Kolejna Automechanika we Frankfurcie zakończyła się 15 września po pięciu dniach targów z rekordową liczbą wystawców, większą liczbą odwiedzających niż w 2016 r. oraz nowym rekordem pod względem wielkości powierzchni wystawienniczej. Wydarzenie przyciągnęło 136 000 odwiedzających z 181 krajów i to jest kolejny rekord. Z tego około 10 000 osób uczestniczyło w tym wydarzeniu po raz pierwszy, a 82% wystawców powiedziało, że osiągnęło zamierzone cele (w 2016 było to 78%). Megatrendami na targach były cyfryzacja, czyste pojazdy i klasyczne samochody.
Nastroje wśród stowarzyszeń i wystawców odpowiedzialnych za uruchomienie Automechaniki w 1971 roku były niezwykle pozytywne. Michael Söding, dyrektor generalny Automotive Aftermarket w Schaeffler AG, podsumował to w następujący sposób: „To był najlepszy tydzień w roku.” Wielu dostawców zaprezentowało przyszłość naprawy pojazdów, w tym w wirtualnej rzeczywistości, a wielu z nich zrobiło to w formie warsztatów, takich jak Bosch. Manfred Baden, prezes Automotive Aftermarket Division w Robert Bosch GmbH, uznał targi za ogromny sukces: „Automechanika nadal jest najważniejszymi targami na rynku rynku wtórnego”. Firma Porsche AG, która po raz pierwszy wystawiała się na targach Automechanika, z zadowoleniem przyjęła bezpośrednie opinie gości targowych. Robert Heismann, dyrektor ds. Rozwoju biznesowego: „Udało nam się przedstawić nasze innowacje w dziedzinie elektromobilności i cyfryzacji szerokiemu spektrum rynku wtórnego i właśnie tego szukaliśmy”.
W tym roku w sumie 120 zgłoszeń do nagród Automechanika Innovation Awards. Wśród nagrodzonych znalazły się nowe rozwiązania z rynku wtórnego LED. Louise Eriksson, Dyrektor ds. Marketingu Sprzedaży AM w firmie OSRAM: „Jako międzynarodowe flagowe targi rynku wtórnego, Automechanika oferuje nam idealną platformę do zaprezentowania naszych produktów i innowacji szerokiemu gronu odbiorców. Jesteśmy szczególnie dumni z nagrody Automechanika Innovation Award.” Jednak nowe technologie znalazły się w czołówce nie tylko w dziedzinie części i warsztatów. Producenci materiałów lakierniczych, tacy jak Sherwin-Williams z USA, który po raz pierwszy pojawił się na targach Automechanika na całym świecie, wykorzystali rzeczywistość wirtualną do prezentacji nowych produktów i nowej aplikacji szkoleniowej.
Kontrastując z naciskiem na cyfrowy świat, nowy teren wystawienniczy Classic Cars odniósł imponujący sukces na targach. Ponad 75% wystawców w tym nowym obszarze było bardzo zadowolonych, w tym producenci części, producenci materiałów lakierniczych, start-upy i stowarzyszenia.
Dzięki integracji z terenem Classic Car, Messe Frankfurt znalazł odpowiednią odpowiedź na ogromne zainteresowanie klasycznymi i kolekcjonerskimi samochodami. „Dzięki naszemu stoisku na targach Automechanika udało nam się dotrzeć do potencjalnych klientów z całego świata – dokładnie tak, jak mieliśmy nadzieję”- powiedział Jörn Schwieger, dyrektor ds. marketingu w Volkswagen Classic Part. Kolejna Automechanika we Frankfurcie odbędzie się w dniach 8-12 września 2020 r.
Redakcja
(źródło: materiały prasowe Messe Frankfurt, zdjęcia KAROSERIA)
W świecie motoryzacji każdy detal ma znaczenie, zwłaszcza gdy chodzi o estetykę i trwałość karoserii. …
27 listopada 2024 roku w ApartHotelu Termy Uniejów odbyło się XVII Dyskusyjne Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych …
Firma Troton po raz kolejny udowodniła, że zrównoważony rozwój to jeden z kluczowych filarów jej …