• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Uszczelnianie połączeń blach nadwozia cz. 2

Uszczelnianie połączeń blach nadwozia cz. 2

 

Nadwozie samochodu zbudowane jest z blach stalowych lub aluminiowych, które łączone są ze sobą zgrzewaniem, lutowaniem twardym, spawaniem laserowym oraz klejeniem i nitowaniem sztancowym. Są to przede wszystkim połączenia blach wykonywane na zakładkę, dlatego pomiędzy nimi powstaje szczelina w której bardzo szybko pojawiają się warunki do samoistnego powstawania korozji szczelinowej.

Rodzaje ściegów uszczelniających

Ściegi zwykłe (płaskie i wypukłe))

  • uzyskiwane poprzez wyciskanie uszczelniacza z kartusza/woreczka foliowego, przez dyszę,
  • stosowane do podstawowych aplikacji uszczelniania.

scieg-plaski

 

Rys. Ścieg płaski

scieg-okragly

 

Rys. Ścieg wypukły

 

 

Ściegi strukturalne (natryskowe)

Uzyskiwane przez natryskiwanie uszczelniacza przy pomocy specjalnego pistoletu natryskowego i systemu podwójnych dysz. Jest to najnowocześniejsza metoda wybierana przez producentów samochodowych.

Stosowanie tej metody gwarantuje oczywiste korzyści:

  • Zapewnia doskonałą ochronę przed korozją dla połączeń zakładkowych i szwów w poszyciu nadwozia.
  • Tak samo dobrze nadaje się do aplikacji ręcznej jak i do zautomatyzowanych linii produkcyjnychUzyskanie doskonałego uszczelnienia szwów jest proste i wygodne przy pomocy jednoetapowej procedury

rys-2-4b

Rys. Ścieg natryskowy strukturalny

Ściegi o teksturze pędzla

Tekstura pędzla uzyskiwana jest przez rozprowadzenie uszczelniacza przy pomocy specjalnego pędzla (o twardym włosiu).

 

 

rys-2-5

Rys. Ścieg o teksturze pędzla

 

 

Ściegi łuskowate wąskie – z dyszy płaskostrumieniowej

Wyciskanie uszczelniacza z kartusza przez pistolet o dużej mocy wyposażony w specjalną dyszę.

 

rys-2-8b_

Rys. 2.8. Ścieg łuskowaty szeroki

 

W. Wielgołaski

Opracował: Bogusław Raatz

Zobacz również
  • Ferrari, Aston Martin i składak Wigry – Sławomir Gołąb swój biznes stworzył od zera i robi to co kocha

    – Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …

    Ferrari, Aston Martin i składak Wigry – Sławomir Gołąb swój biznes stworzył od zera i robi to co kocha
  • Efektywna naprawa pojazdów użytkowych cz.2

      Systemy do napraw kabin Zwykle montowane są one do kratownicy podobnie jak w przypadku naprawy ram. Kabina mocowana jest na części nośnej z uchwytami pośrednimi, do których zainstalowane są uchwyty specjalizowane do montażu kabin …

    Efektywna naprawa pojazdów użytkowych cz.2
  • Efektywna naprawa pojazdów użytkowych cz.1

      Kluczowe dla opłacalności usług związanych z naprawami konstrukcji pojazdów użytkowych jest umiejętny dobór technologii, urządzeń oraz odpowiednie wdrożenie całego systemu w serwisie. O ile coraz częściej właściciele warsztatów i kadra zarządzająca doskonale rozumie konieczność …

    Efektywna naprawa pojazdów użytkowych cz.1
  • Naprawa a technologia

      Rozwój konstrukcji pojazdów jest widoczny zarówno w ewolucji systemów napędowych, układów elektronicznej kontroli trakcji oraz bezpieczeństwa jazdy ale i konstrukcji karoserii. Dla rynku napraw karoserii to właśnie zmiany w tym zakresie są najbardziej istotne …

    Naprawa a technologia
  • Problemy z korozją cz.2

      Korozja nadwozia samochodu to nie tylko korozja szczelinowa i korozja perforacyjna czy pod powłokowa. To także korozja powstała od czynników eksploatacyjnych: mechanicznych i chemicznych. Konieczne jest zatem zweryfikowanie dotychczasowego myślenia o korodowaniu nadwozi samochodów …

    Problemy z korozją cz.2

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x