Podczas tego dwudniowego spotkania poruszone zostaną m.in. takie zagadnienia jak:
•psychologiczne aspekty szkody komunikacyjnej,
•samochód zastępczy – wynajem samochodu zastępczego w szkodach OC, odkup, leasing. Jak respektowane jest orzeczenie Sądu Najwyższego z dnia 17 listopada 2011?,
•części zamienne nowe w szkodach OC; orzeczenie Sądu Najwyższego w aspekcie części oryginalnych i porównywalnej jakości,
•optymalizacja części w naprawach z OC i AC,
•aspekty prawne kosztorysu – żądanie przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe sporządzania kosztorysu przez warsztat w szkodach AC i OC,
•działania importerskich działów marketingowych – czy promocje napraw mechanicznych mają sens?,
•porównanie kosztów napraw samochodów częściami oryginalnymi i nieoryginalnymi,
•RAPORT – porównanie kosztów napraw samochodów częściami oryginalnymi i nieoryginalnymi,
•wykonywanie napraw serwisowych (bieżących) samochodów a utrata gwarancji producenta,
•przynależność do sieci naprawczej towarzystwa ubezpieczeniowego: tak czy nie?,
•benchmarking serwisowy,
•problemy występujące przy likwidacji szkód komunikacyjnych i metody postępowania – szkoda całkowita przy samochodach nowych oraz o niskiej wartości, wysokość rzeczywistych cen części oryginalnych i zamienników, elementy jednorazowe przy naprawach, układ klimatyzacji i koszty jego obsługi przy naprawach AC/OC, faktury źródłowe, cieniowanie elementów, i inne,
•zabezpieczenie przed nieuzasadnionymi roszczeniami ze strony klientów.
Zadaniem spotkania jest poruszenie zagadnień, nierzadko kontrowersyjnych, które stanowią czasem zarzewie niejasności między serwisami a firmami ubezpieczeniowymi. Jednak cel jaki przyświeca organizatorowi – Polskiej Izbie Motoryzacji – nie jest wprowadzeniem dodatkowego zamieszania pomiędzy wspomnianymi podmiotami ale wspólne wypracowanie stanowisk i szukanie kompromisów we współpracy serwisów i ubezpieczycieli.
Akzo Nobel N.V. (AKZA; AKZOY) publikuje wyniki za Q1 2024 Najważniejsze informacje Q1 2024 (w porównaniu z Q1 2023) Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2%, dzięki wzrostowi wolumenu sprzedaży zarówno w segmencie farb, …
AkzoNobel buduje dwa nowe laboratoria badawcze w swoim zakładzie w Sassenheim w Holandii, aby dalej wspierać pionierski rozwój produktów firmy. Wkrótce rozpoczną się prace nad budową centrum technologicznego dla farb proszkowych, a właśnie otwarto nowe …
Zrównoważony rozwój był kiedyś modnym hasłem, które pojawiało się w raportach rocznych i dawało akcjonariuszom poczucie, że firma, w której mają udziały, robi coś pozytywnego. Zrównoważony rozwój nie zawsze był zgodny ze strategią firmy; raczej …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …
Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …
Patrycjusz Gaj, jeden z liderów lakiernictwa customowego w Polsce, podzielił się z Czytelnikami Lakiernika swoimi wrażeniami z Japonii, gdzie odbywa się Yokohama Hot Rod Custom Show. Japonia i jej motoryzacja, to bardzo ciekawy temat, nie …