Biały pozostaje najpopularniejszym kolorem świata; 81% wszystkich wyprodukowanych samochodów ma nadwozie w neutralnym odcieniu białego, czarnego, szarego lub srebrnego.
Na wielu rynkach srebrny traci na rzecz szarego, który jest uznawany za bardziej nowoczesny i luksusowy
Popularność odcieni zielonego i niebieskiego w motoryzacji odzwierciedla trendy w projektowaniu wnętrz i modzie.
Axalta (NYSE: AXTA), wiodący globalny dostawca lakierów ciekłych i proszkowych, opublikowała swój 68. doroczny Globalny Raport Popularności Kolorów. Wynika z niego, że największą popularnością na drogach cieszą się obecnie biały (38%), czarny (19%) i szary (15%).
Dwuprocentowy wzrost popularności szarego oznacza, że ma on największy udział w rynku od 10 lat. Z kolei biały już trzeci raz notuje 38%. Tym samym jest to już 10 rok z rzędu jego globalnej dominacji. Srebrny traci we wszystkich regionach i obecnie w tym kolorze jest jedynie 9% nowych aut. Popularność czarnego pozostaje bez zmian. Wciąż jest on także ulubionym kolorem nabywców samochodów luksusowych.
Globalny Raport Popularności Kolorów firmy Axalta powstaje w oparciu o dane z wszystkich krajów, w których produkuje się samochody. Zapewnia on producentom szczegółowy wgląd w dane produkcyjne i trendy z całego świata oraz konkretnych rynków.
„Trendy wśród nabywców samochodów prezentowane w raporcie kształtują nasze prace nad innowacyjnymi kolorami przyszłości” – wyjaśnia Nancy Lockhart, Axalta’s Global Product Manager. „Z przyjemnością udostępniamy te dane klientom. Połączenie naszej nowatorskiej technologii kolorystycznej, rozległego doświadczenia branżowego oraz danych na temat trendów pozwala nam tworzyć wraz z klientami naprawdę dynamiczne kolory”.
Axalta nieustannie tworzy innowacyjne rozwiązania dla nabywców samochodów ceniących sobie styl i nowoczesny design. Rosnąca popularność niebieskozielonego i zielonożółtego pokazuje, że najnowsze trendy motoryzacyjne odzwierciedlają trendy w obszarze projektowania wnętrz, mody i wzornictwa przemysłowego. Zauważalnie rośnie też globalna popularność szarego i jego wariantów z efektami nadających mu wyjątkowy charakter, jak drobne ziarno lub delikatny odcień innego koloru.
Raport o popularności kolorów powstaje na podstawie analizy danych z fabryk samochodowych za rok 2020 i odzwierciedla aktualne trendy rynkowe. Pierwszy raport na temat kolorów lakierów Axalta opublikowała w 1953 roku. Poza analizą obecnie popularnych kolorów firma prognozuje również przyszłe trendy. Ewolucja pojazdów oraz preferencji konsumentów nieustannie kształtuje rynek kolorów samochodowych. Axalta pracuje nad nowatorskimi kolorami o walorach tak estetycznych, jak i funkcjonalnych. Więcej informacji w dorocznym globalnym raporcie na temat popularności kolorów i raporcie na temat trendów dotyczących popularności kolorów. Raporty z poprzednich lat dostępne są tutaj.
O Axalta
Axalta jest światowym liderem branży materiałów lakierniczych oferująca swoim klientom innowacyjne, kolorowe, piękne i stabilne rozwiązania. Nasze produkty i systemy przeznaczone są do zastosowań na pojazdy osobowe, użytkowe oraz dla celów renowacyjnych, a także na silniki elektryczne, fasady budynków i inne obiekty przemysłowe. Lakiery zostały zaprojektowane z myślą o zapobieganiu korozji, zwiększaniu wydajności i zapewnianiu trwałości powlekanych powierzchni. Bazując na ponad 150 latach doświadczeń w branży lakierniczej, globalny zespół Axalta stale poszukuje sposobów, by jeszcze lepiej obsłużyć ponad 100 000 klientów w 130 krajach, oferując im najlepsze systemy lakiernicze i techniki ich aplikacji. Więcej informacji na naszej stronie internetowej axalta.pl i na Twitterze @Axalta.
Firma TROTON po raz 21. z rzędu została wyróżniona prestiżowym tytułem „Przedsiębiorstwo Fair Play”. To …
Proces lakierowania pozornie wydaje się prosty – bierzemy pistolet i rozpylamy lakier. Ale diabeł tkwi …
Targi SEMA 2024, które odbyły się w dniach 5–8 listopada w Las Vegas, po raz …