Protect 380 ma bardzo prostą proporcję mieszania – 10:1 objętościowo. Utwardzacz zawiera dodatek czerwonego pigmentu, co pozwala na łatwą kontrolę, czy został już dokładnie wymieszany z podkładem. Protect 380 przygotowany jest w wersji gotowej do natrysku tylko po zmieszaniu z utwardzaczem, bez konieczności dodawania specjalnego rozcieńczalnika – to bardzo wygodne rozwiązanie dla każdego lakiernika. Uzyskana lepkość natryskowa jest na tyle niska, że można go aplikować standardowym pistoletem z dyszą 1,7- 1,8mm. Znakomita rozlewność pozwala na uzyskanie bardzo gładkiej powierzchni, co zmniejsza ilość czasu niezbędną na szlifowanie podkładu. Kolejne warstwy można nanosić co 2-4 minuty, czyli dużo szybciej niż w przypadku wypełniających podkładów akrylowych.
Protect 380 zawiera „mixing indicator” – specjalny związek sprawia, że wraz z reakcją chemiczną podkład zmienia kolor z oliwkowego na beżowy. Jeśli po aplikacji kolor nie jest równomierny, widać smugi – to sygnał, że jednak mieszanie było niedostateczne i reakcja nie przebiega prawidłowo, co może skutkować błędami lakierniczymi. Gdy wszystko idzie zgodnie z planem – Protect 380 można szlifować już po upływie 90 minut (w temperaturze 200C). I to praktycznie niezależnie od grubości warstwy podkładu – utwardzenie powłoki jest równie dobre w warstwie 150, jak i 300µm.
Ponieważ żywice poliestrowe są bardziej higroskopowe niż akrylowe – Protect 380 zalecamy szlifować wyłącznie na sucho. Nie powinno to być żadnym problemem – obróbka podkładu jest bardzo łatwa i szybka nawet na bardzo dużych powierzchniach. Na pewno wielu lakierników będzie zaskoczonych wysoką wydajnością 380tki. Jest to efekt bardzo wysokiej zawartości części stałych – o ponad 60% wyższej, niż w typowych podkładach akrylowych. Pozwala to na bardzo łatwe wyrównywanie dużych powierzchni oraz redukcję emisji szkodliwych lotnych związków organicznych. Kolejny pozytywny efekt – to niski skurcz objętościowy oraz małe osiadanie powłoki, niemożliwe do uzyskania w przypadku podkładów akrylowych.
Podsumowując Protect 380, to przyjazny w użyciu i łatwy w obróbce podkład poliestrowy o bardzo dużej wydajności. Więcej informacji (wraz z filmem instruktażowym) można znaleźć na novol.pl
Firmy 3M i Axalta ogłosiły dziś rozpoczęcie współpracy nad cyklem szkoleń dla samochodowej branży napraw lakierniczych. Będzie on składał się z 5 modułów – każdy będzie w praktyczny sposób pomagał zarówno lakiernikom, jak i serwisom poznawać najlepsze praktyki oraz …
Cromax® poszerza linię ChromaHybrid o nowy pigment ChromaHybrid WH1729 Magma Red, którego można używać zarówno z systemami lakierów bazowych Cromax Pro, jak i Chromax EZ+. Produkt jest już dostępny w sprzedaży. Stanowi on odpowiedź firmy na rosnącą popularność …
Konferencja ma na celu zgromadzenie ekspertów z różnych obszarów związanych z likwidacją szkód komunikacyjnych oraz zapewnienie im dostępu do najnowszych narzędzi i informacji. Uczestnicy będą mieli okazję pogłębić swoją wiedzę na temat efektywnych metod pracy, …
W przyszłym roku firma PHU Auto Piotra Jaworowskiego z Konstantynowa Łódzkiego, będzie świętować 30 – lecie istnienia. Jednak początki jego aktywności w branży sięgają jeszcze końca lat 80-tych. – Kiedyś sprzedawał ten kto miał, a …
. O tym, że amerykańska motoryzacja była z innej planety niż europejska, wiedzą wszyscy, którzy choć trochę samochodami się interesują. O ile globalne modele światowych producentów samochodów wypchnęły z dróg krążowniki szos, to amerykańska …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …