Pierwszy wycieczkowiec, jaki kiedykolwiek zbudowano w Chinach, wyruszył właśnie w swój dziewiczy rejs. Statek powstał przy współpracy z międynarodową firmą AkzoNobel. Jej dział powłok morskich, ochronnych i jachtowych dostarczył farbę Internetional®.
Adora Magic City powstała w ciągu zaledwie trzech lat. Mieści ona 5246 pasażerów i jest wyposażona
w, opracowaną przez AkzoNobel, technologię kontroli zanieczyszczeń Intersmooth®. Na kadłubie statku umieszczono zaś powłokę o wysokich osiągach ze względu na jej niebywałą trwałość, niską zawartość LZO, a także doskonałe właściwości aplikacyjne.
Wykonawcą chińskiego wycieczkowca – mającego 323,6 m długości i 1292-osobową załogę – jest Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co., Ltd. To z pewnością nowy rozdział dla chińskiego sektora statków wycieczkowych, który jest jednocześnie zapowiedzią zmian na tym rynku.
„Jesteśmy dumni, że nasza technologia powłok cieszy się tak dużym zaufaniem. Podczas wizyty
w Chinach byliśmy pod ogromnym wrażeniem bogatego wyposażenia tego przełomowego statku” – mówi Simon Parker, dyrektor AkzoNobel ds. powłok morskich, ochronnych i jachtowych, który dodaje, że firma zaangażuje się również w budowę siostrzanego statku Adora Magic City.
„Mamy nadzieję, że zostaniemy zaproszeni do kolejnych, podobnych projektów w przyszłości i nadal będziemy zaangażowani w dalszy progres dotyczący zaawansowanych powłok. Pomoże to, jak sądzimy, naszym klientom, a także całej branży rozwijać się w kierunku zrównoważonej przyszłości.”
Nowo zwodowany statek, ważący 135 500 ton, zawiera ponad 25 milionów różnych części i został wyprodukowany przy współpracy ponad 30 krajów i 8 000 wyspecjalizowanych dostawców.
„Nasza zdolność do wspierania globalnych projektów i łańcuchów dostaw zapewnia wartość dla wszystkich związanych z naszym biznesem, czyli Marine Coatings ” — kontynuuje Parker. „Nasza marka International od ponad 140 lat odpowiada na potrzeby klientów. Nieustannie wprowadzamy innowacje, aby dotrzymać kroku zmieniającym się wymaganiom, kładąc wyraźny nacisk na wsparcie w zakresie wydajności stoczni w całym okresie eksploatacji, a przy tym zmniejszanie zarówno zużycia paliwa, jak
i emisji CO₂ podczas pracy”.
Marka International oferuje wiodące portfolio powłok, które chronią i poprawiają wydajność zbiorników w obliczu różnych wyzwań, takich jak uderzenia i ścieranie czy odporność chemiczna. W tym obszarze asortyment produktów ponadto pomaga ograniczyć gromadzenie się biofoulingu a z czasem zmniejszyć opór powietrza, co przyczynia się do poprawy efektywności paliwowej i zmniejszenia emisji CO2.
Właściciele i operatorzy mają również dostęp do oprogramowania Intertrac. Wykorzystuje ono duże zbiory danych do wspomagania wyboru podwodnego schematu kadłuba oraz przewidywania
i maksymalizacji wydajności w całym okresie eksploatacji, przy jednoczesnym uwzględnieniu kluczowych przepisów branżowych.
Więcej informacji na temat międzynarodowej gamy produktów firmy można znaleźć na dedykowanej stronie internetowej.
Cromax ponownie dowodzi innowacyjności za sprawą pigmentu ChromaHybrid do lakierów bazowych Cromax® Pro Basecoat. To …
Z ogromnym entuzjazmem ogłoszono zwycięzców tegorocznej, jubileuszowej X edycji Ogólnopolskiego Turnieju Młodych Lakierników. Wydarzenie, które …
Marzysz o otwarciu własnej lakierni, ale zniechęcają Cię skomplikowane przepisy? Ten artykuł jest dla Ciebie! …