Myśląc o budowie nowoczesnego, efektywnego i przyjaznego dla pracowników warsztatu lakierniczego nie można zapomnieć o odsysie pyłów szlifierskich. Najważniejszym jest fakt szkodliwości takich pyłów dla zdrowia. Ekonomiczny aspekt to oszczędność materiałów ściernych, redukcja czasu pracy, wyższa jakość naprawy. Przygotowanie powierzchni do lakierowania jest bardzo ważne w procesie naprawy i ma wpływ na jej końcowy efekt. A zapylenie na warsztacie bez wątpienia ma także wpływ na ilość wtrąceń w lakierze bezbarwnym. Jeżeli nawet kabina lakiernicza działa poprawnie i jest czysta to lakiernik kilka razy podczas procesu lakierownia z niej wychodzi i jest ryzyko wniesienia pyłu na kombinezonie. Usuwanie wtrąceń z lakieru bezbarwnego to kosztowna i czasochłonna operacja polerowania.
Rozwiązania odsysu pyłu szlifierskiego dobieramy w zależności od potrzeb i budżetu.
Mogą to być małe mobilne odsysacze dla jednego lub dwóch użytkowników. Mogą to być mobilne stanowiska robocze lub ramiona podłączone do odsysaczy.
Przy większej ilości stref przygotowawczych warto pomyśleć o centralnym odsysaczu, który jest odsysaczem bezworkowym, generuje wyższą siłę odsysu, jest cichy i co najważniejsze w zależności od modelu może obsłużyć od 2 do nawet 20 stanowisk szlifierskich.
Dla warsztatów mających do czynienia z obróbką paneli aluminiowych warto pamiętać o konieczności wydzielenia strefy Atex i odpowiednim doborem odsysacza lub co najmniej pre filtra i oczywiście antystatycznych węży odsysających. Wszystkie wspomniane rozwiązania wraz ze wsparciem projektowym są dostępne w ofercie firmy Rupes.
Producenci materiałów i narzędzi dla lakierników prześcigają się we wprowadzaniu coraz to nowych produktów. Po części spowodowane jest to koniecznością sprostania coraz bardziej restrykcyjnym normom chroniącym środowisko, po części wymogiem spełnienia oczekiwań akcjonariuszy, czyli …
Polska Izba Motoryzacji pragnie wyróżnić najlepsze obiekty blacharsko-lakiernicze działające: w sieci autoryzowanych dealerów, innych sieciach lub działających samodzielnie. Celem konkursu jest nagrodzenie serwisów za rozwój i innowacyjność przedsiębiorstwa, nowoczesność wyposażenia i wdrożone nowe rozwiązania technologiczne, …
Celem projektu jest pozyskanie nowych pracowników lakierni poprzez proces kształcenia lub doszkalania oraz promowanie zawodu lakiernik samochodowy wśród młodzieży. Autorski program marki Sikkens został przygotowany przez specjalistów z działu technicznego AkzoNobel i wsparciu partnerów biznesowych, a jego założenia obejmują część teoretyczną oraz praktyczną. …
W przyszłym roku firma PHU Auto Piotra Jaworowskiego z Konstantynowa Łódzkiego, będzie świętować 30 – lecie istnienia. Jednak początki jego aktywności w branży sięgają jeszcze końca lat 80-tych. – Kiedyś sprzedawał ten kto miał, a …
AkzoNobel wprowadza na rynek innowacyjną i wysokowydajną technologię, na której skorzystają producenci puszek. Jest to wolne od bisfenoli, styrenu, PFAS i formaldehydu powlekanie wewnętrzne. Dział Powłok Opakowaniowych firmy opracował AccelshieldTM 300, wewnętrzną powłokę natryskową …
W przyszłym roku firma PHU Auto Piotra Jaworowskiego z Konstantynowa Łódzkiego, będzie świętować 30 – lecie istnienia. Jednak początki jego aktywności w branży sięgają jeszcze końca lat 80-tych. – Kiedyś sprzedawał ten kto miał, a …
. O tym, że amerykańska motoryzacja była z innej planety niż europejska, wiedzą wszyscy, którzy choć trochę samochodami się interesują. O ile globalne modele światowych producentów samochodów wypchnęły z dróg krążowniki szos, to amerykańska …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …