Poliuretanowa powłoka ochronna RANGERS została poddana kolejnym badaniom. Firma Troton Sp. z o.o. zdecydowała się na przeprowadzenie testów, by móc uzyskać informację jak ich produkt będzie wyglądał po 3 letnim okresie starzenia.
Opierano się na normach PN EN ISO 4892-2 Metoda A pkt. B4, PN EN ISO 7724-3:2003, PN EN ISO 3668:2002.
Badanie w komorze symulującej przyspieszone warunki starzeniowe:
Pomiary realizowane z wykorzystaniem spektrofotometru o parametrach: Illuminant: D65; kąt obserwacji: 10⁰; Przestrzeń barwowa: CIE Lab, LCh, CIE1976. Badanie realizowane w odniesieniu do próbki przed ekspozycją. Pomiaru koloru dokonano po 1000h ekspozycji. Całkowita różnica barwy ΔE* między próbką badaną a próbką odniesienia*, została wyznaczona zgodnie z wytycznymi PN-ISO 7724-3, z równania:
ΔE*=[(ΔL*)2 +(Δa*)2+ (Δb*)2]1/2
gdzie,
ΔL= LTestowa– L*odniesienia;
Δa= aTestowa– a*odniesienia;
Δb= bTestowa– b*odniesienia;
ΔL- różnica jasności;
Δa- różnica na płaszczyźnie barwa zielona-czerwona;
Δb- różnica na płaszczyźnie barwa niebieska-żółta.
*jako próbkę odniesienia traktowano pomiar próbki badanej przed ekspozycją. Liczono różnicę barwy w funkcji czasu.
Do testów wyznaczone były dwa rodzaje próbek. W pierwszym przypadku zastosowano układ RANGERS 3:1, w drugim- RANGRES 3:1+10%. Uzyskane wyniki badań pokazują, że po upływie 1000h zarówno jeden jak i drugi rodzaj powłoki RANGERS przeszedł test pozytywnie. Zmiana różnicy barwy:
∆E* dla powłoki RANGERS 3:1 | wizualnie |
~2,28 | * Bardzo nieznaczna, tj. ledwo dostrzegalna różnica |
Fot 1. Przed ekspozycją
Fot. 2 Po 1000h
∆E* dla powłoki RANGERS 3:1+10% | wizualnie |
0,25 | **Brak dostrzegalnej różnicy |
Fot.3 Przed ekspozycją
Fot.4 Po 1000h
Przed ekspozycją: Po 1000h:
W świecie motoryzacji każdy detal ma znaczenie, zwłaszcza gdy chodzi o estetykę i trwałość karoserii. …
Innowacyjne rozwiązanie pomaga klientom zwiększyć produktywność, zoptymalizować pracę i ograniczyć ilość odpadów, zapewniając jednocześnie dokładne …
Serwisy lakiernicze zmagają się z brakiem młodych, utalentowanych specjalistów. Bart De Groof, Senior Global Marketing …