Nadwozie samochodu zbudowane jest z blach stalowych lub aluminiowych, które łączone są ze sobą zgrzewaniem, lutowaniem twardym, spawaniem laserowym oraz klejeniem i nitowaniem sztancowym. Są to przede wszystkim połączenia blach wykonywane na zakładkę, dlatego pomiędzy nimi powstaje szczelina w której bardzo szybko pojawiają się warunki do samoistnego powstawania korozji szczelinowej.
Rodzaje ściegów uszczelniających
Ściegi zwykłe (płaskie i wypukłe))
Rys. Ścieg płaski
Rys. Ścieg wypukły
Ściegi strukturalne (natryskowe)
Uzyskiwane przez natryskiwanie uszczelniacza przy pomocy specjalnego pistoletu natryskowego i systemu podwójnych dysz. Jest to najnowocześniejsza metoda wybierana przez producentów samochodowych.
Stosowanie tej metody gwarantuje oczywiste korzyści:
Rys. Ścieg natryskowy strukturalny
Ściegi o teksturze pędzla
Tekstura pędzla uzyskiwana jest przez rozprowadzenie uszczelniacza przy pomocy specjalnego pędzla (o twardym włosiu).
Rys. Ścieg o teksturze pędzla
Ściegi łuskowate wąskie – z dyszy płaskostrumieniowej
Wyciskanie uszczelniacza z kartusza przez pistolet o dużej mocy wyposażony w specjalną dyszę.
Rys. 2.8. Ścieg łuskowaty szeroki
W. Wielgołaski
Opracował: Bogusław Raatz
Na świecie funkcjonuje wiele urządzeń do napraw powypadkowych pojazdów. Na przestrzeni lat powstało bardzo dużo …
Wraz ze wzrostem rozwoju motoryzacji, wzrasta zagrożenie dla środowiska naturalnego. A szczególnie jeżeli chodzi o …
Jak dobrać spoter? Na co zwrócić uwagę przy wyborze? Z wyposażeniem dodatkowym czy bez? Warto …