• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Lakiery Standox na najszybszych samochodach na świecie

Lakiery Standox na najszybszych samochodach na świecie

Mose Freyer, właściciel rodzinnej firmy Moses Bil & Lack z niewielkiej wioski Sätaröd w południowej Szwecji, zajmuje się lakierowaniem samochodów marki Koenigsegg. Cały proces może trwać nawet 1200 godzin i wymaga niezwykłej precyzji oraz starannego doboru materiałów. Wysokie wymagania dotyczące niezawodności i jakości powodują,

że od 30 lat Mose Freyer korzysta z produktów niemieckiej marki Standox.

 

Firma Moses Bil & Lack narodziła się w 1991 r. „Pierwszy samochód lakierowałem w 1977 r., a następnie w latach 80. pracowałem jako lakiernik. Jestem jednak kompletnym samoukiem” – mówi Mose Feyer, założyciel firmy. Dziś na powierzchni 5000 m2 ok. 50 osób pracuje nad samochodami najbardziej ekskluzywnych marek świata. „Warsztat na pewno doceni każdy wielbiciel motoryzacji. Ale jesteśmy przede wszystkim firmą rodzinną” – kontynuuje. Birgitta, jego żona, ich syn Björn oraz córka Lina pełnią w firmie kluczowe funkcje.

 

Świat inny niż wszystkie

Od ponad 6 lat Moses Bil & Lack jest zaufanym dostawcą marki Koenigsegg produkującej najszybsze samochody świata. W zakładzie produkcyjnym w Ängelholm firmowa lakiernia pracuje z maksymalną wydajnością, dlatego też Moses Bil & Lack oferuje ekskluzywnej marce niezależne usługi lakiernicze zgodnie z tymi samymi, bardzo wysokimi standardami. W warsztacie mogą być lakierowane jednocześnie cztery auta – firma zainwestowała w oddzielną linię lakierniczą specjalnie dla Koenigsegga. Mose Freyer blisko współpracuje ze swoimi pracownikami i często uczestniczy w kursach oferowanych przez Axalta Refinish Academy w Göteborgu. „Praca nad tymi samochodami wymaga prawdziwego kunsztu, którego nie da się porównać z żadnym innym procesem. Wymaga niesamowitej intuicji, instynktu i prawdziwego oddania jakości, która jest absolutnie najważniejsza” – wyjaśnia Mose Freyer.

 

Każdy egzemplarz to dzieło sztuki
Zanim luksusowy Koenigsegg z nadwoziem z włókna węglowego trafi do lakierni Moses Bil & Lack, Lina przy współpracy z Lisą Johansson, Koenigsegg’s Art Director, ustala dokładnie, jaki kolor wybrał klient. „Możemy zostać poproszeni o dopasowanie koloru do istniejącego przedmiotu – klienci pytali już o dopasowanie nadwozia do lakieru do paznokci, a nawet chińskiego pasma górskiego w regionie, w którym się wychowali. Klienci Koenigsegga często biorą aktywny udział w określaniu parametrów swojego samochodu i przykładają dużą uwagę do detali, dlatego ustalenie idealnego odcienia jest niezwykle ważne” – mówi Mose Freyer. „Pytania o 24-karatowe złoto lub opiłki platyny w lakierze to nic nadzwyczajnego”. Podczas żmudnego procesu dopasowywania koloru Lina korzysta z bazy 8000 kolorów dostępnych w programie Color Box Standox oraz regularnie kontaktuje się z Koenigseggiem, aby upewnić się, że wybrany kolor odpowiada wymaganiom klienta.

 

Gdy części trafiają do ekspertów z Moses Bil & Lack resztki żywicy epoksydowej pozostałe po procesie formowania elementów z włókna węglowego są starannie usuwane z powierzchni. W przeciwnym wypadku z upływem czasu na lakierze mogą pojawiać się przebarwienia. Po dokładnym oczyszczeniu powierzchni włókno węglowe jest pokrywane wieloma warstwami lakieru bezbarwnego Standocryl VOC-Xtra. Po każdej warstwie element jest suszony w kabinie. Następnie aplikowany jest lakier bazowy Standoblue, który pozwala uzyskać ostateczny kolor. „Każda czynność wymaga niesłychanej precyzji i wyczucia” – mówi Mose Freyer. Po wyschnięciu lakieru bazowego lakiernicy dokładnie analizują każdy centymetr powłoki, zanim wykonają natrysk wierzchnich warstw lakieru bezbarwnego Standocryl VOC-Xtra Clearcoat, który nadaje nadwoziu wyjątkowy połysk. Następnie wszystkie elementy są dokładnie szlifowane i polerowane. Cały proces lakierowania samochodu zajmuje do 1200 godzin, a ukończone elementy wracają do Koenigsegga dopiero, gdy kolor jest w 100% dopasowany do ustalonego.

 

Jakość ponad wszystkoWymagania, jakie Mose Freyer stawia produktom, są bardzo surowe. „Standox to jedyna marka, która pozwala uzyskać jakość, jakiej oczekuję. Wyróżnia ją jeden z najlepszych procesów aplikacji na rynku, jak również łatwość stosowania oraz trwałość” – wyjaśnia Mose Freyer. „Wszystkie produkty, od początku do końca, są niezrównane. W Moses Bil & Lack dążymy do tych samych celów: chcemy przekraczać oczekiwania naszych klientów. Dlatego od 30 lat korzystamy z produktów marki Standox”. „Jesteśmy niezwykle dumni, że nasze produkty są z takim powodzeniem używane do produkcji supersamochodów marki Koenigsegg. Przywiązanie do jakości, profesjonalizm i zorientowanie na realizację celów, jakimi wykazuje się Mose, czynią z niego niezwykle cennego klienta” – mówi Ann-Charlotte Cardestig, Country Sales Manager dla Standox w Szwecji. Polakierowane samochody są montowane w zakładzie Koenigsegga i dostarczane do klienta.

Jesienią 2017 r. jeden z supersamochodów szwedzkiego producenta pobił pięć rekordów jako najszybszy samochód produkcyjny świata. „To ogromny zaszczyt lakierować samochody bijące rekordy świata. Cały proces przypomina nieco pracę nad dziełem sztuki” – kończy Mose Freyer.

 

Więcej informacji o marce Standox mozna znaleźć na stronie www.standox.pl.  Więcej informacji o firmie Moses Bil & Lack znajduje sie na stronie www.moses.se. Supersamochody Koenigsegg można zobaczyć na stronie www.koenigsegg.com.

 

 

Autor: Steven Wade © Koenigsegg Automotive

sx-koenigsegg-blue-regera-geneva-2018

 sx-koenigsegg-white-regera-geneva-2018

Podpis:

Koenigsegg Regara w błękicie i bieli podczas salonu samochodowego w Genewie w 2018 r. Oba egzemplarze lakierowała firma Moses Bil & Lack w szwedzkim Sätaröd.

 

 

Zdjęcie 3

Autor: © Koenigsegg Automotive

sx-koenigsegg-7143-record-agera-rs-nevada

Podpis:

Rekordzista świata Koenigsegg Agera RS (zdjęcie z pustyni Nevada z listopada 2017 r.) był lakierowany w firmie Moses Bil & Lack w szwedzkim Sätaröd.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dalsze informacje prasowe uzyskać można od:

 

Jadwiga Krzywiec

Marketing Specialist
Refinish Systems
Axalta Coating Systems Poland  Sp. z o.o.
ul. Szamocka 8

01-748 Warszawa Polska

 

Tel: +48 22 454 6409

Email: jadwiga.krzywiec@axaltacs.com

 

 

Zobacz również
  • Proces naprawy w warsztacie blacharsko-lakierniczym

    Warsztat przystępujący do naprawy pojazdu po zdarzeniu drogowym powinien wykonać szereg czynności niezbędnych dla właściwej oceny uszkodzeń, ich naprawy oraz rozliczenia z płatnikiem. Pracownicy o wysokich kwalifikacjach wykonują je w określonej kolejności.   W dużych …

    Proces naprawy w warsztacie blacharsko-lakierniczym
  • KYBURZ wybrał lakiery Spies Hecker do swoich nowych pojazdów elektrycznych

    KYBURZ Switzerland AG, szwajcarski producent pojazdów elektrycznych, kontynuuje współpracę z marką Spies Hecker i dla swoich dwóch nowych modeli wybrał samochodowy koloru roku 2021 Axalta – ElectroLight. lipiec 2021 r. – Firma KYBURZ Switzerland AG, szwajcarski producent …

    KYBURZ wybrał lakiery Spies Hecker do swoich nowych pojazdów elektrycznych
  • Nie tylko szpachlówka, podkład i lakier – materiały uzupełniające „non-paint” w refinishu

    O tym, jak ważna jest jakość oraz właściwy dobór szpachlówki, podkładu czy lakieru podczas przeprowadzania naprawy lakierniczej nie trzeba nikogo przekonywać. Większość fachowców w naszej branży rozumie, że przekłada się to na optymalizację technologii w …

    Nie tylko szpachlówka, podkład i lakier – materiały uzupełniające „non-paint” w refinishu
  • PZU dąży do ograniczenia dostępności w obszarze likwidacji szkód komunikacyjnych?

    Informacja prasowa Automobilklubu Polski, Organizacji Pracodawców Ziemi Lubuskiej, Polskiej Izby Motoryzacji, Polskiej Izby Doradców i Pośredników Odszkodowawczych, Związku Dealerów Samochodów oraz Związku Rzemiosła Polskiego. z dnia 22 lipca 2021 Branża wzywa PZU S.A. oraz PZU Pomoc …

    PZU dąży do ograniczenia dostępności w obszarze likwidacji szkód komunikacyjnych?
  • Czy na rynku likwidacji szkód komunikacyjnych mamy do czynienia z rewolucją?

        Rynek likwidacji szkód komunikacyjnych podlega ciągłej ewolucji. Czy to może rewolucja? W pewnych aspektach tak. Warto śledzić na bieżąco co dzieje się w tej bardzo ważnej części rynku napraw pojazdów.   Organizacja rynku …

    Czy na rynku likwidacji szkód komunikacyjnych mamy do czynienia z rewolucją?

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się