Druga edycja konkursu airbrush „Ucho van Gogha”

Druga edycja konkursu airbrush „Ucho van Gogha”

Druga edycja konkursu airbrush „Ucho van Gogha”

Pierwsza edycja konkursu malarstwa airbrush już za nami. Finał pierwszego konkursu Airbrush „Ucho van Gogha” odbył się szóstego września 2008 roku w Kołobrzegu. Pisaliśmy o tym obszernie w poprzednich wydaniach LAKIERNIKA.

Drodzy czytelnicy i fani Airbrush! Rozpoczynamy drugą edycję konkursu „ Ucho van Gogha”. Zachęceni dużym zainteresowaniem poprzedniej edycji postanowiliśmy wystartować ponownie. Mamy nadzieję, że uczestnicy i obserwatorzy konkursu nie zawiodą i prześlą nowe, wspaniałe prace. Organizatorzy; firma „Troton”, kwartalnik „ Lakiernik”, Airbrush & Design – Karpiński i niezawodni sponsorzy przygotowali atrakcyjne nagrody. Na początku maja rusza strona internetowa www.uchovangogha.pl wraz z formularzem zgłoszeniowym i forum dyskusyjnym. Jednym słowem startujemy! Zachęcamy do malowania i zgłaszania prac. Przypominamy jednak o zapoznaniu się z regulaminem konkursu a w razie wątpliwości prosimy o kontakt mailowy z organizatorami. Otrzymywaliśmy liczne sygnały od zainteresowanych konkursem z wielu, odległych miejsc. Polacy rozjechali się po Europie i Świecie ale mimo to cały czas utrzymują kontakt z naszym konkursem. Niedawno przyszedł mail z Islandii, od rodaków chcących wziąć udział w konkursie.

Wracając do spraw organizacyjnych pragniemy przypomnieć i zwrócić uwagę na parę istotnych szczegółów technicznych. Po pierwsze prosimy o przesyłanie zdjęć o jak najlepszej jakości. Podczas fotografowania pracy lepiej poczekać na dobrą pogodę bo nie ma lepszego oświetlenia niż światło dzienne. Tło na zdięciu powinno być neutralne. Może to być trawa, ściana lub jednolita brama garażowa. Dla prezentacji swojej pracy nie jest korzystne, gdy w tle widać rowery, łopaty czy wnętrza nie posprzątanych garaży. Prosimy również o nie „upiększanie” zdjęć w komputerze, obniża to wiarygodność i zmniejsza szansę na rzetelną ocenę. Tak jak poprzednio, należy załączać maksymalnie pięć zdjęć, z czego dwa powinny prezentować detale w zbliżeniu. W waszych zgłoszeniach często brakowało pełnych danych adresowych, co uniemożliwiało nam przesyłanie gadżetów konkursowych drogą pocztową. Prosimy zatem o dokładne wypełnianie formularza z kodem pocztowym, telefonem, itp.

Konkurs przeprowadzimy w dwóch kategoriach; „Airbrush dla motoryzacji” i „Airbrush poza motoryzacją”. W pierwszej edycji otrzymaliśmy prawie 50% zgłoszeń prac wykonanych na ścianach, sprzętach domowych, na papierze czy płótnie. Mamy nadzieję, że i w tym roku konkurs będzie różnorodny i pokaże szerokie pole zastosowania aerografu. Można przesyłać prace namalowane specjalnie na konkurs lub starsze prace, które uważacie, że powinny zaistnieć. Jury pod przewodnictwem pana Andrzeja Karpińskiego będzie oceniać prace pod różnym kątem. Dlatego przygotowaliśmy oprócz trzech nagród głównych kilkanaście wyróżnień w następujących kategoriach;

„Dla pierwszego uczestnika” – za odwagę i otwarcie konkursu,
„Aerografistka” – w pierwszej edycji panie stanowiły aż 10% uczestników,
„Wielki format” – dla malujących wielkie ściany i ciężarówki,
„Technika mieszana” – bo wiemy, że wyłącznie aerografem nie da się wszystkiego wykonać,
„Technika wykonania” – czasem nawet nie najlepszy pomysł można przykryć profesjonalną techniką, użyciem unikalnych materiałów, efektów specjalnych
„Przedmiot” – nawet najbardziej pospolity sprzęt można ożywić aerografem i nową szatą graficzną,
„Ściana” – tutaj oprócz talentu mamy pracę w trudnych warunkach, wysokość, złą pogodę, trudności z przeniesieniem proporcji rysunku,
„Nagroda internautów” – szansa niezależnej oceny prac umieszczonych na stronie konkursu, głosujemy za pomocą forum internetowego,
„Jakość wykonania” – to wyróżnienie za estetykę, czystość kolorów, poprawne użycie szablonów,
„Nagroda publiczności” – zostanie przyznana podczas finału za pomocą wrzucania do urny głosów z nazwiskiem autora,
„Oryginalny pomysł” – czasem dobry pomysł może zdominować całą pracę

Sponsorami konkursu będą znane firmy: MULTICHEM – producent lakierów i szpachlówek samochodowych PROFIX, MOTIPDUPLI oferujący lakiery w sprayu, TROTON – firma specjalizująca się m.in. w produkcji profesjonalnych szpachlówek i lakierów samochodowych, URBAN – oferująca taśmy maskujące i akcesoria lakiernicze, FACHOWIEC – specjalistyczna hurtownia spawalniczo – pneumatyczna. Jest o co powalczyć! W tym roku, jak poprzednio, sponsorzy ufundowali cenne nagrody w postaci sprzętów i materiałów niezbędnych do uprawiania malarstwa airbrush. Będą też nagrody nie związane z malarstwem. Dodatkową motywacją dla uczestników może być ich promocja w szeroko pojętych mediach. Zwycięska praca ubiegłorocznego laureata pierwszej nagrody obiegła prawie wszystkie media motoryzacyjne, zarówno papierowe jak i internetowe. Dla zwycięzców to nie tylko satysfakcja osobista ale również wymierne korzyści w ich życiu zawodowym.

Konkurs otwieramy równocześnie ze startem strony internetowej www.uchovangogha.pl na początku maja b.r.. Prace będziemy przyjmować do końca sierpnia. Natomiast finał wraz z wystawą prac uczestników odbędzie się w Regionalnym Centrum Kultury w Kołobrzegu w połowie września. Zaproszeni zostaną wszyscy uczestnicy. Podczas finału zostaną ogłoszone wyniki i przyznane ciekawe nagrody. Dokładną datę finału i inne aktualności z przebiegu konkursu będziemy podawać na stronie internetowej.

Mamy nadzieję, że profesjonalna organizacja konkursu oraz atrakcyjne nagrody przyczynią się do jeszcze większego uczestnictwa w konkursie, który jest jednocześnie sympatyczną zabawą. Zgłaszając swoją pracę nic nie tracisz, niczym nie ryzykujesz, można tylko zyskać lub po prostu porównać się z innymi. Mamy nadzieję, że udany debiut zachęci innych do zmierzenia się z aerografem i fascynującą techniką jaką jest airbrush. Zapraszamy!

Andrzej Karpiński

Zobacz również inne wątki z tej kategorii

Najnowszy numer czasopisma Lakiernik
Newsletter

Bądźmy w kontakcie Zapisz się do naszego Newslettera

Newsletter
Copyright (C) lakiernik.com.pl
Realizacja strony: Estymo
Wyjście
Przeiń na górę