W nadchodzącym sezonie marka Sea-Line wprowadza nowe receptury szpachlówek epoksydowych. Zmiana receptur jest odpowiedzią na restrykcyjne przepisy w zakresie ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa użytkowania produktów chemicznych. Jednocześnie w opracowywaniu nowych receptur zostały wzięte pod uwagę takie potrzeby użytkowników jak łatwe proporcje mieszania, komfortowy czas pracy mieszaniny czy waga produktu.
Poniżej przedstawiamy różnice pomiędzy dotychczasowymi i zmodyfikowanymi recepturami szpachlówek Sea-Line:
Szpachlówka epoksydowa lekka w nowej recepturze nadaje się do szlifowania szybciej niż jej poprzedniczka. W starej recepturze czas utwardzania wynosił 24 godziny, a w nowej potrzebujemy tylko 20 godzin. Podane czasy dotyczą temperatury 200C. Kolejną zaletą nowej receptury jest niższa waga szpachlówki. Dotychczasowe 850 gramów zastąpi 700 gramów dla objętości 1l produktu. Zmieniły się również proporcje mieszania składników. Nowa receptura pozwala na mieszanie składników – 100:100 wagowo oraz 1:1 objętościowo co jest niewątpliwie wielką zaletą.
Szpachlówka epoksydowa lekka | Stara receptura | Nowa receptura | Różnice |
Kolor | Biały | Biały | Bez zmian |
Czas utwardzania | 24h | 20h | Szybciej utwardzony produkt oznacza szybszą gotowość do dalszej obróbki |
Czas pracy 20ﹾC (pot life) | 50 minut | 50 minut | Bez zmian |
Waga | 1L = 850 gramów | 1L = 700 gramów | Lżejszy produkt |
Proporcje mieszania składników | Wagowo – 100:53 Objętościowo – 2:1 | Wagowo – 100:100 Objętościowo – 1:1 | Łatwiejsze proporcje mieszania składników
|
Szpachlówka epoksydowa uniwersalna w nowej recepturze posiada jaśniejszy kolor w odróżnieniu od starej receptury. Czas pracy produktu (tzw. pot life) został wydłużony z 10 do 40 minut. Minimalnie zmniejszyła się waga produktu. Proporcje wagowe mieszania składników (bazy oraz utwardzacza) zostały zaokrąglone i w nowej recepturze wynoszą 100 do 50 gramów.
Szpachlówka epoksydowa uniwersalna | Stara receptura | Nowa receptura | Różnice |
Kolor | Szary | Jasny szary | Jaśniejszy odcień nowej szpachlówki |
Czas utwardzania | 5h | 15h | Wydłużony czas utwardzania |
Czas pracy 20ﹾC (pot life) | 10 minut | 40 minut | Wydłużony czas pracy o 30 minut. |
Waga | 1L = 1600 gramów | 1L = 1540 gramów | Niższa waga własna produktu |
Proporcje mieszania składników | Wagowo – 100:44 Objętościowo – 2:1 | Wagowo – 100:50 Objętościowo – 2:1 | Łatwiejsze proporcje mieszania składników |
Szpachlówka epoksydowa z włóknem szklanym w nowej recepturze posiada odmienny kolor – jasny szary. Czas utwardzania szpachlówki jest dużo krótszy niż w starej recepturze. Różnica wynosi aż 8 godzin. Czas pracy produktu został wydłużony o 25 minut i wynosi on teraz aż 50 minut. Waga produktu została obniżona z 1800 gramów do 1550 gramów przy objętości 1L produktu. Dotychczasowe, różne proporcje mieszania wagowo i objętościowo mogły wprowadzać w błąd. Dlatego też zostały ujednolicone i wynoszą 2:1 objętościowo i wagowo.
Szpachlówka epoksydowa z włóknem szklanym | Stara receptura | Nowa receptura | Różnice |
Kolor | Jasny zielony | Jasny szary | Zmiana koloru |
Czas utwardzania | 24h | 16h | Skrócony czas utwardzania |
Czas pracy 20ﹾC (pot life) | 25 minut | 50 minut | Czas pracy wydłużony o 25 minut |
Waga | 1L = 1800 gramów | 1L = 1550 gramów | Lżejszy produkt |
Proporcje mieszania składników | Wagowo – 100:50 Objętościowo – 1:1 | Wagowo – 100:50 Objętościowo – 2:1 | Łatwiejsze proporcje mieszania składników |
Opakowania szpachlówek w nowych recepturach będą posiadać widoczną ikonkę „NEW”.
Bardziej szczegółowe opisy produktów, karty techniczne oraz charakterystyki są dostępne na stronie producenta www.sea-line.eu
Ten motocykl to prawdziwa legenda. Chyba wszyscy kojarzą go ze słynnej komedii „Nie lubię poniedziałku”. MZ ES 250 Trophy w latach 70-tych królował na polskich drogach. Pojazd, który dziś wzbudza niemałe zainteresowanie wśród miłośników motoryzacji …
Suzuki LJ 80 (eljot) to samochód legenda. Kultowa terenówka produkowana w latach 1977-1983 kojarzona z wakacyjnym autem zapisała się w historii i do dziś budzi wśród wielu osób sentyment. Tak jest w przypadku Piotra Gacia …
Jak sam mówi jest w stanie namalować wszystko, od figur geometrycznych po czaszki i płomienie. Swoją pasję do aerografii nieustannie rozwija i cały czas eksperymentuje. Marcin Tatar Tatarczuk daje drugie życie motocyklom, a jego …
Malowanie kasku może być dość proste, ale dające satysfakcję lecz możemy też mieć bardziej skomplikowany wzór. Malujemy kask na kolor, dookoła szparunek, obwódka w postaci jednej lub dwóch linii, do tego logo i mamy naprawdę …
Tegoroczna edycja ugruntowała poznańskie wydarzenie jako największe w Polsce targi pojazdów zabytkowych. Na rekordowej powierzchni – w 5 halach na niemal 35 000 m2 – znalazło się 948 pojazdów. Zobaczyło je 26 742 zwiedzających. W …
W przyszłym roku firma PHU Auto Piotra Jaworowskiego z Konstantynowa Łódzkiego, będzie świętować 30 – lecie istnienia. Jednak początki jego aktywności w branży sięgają jeszcze końca lat 80-tych. – Kiedyś sprzedawał ten kto miał, a …
. O tym, że amerykańska motoryzacja była z innej planety niż europejska, wiedzą wszyscy, którzy choć trochę samochodami się interesują. O ile globalne modele światowych producentów samochodów wypchnęły z dróg krążowniki szos, to amerykańska …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …