REACH (ang. Registration, Evaluation and Authorisation of Chemicals) to rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z 18 grudnia 2006 r. (1907/2006/WE) w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów, które nakłada na producentów i importerów chemikaliów obowiązek przystąpienia do rejestracji substancji stosowanych na terenie UE, których przewidziany roczny obrót jest równy lub większy od 1 tony. Proces rejestracji wstępnej jest nieodpłatny i rozpoczyna się 1 czerwca 2008 roku i potrwa do 1 grudnia 2008. Brak przystąpienia do niej oznacza, że substancja nie może być obecna na rynku wspólnotowym.
REACH wprowadza się przede wszystkim ze względów ochrony środowiska i człowieka przed chemią niebezpieczną. Celem rozporządzenie jest wzmocnienie konkurencyjności europejskiego przemysłu chemicznego oraz jego integracja z rynkiem międzynarodowym.
Producenci materiałów lakierniczych w postaci preparatów, o ile nie są również producentami substancji wchodzących w ich skład, nie mają większych obowiązków w związku z REACH. W tym przypadku są oni „dalszymi użytkownikami” i spoczywa na nich obowiązek dostarczenia do producenta substancji, informacji o każdym możliwym jej zastosowaniu w preparacie. Importerzy materiałów lakierniczych, w postaci preparatów lub wyrobów, spoza tenarów Unii Europejskiej, w myśli rozporządzenia REACH, stają się ich producentami i na nich spoczywa obowiązek rejestracji substancji wchodzących w skład danego preparatu. Po 1 czerwca 2008 roku producenci substancji mają obowiązek dostarczyć dalszym użytkownikom nowe karty charakterystyki wraz z uwzględnionym przez nich scenariuszem narażenia dla zastosowania w przemyśle lakierniczym.
Więcej informacji na stronach Europejskiej Agencji Chemicznej (http://echa.europa.eu) oraz krajowego centrum informacji REACH (http://reach.gov.pl).
Firmy 3M i Axalta ogłosiły dziś rozpoczęcie współpracy nad cyklem szkoleń dla samochodowej branży napraw lakierniczych. Będzie on składał się z 5 modułów – każdy będzie w praktyczny sposób pomagał zarówno lakiernikom, jak i serwisom poznawać najlepsze praktyki oraz …
Cromax® poszerza linię ChromaHybrid o nowy pigment ChromaHybrid WH1729 Magma Red, którego można używać zarówno z systemami lakierów bazowych Cromax Pro, jak i Chromax EZ+. Produkt jest już dostępny w sprzedaży. Stanowi on odpowiedź firmy na rosnącą popularność …
Konferencja ma na celu zgromadzenie ekspertów z różnych obszarów związanych z likwidacją szkód komunikacyjnych oraz zapewnienie im dostępu do najnowszych narzędzi i informacji. Uczestnicy będą mieli okazję pogłębić swoją wiedzę na temat efektywnych metod pracy, …
W przyszłym roku firma PHU Auto Piotra Jaworowskiego z Konstantynowa Łódzkiego, będzie świętować 30 – lecie istnienia. Jednak początki jego aktywności w branży sięgają jeszcze końca lat 80-tych. – Kiedyś sprzedawał ten kto miał, a …
. O tym, że amerykańska motoryzacja była z innej planety niż europejska, wiedzą wszyscy, którzy choć trochę samochodami się interesują. O ile globalne modele światowych producentów samochodów wypchnęły z dróg krążowniki szos, to amerykańska …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …