Konferencja miała charakter zamknięty, a zaproszenia uzyskały osoby, które zgłosiły organizatorowi chęć udziału i otrzymały zaproszenie. Tematem wiodącym były technologie naprawcze oraz sytuacja na rynku serwisowania pojazdów użytkowych. To właśnie temat likwidacji szkód w powypadkowych pojazdach użytkowych otworzył konferencję. Interesująca prezentację przedstawił Sławomir Zawalich z firmy DBK, w której zawarł wiele ciekawych informacji oraz spostrzeżeń niekoniecznie zgodnych z typowym postrzeganiem tego tematu przez uczestników rynku napraw powypadkowych. Tematykę podstawowych technologii napraw konstrukcji ramowych omówił Bogusław Raatz z firmy HERKULES, zwracając szczególną uwagę na właściwe wyposażenie oraz dobór technologii do możliwości warsztatu oraz potrzeb rynku likwidacji szkód. Prezentacja oparta była o najbardziej rozpowszechniony w Europie system naprawczy, którego podstawą jest kratownica osadzona w posadzce. Zaproszony na konferencję Damian Gustowski przedstawiciel firmy LEWOR omówił diagnozowanie geometrii pojazdów ramowych oraz w szczegółowy sposób przedstawił technologiczne aspekty stosowania podgrzewania indukcyjnego konstrukcji ramowych podczas ich prostowania. Podstawowym problemem jaki został poddany analizie był wpływ podgrzewania konstrukcji pojazdu na jego późniejsze właściwości mechaniczne oraz różnice jakie wynikają z różnych sposobów ich podgrzewania. Do dyskusji na ten temat włączyli się również pozostali prelegenci. Gościem specjalnym konferencji był Andreas Scheck z firmy EZ-DENT SYSTEM, który w bardzo ciekawy sposób zaprezentował technologie napraw poszycia pojazdów użytkowych stosowana powszechnie przez większość firm serwisowych w Europie Zachodniej. Metoda ta z powodzeniem stosowana jest już w wielu serwisach w Polsce, lecz przeważnie na razie dotyczy to serwisów pojazdów osobowych.
Była to pierwsza konferencja o tematyce serwisowania pojazdów użytkowych TRUCK&SERVICE lecz wiele na to wskazuje, że nie ostatnia. Mamy nadzieję, że kolejne spotkanie profesjonalistów z tej branży odbędzie się wkrótce, a jego forma obejmie szerszy zakres.
Firmy 3M i Axalta ogłosiły dziś rozpoczęcie współpracy nad cyklem szkoleń dla samochodowej branży napraw lakierniczych. Będzie on składał się z 5 modułów – każdy będzie w praktyczny sposób pomagał zarówno lakiernikom, jak i serwisom poznawać najlepsze praktyki oraz …
Cromax® poszerza linię ChromaHybrid o nowy pigment ChromaHybrid WH1729 Magma Red, którego można używać zarówno z systemami lakierów bazowych Cromax Pro, jak i Chromax EZ+. Produkt jest już dostępny w sprzedaży. Stanowi on odpowiedź firmy na rosnącą popularność …
Konferencja ma na celu zgromadzenie ekspertów z różnych obszarów związanych z likwidacją szkód komunikacyjnych oraz zapewnienie im dostępu do najnowszych narzędzi i informacji. Uczestnicy będą mieli okazję pogłębić swoją wiedzę na temat efektywnych metod pracy, …
W przyszłym roku firma PHU Auto Piotra Jaworowskiego z Konstantynowa Łódzkiego, będzie świętować 30 – lecie istnienia. Jednak początki jego aktywności w branży sięgają jeszcze końca lat 80-tych. – Kiedyś sprzedawał ten kto miał, a …
. O tym, że amerykańska motoryzacja była z innej planety niż europejska, wiedzą wszyscy, którzy choć trochę samochodami się interesują. O ile globalne modele światowych producentów samochodów wypchnęły z dróg krążowniki szos, to amerykańska …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …