Aż 25 347 pasjonatów zgromadziły Targi Pojazdów Zabytkowych Retro Motor Show, które w ten weekend zawładnęły MTP. Przez trzy dni w sześciu pawilonach zwiedzający podziwiali ponad 600 pojazdów, brali udział w inspirujących pokazach oraz spotkaniach
z pasjonatami,którzy dzielili się swoją miłością do zabytkowej motoryzacji.
Retro Motor Show to przede wszystkim zabytkowe pojazdy. W tym roku
nazwiedzających czekało ponad 600 klasyków – od rowerów przez motorowery, motocykle, samochody, ciężarówki, autobusy, wozy strażackie, traktory, a nawet pojazdy wojskowe na czołgu skończywszy. Bogactwo tegorocznej ekspozycji obrazuje skala wydarzenia – klasyki wypełniły aż 6 pawilonów, czyli 2x więcej niż w roku ubiegłym. Wśród wielu unikatowych egzemplarzy warto wspomnieć o kilku, które zasługują
na miano prawdziwych białych kruków i pojawiły się w tym roku w Poznaniu po raz pierwszy. Były to: Lotus Esprit Turbo SE – jeden z zaledwie 1608 wyprodukowanych egzemplarzy, BMW M 635 CSI – jeden z najszybciej zyskujących na wartości klasyków, wyprodukowany w liczbie zaledwie 5855 sztuk, Ford Mustang Eleanor (replika), motocykl Opel Motoclub 500 Sport – 1 z zaledwie 500 wyprodukowanych egzemplarzy, motocykl Sokół 600 RT, łódź motorowa Glastron GT-150 z 1972 roku, to dokładnie ten sam model łodzi, jakim James Bond ścigał się w filmie Live and Let Die (Roger Moore w Żyj i pozwól umrzeć z 1973 roku), pierwsze modele Tarpanów a nawet czołg M60 Patton!
Retro Motor Show to także spotkania z pasjonatami, w ramach Akademii Renowacji.
To inicjatywa, która wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu rynku pojazdów zabytkowych
i pozwala na poznanie procesów związanych ich restauracją i odbudową. Fachowcy
i profesjonaliści mogą poznać tajniki napraw, konserwacji oraz dorabiania elementów, których często już brak w magazynach części, a które są niezbędne podczas kompleksowej renowacji pojazdów zabytkowych. Akademia Renowacji to również spotkania – z podróżnikami, autorami książek, dziennikarzami czy organizatorami rajdów pojazdów, które już zasługują na miano historycznych. Wśród tegorocznych prelegentów znaleźli się m.in. Arkady Fidler, Dobiesław Wieliński, Romuald Koperski, Roman Dębecki, Emil Rau czy Zbigniew Kopras.
W tym roku po raz pierwszy przyznano statuetki Retro Motor Show Awards,
dla wyróżniających się pojazdów oraz stoisk, które nie tylko imponowały powierzchnią, ale przede wszystkim pozwalały przenieść się w czasie i przestrzeni. W składzie Kapituły Retro Motor Show Awards znaleźli się przedstawiciele mediów branżowych oraz pasjonaci:
– Andrzej Glajzer – Automobilista
– Piotr Burchard – Auto Świat Classic
– Michał Szeliga – Classicauto
– Adam Piotrowski – Giełda Klasyków
– Mateusz Świątkowski – WTC – Watch This Car
– zespół Retro Motor Show.
W kategorii „Pojazd” statuetki Retro Motor Show Awards otrzymali:
– Auto Świat Classic oraz Mazda Polska za Mazdę Cosmo Sport z 1968 r.
– Muzeum Narodowe Rolnictwa i Przemysły Rolno-Spożywczego w Szreniawie
za ekspozycję Tarpanów produkowanych w FSR w Poznaniu
– Pan Krzysztof Trzebielewski za replikę Forda Mustanga Eleanor
W kategorii „Stoisko” statuetki Retro Motor Show Awards otrzymali:
– Citroen Klub Poznań i Citroen Oldtimer Club Polska
– Auto Po Babci
– Auto Świat Classic
– Legends Duda-Cars
Druga edycja Retro Motor Show i towarzyszące jej emocje z pewnością na długo pozostaną w pamięci zwiedzających. Na kolejne spotkanie pasjonatów klasycznej motoryzacji zapraszamy już za rok!
Akzo Nobel N.V. (AKZA; AKZOY) publikuje wyniki za Q1 2024 Najważniejsze informacje Q1 2024 (w porównaniu z Q1 2023) Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2%, dzięki wzrostowi wolumenu sprzedaży zarówno w segmencie farb, …
AkzoNobel buduje dwa nowe laboratoria badawcze w swoim zakładzie w Sassenheim w Holandii, aby dalej wspierać pionierski rozwój produktów firmy. Wkrótce rozpoczną się prace nad budową centrum technologicznego dla farb proszkowych, a właśnie otwarto nowe …
Zrównoważony rozwój był kiedyś modnym hasłem, które pojawiało się w raportach rocznych i dawało akcjonariuszom poczucie, że firma, w której mają udziały, robi coś pozytywnego. Zrównoważony rozwój nie zawsze był zgodny ze strategią firmy; raczej …
Na zaproszenie firmy Troton do Gościna przyjechał Marcin Kostrzyński, dziennikarz, leśnik i operator kamery, doskonale znany miłośnikom przyrody jako Marcin z Lasu. Spotkał się z uczniami klas 1-8 Zespołu Szkół w Gościnie. Zabrał ich w …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
– Wolę mieć cel i go realizować niż marzyć – mówi Sławomir Gołąb, właściciel Serwisu Blacharsko – Lakierniczego AACOLOR w Myślenicach. Firma powstała w 2020 roku. Widok Astona Martina, Maserati, Maclarena czy Porsche czekających tu …
Szymon Orzeszko, który od dwudziestu lat maluje aerografem po raz kolejny dzieli się z nami swoją wiedzą, tym razem opowiada jak malował motocykl, którego głównym tematem przewodnim była osoba generała Witolda Urbanowicza dowódcy dywizjonu 303 …
Wśród samochodów zasługujących na miano kultowych jedno z ważniejszych miejsc zajmuje brytyjski Mini. Zaprojektowany w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku produkowany był do końca stulecia. Dziś ten ceniony przez kolekcjonerów klasyk w Wielkiej Brytanii …
Patrycjusz Gaj, jeden z liderów lakiernictwa customowego w Polsce, podzielił się z Czytelnikami Lakiernika swoimi wrażeniami z Japonii, gdzie odbywa się Yokohama Hot Rod Custom Show. Japonia i jej motoryzacja, to bardzo ciekawy temat, nie …