• Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • RSS
  • Mapa strony
Lakiernik

Bezpieczna renowacja pojazdów elektrycznych i hybrydowych

Według danych firmy konsultingowej McKinsey, w 2019 roku, w porównaniu do roku poprzedniego sprzedaż samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in wzrosła w Europie o 44% do ponad 600 000 pojazdów. Warsztaty muszą być zatem przygotowane na pojawianie się tych pojazdów oraz – zależnie od wymagań producenta – nowych ograniczeń dotyczących temperatury suszenia lakieru.

Podczas napraw samochodów elektrycznych i hybrydowych lakiernicy dążą do uzyskania idealnego efektu. W przypadku niskiej temperatury muszą jednak kierować się konkretnymi wytycznymi. Harald Klöckner, Standox Training Leader na Europę, Bliski Wschód i Afrykę: „Przed rozpoczęciem pracy trzeba odłączyć instalację wysokiego napięcia od akumulatora. Mogą to robić wyłącznie odpowiednio przeszkolone osoby”.

Akumulatory wrażliwe na działanie wysokich temperatur

„W tych pojazdach przede wszystkim akumulatory są wrażliwe na działanie skrajnych temperatur” – wyjaśnia Klöckner. W przypadku najczęściej stosowanych ogniw litowo-jonowych skrajne temperatury powodują przedwczesne zużywanie się akumulatora. A podczas suszenia wymuszonego osiągnięcie temperatury 60°C, która jest wartością graniczną dla akumulatorów, to nic trudnego. „Zależnie od producenta trzeba przestrzegać różnych wymagań dotyczących maksymalnej temperatury w kabinie lakierniczej i czasu suszenia” – dodaje Harald Klöckner.

Profesjonalna renowacja z Systemem Xtreme

Jedynie systemy lakiernicze gwarantujące najwyższej klasy efekt nawet przy niskiej temperaturze suszenia pozwalają bezpiecznie pracować z pojazdami elektrycznymi i hybrydowymi. „Za sprawą produktów z serii Xtreme System marka Standox oferuje warsztatom system lakierniczy do profesjonalnych renowacji zgodnych z wymaganiami producentów. Ponadto system pozwala oszczędzać energię, ponieważ suszenie trwa zaledwie 45–60 minut w 20°C lub 15 min w 40°C” – mówi Harald Klöckner.

Jednak pełny potencjał Systemu Xtreme można wykorzystać stosując wszystkie produkty z tej serii, które wzajemnie się uzupełniają. Tak samo jak lakier bazowy Standoblue, produkty należące do Systemu Xtreme – w tym wypełniacz mokro-na-mokro VOC Xtreme Wet-on-Wet filler U7650 lub wypełniacz VOC Xtreme Filler U7600 – można aplikować w jednym cyklu. W przypadku wypełniacza VOC Xtreme Filler U7600 można nałożyć nawet cztery warstwy bez odparowania międzywarstwowego. Natomiast nowy lakier bezbarwny VOC Xtreme Filler U7600 pozwala na elastyczną pracę, ponieważ można aplikować dwie lub półtorej warstwy – także bez odparowania międzywarstwowego. Dodatkową korzyścią dla warsztatów stosujących ten system jest obniżenie kosztów energii elektrycznej nawet o 70%.

Więcej informacji na temat Standox Xtreme System na stronie www.standox.pl/xtreme-system oraz u przedstawicieli handlowych Standox.

Renowacja pojazdów elektrycznych

Renowacja pojazdów elektrycznych i hybrydowych wymaga nowego podejścia do napraw lakierniczych (zdjęcie: Shutterstock).

 suszenie w niskiej temperaturze

Systemy umożliwiające suszenie w niskiej temperaturze oszczędzają energię oraz pozwalają chronić akumulatory pojazdów elektrycznych i hybrydowych (zdjęcie: Axalta).

System Xtreme

Stosowanie produktów z tej samej serii pozwala na maksymalne wykorzystanie zalet Systemu Xtreme (zdjęcie: Axalta).

 

Zobacz również
  • Wskazówki od marki Standox: jak unikać igiełkowania

    Mikroskopijne dziurki w lakierze bezbarwnym są niezwykle irytujące. Na szczęście z nowym nagraniem szkoleniowym z cyklu Standovision lakiernicy łatwo unikną tych klasycznych błędów. Wrzesień 2021 r. – Standox, marka renowacyjna firmy Axalta, udostępniała bezpłatne filmy szkoleniowe – …

    Wskazówki od marki Standox: jak unikać igiełkowania
  • Renowacje latem – porady od marki Standox

    Porady dotyczące stosowania lakieru bazowego Standoblue w gorących i suchych warunkach Sierpień 2021 r. – Latem wysokie temperatury i duże wahania wilgotności stawiają przed lakiernikami liczne wyzwania. Eksperci Standox, marki renowacyjnej Axalta z niemieckiego miasta Wuppertal, opracowali zestaw praktycznych …

    Renowacje latem – porady od marki Standox
  • Pantone 448 C – czy to jest najbrzydszy kolor świata?

    Niestety są sytuacje w życiu, w których chciało by się rzec You can’t run, you can’t hide, i to nie ważne jak bardzo się starasz. Do takich sytuacji należy wybór odpowiedniego koloru i to nie …

    Pantone 448 C  – czy to jest najbrzydszy kolor świata?
  • Jakim testom poddaje się w przemyśle motoryzacyjnym powłoki lakierowe ?

    Samochody są coraz bardzo skomplikowanymi maszynami nie tylko pod względem wszędobylskiej elektroniki, ale również coraz bardziej rozmaitych materiałów konstrukcyjnych, ale przede wszystkim warstw dekoracyjnych. Na samym początku wystarczyła farba i to w jednym kolorze zwykle …

    Jakim testom poddaje się w przemyśle motoryzacyjnym powłoki lakierowe ?
  • AkzoNobel i jego marka Sikkens kontynuują współpracę z producentem samochodów Mercedes-Benz w Chinach i Indonezji

    Mercedes-Benz i AkzoNobel przedłużyły umowę partnerską o kolejne cztery lata. Oznacza to, że firma pozostaje rekomendowanym dostawcą produktów i usług serwisowych w Chinach oraz preferowanym partnerem Mercedes-Benz w Indonezji.   Podpisanie umowy zostało poprzedzone szczegółowymi …

    AkzoNobel i jego marka Sikkens kontynuują współpracę z producentem samochodów Mercedes-Benz w Chinach i Indonezji

Dodaj ogłoszenie

Dodaj ogłoszenie

Newsletter
Bądźmy w kontakcie
Zapisz się do naszego Newslettera
Zapisz się