Sposobów na ograniczenie kosztów i usprawnienie pracy w lakierni jest wiele. Można ograniczyć bezproduktywne przerwy, zapewnić rozsądny podział pracy, wyłączać energochłonne urządzenia. W procesie naprawy lakierniczej jest jednak jeden szczególnie kosztowny etap pracy, w którym nawet najlepsze planowanie nie pomoże: lakierowanie w kabinie lakierniczej.
Marka Standox ma na to receptę. Jest nim system aplikacji w 1 cyklu. Jego stosowanie umożliwia warsztatom znaczną redukcję czasu przebywania elementu w kabinie lakierniczej, a co za tym idzie również czasu przestojów w pracy. Wchodzące w skład systemu aplikacji w 1 cyklu produkty – podkład, lakier bazowy i bezbarwny – są aplikowane mokro na mokro, bez czasu odparowania między warstwami.
Standox to obecnie jedyna marka na rynku, która oferuje pełen, kompletny system lakierowania w 1 cyklu, od podkładu po lakier bezbarwny. Podkład Standocryl VOC Xtra Filler jest idealny do aplikacji mokro na mokro w dwóch następujących po sobie przejściach. Lakiery bazowe Standoblue i Standohyd, jak też Standofleet oraz lakier bezbarwny Standocryl VOC Xtra Clear aplikuje się na 1,5 warstwy.
Korzyści z procesu są widoczne gołym okiem. Zazwyczaj występujące odparowanie międzywarstwowe nie ma zastosowania, dzięki czemu lakiernia oszczędza nie tylko czas, ale i materiały. Rezultat naprawy w 1 cyklu jest równie dobry, jak przy aplikacji dwóch warstw. Po końcowym odparowaniu, system Standoblue tworzy niesamowicie gładką powierzchnię, a wysoka zawartość cząstek stałych w lakierze bezbarwnym VOC-Xtra zapewnia doskonały rezultat wykończenia.
W kontekście rosnących cen energii, ta opracowana w Niemczech metoda lakierowania może być ciekawą alternatywą nie tylko dla dużych warsztatów, ale także średnich i mniejszych lakierni. W końcu każda minuta zaoszczędzona w kabinie lakierniczej zmniejsza rachunki za energię, a co za tym idzie przynosi korzyści w końcowym rozrachunku.
Więcej informacji o systemie aplikacji w 1 cyklu znaleźć można na stronie internetowej www.standox.pl. Marka Standox organizuje również szkolenia lakiernicze z wykorzystaniem systemu. W przypadku zainteresowania, prosimy o kontakt z przedstawicielem marki Standox.
Firmy 3M i Axalta ogłosiły dziś rozpoczęcie współpracy nad cyklem szkoleń dla samochodowej branży napraw lakierniczych. Będzie on składał się z 5 modułów – każdy będzie w praktyczny sposób pomagał zarówno lakiernikom, jak i serwisom poznawać najlepsze praktyki oraz …
Cromax® poszerza linię ChromaHybrid o nowy pigment ChromaHybrid WH1729 Magma Red, którego można używać zarówno z systemami lakierów bazowych Cromax Pro, jak i Chromax EZ+. Produkt jest już dostępny w sprzedaży. Stanowi on odpowiedź firmy na rosnącą popularność …
Konferencja ma na celu zgromadzenie ekspertów z różnych obszarów związanych z likwidacją szkód komunikacyjnych oraz zapewnienie im dostępu do najnowszych narzędzi i informacji. Uczestnicy będą mieli okazję pogłębić swoją wiedzę na temat efektywnych metod pracy, …
W przyszłym roku firma PHU Auto Piotra Jaworowskiego z Konstantynowa Łódzkiego, będzie świętować 30 – lecie istnienia. Jednak początki jego aktywności w branży sięgają jeszcze końca lat 80-tych. – Kiedyś sprzedawał ten kto miał, a …
. O tym, że amerykańska motoryzacja była z innej planety niż europejska, wiedzą wszyscy, którzy choć trochę samochodami się interesują. O ile globalne modele światowych producentów samochodów wypchnęły z dróg krążowniki szos, to amerykańska …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …