Zanim kupisz polisę sprawdź, kto ma najlepszą likwidację szkód i kto naprawdę dba o Twoje bezpieczeństwo?
W tym roku nagroda Polskiej Izby Motoryzacji ponownie dla STU Ergo Hestia!
1 grudnia 2015 roku, podczas X Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych, Polska Izba Motoryzacji już po raz dziesiąty ogłosiła wyniki Badania Satysfakcji ze współpracy Warsztatów Naprawczych z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi. Łącznie oceniano 20 firm ubezpieczeniowych (w kol. alfabetycznej): ALLIANZ, AVIVA, AXA, BENEFIA, BRE UBEZPIECZENIA, COMPENSA, CONCORDIA, ERGO HESTIA, GENERALI, GOTHAER, INTERRISK, LIBERTY UBEZPIECZENIA, LINK4 , MTU , PROAMA, PZU, TUW TUW, TUW TUZ, UNIQA, WARTA.
W mijającym już roku nagrodę główną – statuetkę Złotego Zderzaka – otrzymało STU Ergo Hestia, którego ocena średnia wyniosła 3,923 (3,41 w 2014 roku), na drugim miejscu, tak ja i przed rokiem, znalazł się stały bywalec podium czyli TUiR Allianz z oceną 3,919 (3,26 w 2014 roku). Trzecie miejsce zajęło tym razem PZU z wynikiem na poziomie 3,80 (2,94 w 2014 roku).
Przypomnijmy, że skala była od 1 do 5, gdzie jeden było oceną najniższą a pięć najwyższą.
W tym roku warsztaty naprawcze niechętnie wystawiały wysokie noty firmom ubezpieczeniowym. Stąd tak wyważone średnie dla pierwszej trójki.
Złoty Zderzak to jedyne w Polsce badanie, w którym warsztaty naprawcze oceniają firmy ubezpieczeniowe. Klient naprawiający swój samochód w warsztacie często wybiera opcję naprawy bezgotówkowej i chce by to warsztat w jego imieniu załatwił wszelkie formalności z ubezpieczycielem. W praktyce oznacza to, że klient jest w serwisie tylko dwa razy: zostawia rozbity samochód a potem odbiera naprawiony. Klient często nie zdaje sobie sprawy, ile pracy wykonuje za niego warsztat. Dlatego ocena procesu likwidacji szkód dokonywana przez warsztaty jest obiektywna i rzeczowa. To właśnie po tym jak jest likwidowana szkoda można poznać, jak profesjonalny jest ubezpieczyciel i czy rzeczywiście dba o bezpieczeństwo swoich klientów.
W tegorocznej edycji Badania oceniane były między innymi:
1.Ogólna jakość współpracy
2.Poziom kompetencji i rzetelność
3.Sprawność przebiegu likwidacji szkód
4.Prawidłowość i szybkość pełnych wypłat
5.Uznawanie stosowania części oryginalnych
6.Uznawanie stawek RBG
7.Uznawanie kosztu za wynajem samochodu zastępczego
8.Liczba skarg, odwołań i pozwów.
Zdecydowanie słabiej niż przed rokiem warsztaty oceniły rozliczenia kosztów wynajmu samochodu zastępczego. Średnia w tym pytaniu nie przekroczyła w tym roku 2,79 pkt. (3,2 pkt. w 2014).
A jak wypadł Twój ubezpieczyciel? Sprawdź w zestawieniu wszystkich ocenianych firm!
Przypomnijmy, że w bieżącym roku sponsorem nagrody była firma Audatex, serdecznie dziękujemy!
Zwycięzcom gratulujemy, a warsztatom dziękujemy za czynny udział w badaniu. Następne już w przyszłym roku! Więcej informacji na stronie www.pim.pl i www.forumubezpieczen.com
Polska Izba Motoryzacji
Agnieszka Błoch
tel. (022) 845-01-40, kom. 600 829 807 bloch@pim.pl
Podczas Ogólnopolskiego Kongresu Serwisów Naprawczych w Uniejowie zainaugurowano działalność nowego narzędzia, stworzonego przez sekcję blacharsko-lakierniczą …
Z ogromnym entuzjazmem ogłoszono zwycięzców tegorocznej, jubileuszowej X edycji Ogólnopolskiego Turnieju Młodych Lakierników. Wydarzenie, które …
Firma TROTON po raz 21. z rzędu została wyróżniona prestiżowym tytułem „Przedsiębiorstwo Fair Play”. To …