance Energy System, dzięki któremu ten pojazd znakomicie się prezentuje podczas zdobywania nowych osiągnięć na torze”.
Przygotowanie pojazdu było kluczowe – tegoroczna szata graficzna to złożony układ linii w kolorze od jasnoniebieskiego do granatowego. Zaawansowany projekt lakierowania, podkreślający właściwości aerodynamiczne pojazdu, stanowi doskonałe uzupełnienie ambitnej, śmiałej i nowatorskiej konstrukcji bolidu BluePoint Atlas.
Aby maksymalnie ograniczyć wagę pojazdu oraz uniknąć czasochłonnego przygotowywania nadwozia do naklejania logotypów sponsorów, logo Agoria oraz dwa duże znaki graficzne partnerów wykonano ręcznie. Żeby wiernie odwzorować logo tych firm, eksperci z Cromax opracowali specjalne receptury kolorów.
Technicy Cromax wsparli zespół wiedzą i wskazówkami również na etapie maskowania i przygotowania pojazdu. Zaprezentowali też metodę aplikacji i procesy, które pozwalają zadbać o to, aby lakier nie tylko znakomicie wyglądał, lecz także przetrwał skrajne warunki wyścigu.
Solar Challenge Morocco to pięciodniowy wyścig na dystansie 2500 km. Trasa składa się z pięciu etapów przebiegających u podnóża gór Atlas oraz zaczyna i kończy się w Agadirze.
Więcej informacji na temat współpracy marki Cromax oraz zespołu Agoria Solar Team można znaleźć na stronie www.cromax.com/eu/solarteambelgium.
O marce Cromax
Cromax, globalna marka renowacyjnych systemów lakierniczych Axalta, na pierwszym stawiamy miejscu stawia poprawę wydajności pracy. Nasze produkty zostały opracowane specjalnie z myślą o optymalizacji procesów poprzez oszczędność czasu, energii oraz materiałów, co przekłada się na zwiększenie wydajności oraz obniżenie kosztów operacyjnych. Dostarczamy klientom zaawansowane rozwiązania, które pozwalają na udoskonalenie procesu naprawy na każdym jej etapie. Dzięki inteligentnym narzędziom, specjalistycznej wiedzy naszych pracowników i rozbudowanej sieci autoryzowanych partnerów serwisy współpracujące z nami są atrakcyjne dla firm dostarczających zlecenia. Cromax –na produktywność.
Blisko 200 firm z Polski zaprezentowało swoja ofertę podczas tegorocznych targów we Frankfurcie nad Menem. Najnowsze produkty i innowacyjne rozwiązania dla handlu detalicznego, warsztatów i przemysłu zaprezentowało 4200 firm z 80 krajów. Na powierzchni 320 …
Tegoroczna edycja ugruntowała poznańskie wydarzenie jako największe w Polsce targi pojazdów zabytkowych. Na rekordowej powierzchni – w 5 halach na niemal 35 000 m2 – znalazło się 948 pojazdów. Zobaczyło je 26 742 zwiedzających. W …
Polska Izba Motoryzacji pragnie wyróżnić najlepsze obiekty blacharsko-lakiernicze działające: w sieci autoryzowanych dealerów, innych sieciach lub działających samodzielnie. Celem konkursu jest nagrodzenie serwisów za rozwój i innowacyjność przedsiębiorstwa, nowoczesność wyposażenia i wdrożone nowe rozwiązania technologiczne, …
Od jakiegoś czasu dostrzec można w orzecznictwie sądów powszechnych w sprawach roszczeń serwisów naprawczych z umów Autocasco przeciwko Towarzystwom Ubezpieczeń wnikliwą analizę zapisów OWU AC. Być może spowodowane to zostało lawiną spraw przeciwko bankom o …
Celem projektu jest pozyskanie nowych pracowników lakierni poprzez proces kształcenia lub doszkalania oraz promowanie zawodu lakiernik samochodowy wśród młodzieży. Autorski program marki Sikkens został przygotowany przez specjalistów z działu technicznego AkzoNobel i wsparciu partnerów biznesowych, a jego założenia obejmują część teoretyczną oraz praktyczną. …
W przyszłym roku firma PHU Auto Piotra Jaworowskiego z Konstantynowa Łódzkiego, będzie świętować 30 – lecie istnienia. Jednak początki jego aktywności w branży sięgają jeszcze końca lat 80-tych. – Kiedyś sprzedawał ten kto miał, a …
. O tym, że amerykańska motoryzacja była z innej planety niż europejska, wiedzą wszyscy, którzy choć trochę samochodami się interesują. O ile globalne modele światowych producentów samochodów wypchnęły z dróg krążowniki szos, to amerykańska …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …