• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Lakierowanie czy polerowanie?

Lakierowanie czy polerowanie?

Naprawa uszkodzonych elementów w kilku, kilkunastoletnich samochodach wymusza przeprowadzenie dodatkowych prac również na nienaprawialnych fragmentach karoserii. Regeneracja i zabezpieczanie powłoki lakierniczej w warsztacie lakierniczym może być także wykonywana jako usługa dodatkowa. Jeśli dodać do tego odświeżanie wnętrza samochodów, to okaże się, że bez większych inwestycji można oferować pełny zakres autodetailingu.

 

Każda powłoka lakieru z czasem ulega większemu lub mniejszemu zniszczeniu. To nieuniknione. Rysy, obtarcia, miejscowe ubytki po uderzeniach na parkingach, punktowe odpryski, odbarwienia po najróżniejszych agresywnych substancjach, zapisują na karoserii lata eksploatacji i tysiące przejechanych kilometrów.

Kiedy takie auto przyjeżdża do naprawy po stłuczce, przed lakiernikiem staje zadanie doprowadzenia pojazdu do stanu sprzed zdarzenia. Oczywiste jest, że naprawiany fragment wygląda inaczej, niż reszta karoserii.

Naprawa została wykonana zgodnie z wymogami sztuki lakierniczej, ale klient – choć do reklamacji podstaw nie ma – niekoniecznie będzie zachwycony. Naprawiony błotnik czy drzwi, założone do samochodu, w którym nic więcej nie wymagało naprawy lśni pięknie położonym i wypolerowanym lakierem.

Ale całość wygląda marnie, więc trzeba coś z tymi różnicami zrobić. Trudno sobie wyobrazić, żeby lakiernik naprawiony błotnik czy zderzak sztucznie „postarzał”. Nie ma innego wyjścia – trzeba poprawić wygląd nienaprawianych fragmentów samochodu.

Od kilku lat ten proces określa się mianem „finishing”, co oznacza całość prac wykańczających. Oczywiście prace wykańczające kosztują, dlatego też należy wcześniej uzgodnić ich wykonanie z klientem.

Można też kalkulować koszt usług uwzględniając finishimg, w takiej sytuacji każda naprawa będzie nieco droższa, ale klient zawsze odbierze samochód wyglądający lepiej, niż przed szkodą.

A to z kolei pomoże budować wizerunek zakładu, który za nieco wyższą niż u konkurencji cenę, wykonuje znacznie lepszą usługę. Decyzja, oczywiście, należy do właściciela lakierni.

W zakresie „finishingu” praca lakiernika jest tożsama z zakresem prac wykonywanych przy poprawie wyglądu zewnętrznego auta w bardzo ostatnio reklamowanych warsztatach detailingowych. Te usługi, wykonywane rzetelnie, nie ograniczają się jedynie do spolerowania powierzchni lakieru i pokrycia powłoki bardziej czy mniej wyrafinowanym preparatem zabezpieczającym.

To również prace odświeżające i poprawiające stan wnętrza samochodu; tapicerki, plastików, gum, uszczelek, metalowych lub drewnianych detali. Prace takie można wykonywać praktycznie w każdym zakładzie lakierniczym.

Może więc warto rozszerzyć ofertę zakładu lakierniczego o prace autodetailingu? Duże doświadczenie, znajomość charakterystyki różnych powłok lakierniczych i opanowanie technologii lakierniczych pozwoli na wykonywanie tego rodzaju usług na poziomie na pewno lepszym, niż w wielu warsztatach, które same reklamują się jako fabryki „lansu i glansu”.

Bez większych nakładów, z wykorzystaniem narzędzi, które są na wyposażeniu. Może trzeba by skorzystać z ofert szkoleniowej producentów preparatów służących do regeneracji i zabezpieczania powłok lakierniczych oraz powierzchni elementów wykonanych z innych materiałów. Tego rodzaju szkolenia warto odbyć nawet jeśli wiedza ta zostanie wykorzystana jedynie w czasie prac wykańczających całość karoserii po naprawie pojedynczych elementów samochodu.grape-1

Zobacz również
  • Polerowanie reflektorów

      Odpowiednie oświetlenie jest kluczowe dla bezpieczeństwa na drodze. Reflektory samochodowe odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu jasnego i wyraźnego widoku podczas jazdy w nocy lub w warunkach złej widoczności. Jednakże, nawet najlepsze reflektory mogą stracić …

    Polerowanie reflektorów
  • Cieniowanie – czy to trudny proces?

      Zanim przejdziemy do oceny trudności procesu cieniowania – parę słów wstępu. Z koniecznością cieniowania najczęściej spotykamy się w sytuacji, kiedy dochodzi do uszkodzenia lakierowanych elementów poszycia zewnętrznego (np. zderzaków, błotników przednich, drzwi przednich, drzwi …

    Cieniowanie – czy to trudny proces?
  • Obniżenie wynagrodzenia serwisu poprzez korektę odszkodowania o wartość zdemontowanych części czyli ile „ekologii” jest w Green Partsach

    Z uwagi na obchodzony w  dniu 22 kwietnia 2024 r. Dzień Ziemi pozwoliłam sobie na prawną analizę tematu, który choć z nazwy sugeruje inicjatywę proekologiczną, to w rzeczywistości stał się kolejnym argumentem ubezpieczycieli do pomniejszania …

    Obniżenie wynagrodzenia serwisu poprzez korektę odszkodowania o wartość zdemontowanych części czyli ile „ekologii” jest w Green Partsach
  • Zadbaj o samochód po zimie – czas na wiosenne porządki

    Każdy kierowca chce, aby samochód służył mu przez wiele lat, a  odpowiednia pielęgnacja auta to gwarancja nie tylko jego pięknego wyglądu, lecz także niezawodności i bezpieczeństwa. Według badania przeprowadzonego przez Panel Badawczy Ariadna  wynika, że …

    Zadbaj o samochód po zimie – czas na wiosenne porządki
  • Car wrapping , czyli lakier z metra

      Folia zamiast lakieru? Producenci folii i firmy oferujące usługi oklejania zachęcają do tej technologii argumentując, że jest to bardzo dobra metoda ochrony karoserii, a nawet może zastępować lakierowanie. Co warto wiedzieć o foliach samochodowych? …

    Car wrapping , czyli lakier z metra

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się
x